een txt bestand aanmaken
Roland Baas
21/08/2006 13:50:00Hoi,
Bij de tutorials staat een leuke tutorial over het bewerken en openen van text bestanden.
http://www.phphulp.nl/php/tutorials/2/112/
is het ook mogelijk om txt bestanden in php aan te maken, ik neem aan van wel ik kan de functie zo snel niet vinden. hebben jullie een idee?
Groeten, Roland.
EDIT,
Ben eruit, de functie Fopen maakt bestanden zelf aan als ze niet bestaan.
Bij de tutorials staat een leuke tutorial over het bewerken en openen van text bestanden.
http://www.phphulp.nl/php/tutorials/2/112/
is het ook mogelijk om txt bestanden in php aan te maken, ik neem aan van wel ik kan de functie zo snel niet vinden. hebben jullie een idee?
Groeten, Roland.
EDIT,
Ben eruit, de functie Fopen maakt bestanden zelf aan als ze niet bestaan.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Roland Baas
PHP hulp
25/11/2024 06:58:30Arjan Schuurman
21/08/2006 14:49:00Nog ff voor anderen:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
$post = "upload/" . $_POST['name']; //Mapbestemming
$_POST['name'] = preg_replace('/\</','',$_POST['name']);
if(isset($_POST['submit']) && $_POST['name'] != "") {
$file = 'new.txt';
$newfile = "upload/" . $_POST['name'] . ".txt";
copy($file, $newfile);
echo "<table width=\"300\"><tr class=\"main\"><td>" . $_POST['name'] . ".txt is aangemaakt <script language=\"javascript\">setTimeout('window.close()',500)</script></td></tr></table>";
}
// form
echo "<table width=\"300\"><tr class=\"sub\"><td>nieuw bestand</td></tr></table>";
echo "<table width=\"300\"><tr class=\"main\"><form method=\"post\" action=\" ".$_SERVER['PHP_SELF']." \"><td>
Naam bestand</td><td><input type=\"text\" name=\"name\" maxlength=\"15\" value=\"nieuwtekstbestand\"></td><td><input type=\"submit\" name=\"submit\" value=\"maak aan\"></td></tr></table>";
?>
$post = "upload/" . $_POST['name']; //Mapbestemming
$_POST['name'] = preg_replace('/\</','',$_POST['name']);
if(isset($_POST['submit']) && $_POST['name'] != "") {
$file = 'new.txt';
$newfile = "upload/" . $_POST['name'] . ".txt";
copy($file, $newfile);
echo "<table width=\"300\"><tr class=\"main\"><td>" . $_POST['name'] . ".txt is aangemaakt <script language=\"javascript\">setTimeout('window.close()',500)</script></td></tr></table>";
}
// form
echo "<table width=\"300\"><tr class=\"sub\"><td>nieuw bestand</td></tr></table>";
echo "<table width=\"300\"><tr class=\"main\"><form method=\"post\" action=\" ".$_SERVER['PHP_SELF']." \"><td>
Naam bestand</td><td><input type=\"text\" name=\"name\" maxlength=\"15\" value=\"nieuwtekstbestand\"></td><td><input type=\"submit\" name=\"submit\" value=\"maak aan\"></td></tr></table>";
?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Arjan Schuurman
Bo az
21/08/2006 14:57:00@Roland: In die tutorial wordt een ingewikkelde manier gebruikt om bestanden uit te lezen, dit kan veel simpeler met file_get_contents()
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bo az