een vet probleem met een stukje php
Ik heb een stukje php van twee knoppen waarbij de tekst apart bovenop de knoppen moet verschijnen, maar het probleem is dat de tekst het plaatje van de knop verbergt.
graag raad hierbij.
dit is het stukje script waar ik het over heb.
?>
<a href=\"log_forum.php\"><TABLE background=\"pic/modknopblauw.gif\" height=\"30\" width=\"160\">
<TD><DIV ALIGN=\"center\"><b><FONT COLOR=\"#D7B76D\" >Logboek Forum </FONT></b></DIV></TD></TABLE></a><br>
</td><td align=\"center\" style=\"border:0\">
<a href=\"bedanktplaatje_view.php\"><TABLE background=\"pic/modknoporange.gif\" height=\"30\" width=\"160\">
<TD><DIV ALIGN=\"center\"><b><FONT COLOR=\"#D7B76D\" >Bedanktplaatjes</FONT></DIV></TD></TABLE></a><br><tr><tr>
Quote:
<a href=\"log_forum.php\"><TABLE background=\"pic/modknopblauw.gif\" height=\"30\" width=\"160\">
<TD><DIV ALIGN=\"center\"><b><FONT COLOR=\"#D7B76D\" >Logboek Forum </FONT></b></DIV></TD></TABLE></a><br>
<a href=\"bedanktplaatje_view.php\"><TABLE background=\"pic/modknoporange.gif\" height=\"30\" width=\"160\">
<TD><DIV ALIGN=\"center\"><b><FONT COLOR=\"#D7B76D\" >Bedanktplaatjes</FONT></DIV></TD></TABLE></a><br><tr><tr>
Hallo,
Je hebt je PHP code al gesloten en je zit nu in je HTML te werken... dus hij vind \" niet leuk en is trouwens overbodig omdat er niks te escape is.. als je dit in een echo ""; zet kan het misschien schelen of misschien is het je oplossing...
Groetjes JW
--- edit ---
die echo moet natuurlijk voor je ?>
Gewijzigd op 13/03/2012 14:10:52 door Jan Willem R
Eric Bressers op 12/03/2012 13:54:19:
wel raar dat niemand dit weet
Raar zou ik het niet willen noemen. Je code is gewoon onleesbaar, dus ik heb eerder het idee dat niemand staat te trappelen om de glazen bol weer uit de doos te halen.
Begin dus eens met netjes scripten. Juist inspringen, nieuwe regels, huidige HTML code gebruiken etc etc. Waarschijnlijk kom je dan zelf al achter het probleem en anders wordt het voor anderen mogelijk om eens een poging te wagen.
het onderstaande is niet omgezet en zijn twee knoppen in totaal.
?>
<a href="donatie_user_overzicht.php"><TABLE background="pic/modknop.gif" height="30" width="160">
<TD><DIV ALIGN="center"><b><FONT COLOR="#000000" >Donatie overzicht</FONT></b></DIV></TD></TABLE></a><br>
</td><td align="center" style="border:0">
<a href="pics_site.php"><TABLE background="pic/modknopred.gif" height="30" width="160">
<TD><DIV ALIGN="center"><b><FONT COLOR="#D7B76D" >SITE - LOGO</FONT></b></DIV></TD></TABLE></a><br>
</td><td align="center" style="border:0">
En waar is de php code dan?
ik heb hem er zo in zitten maar dit is html volgens mij alleen mijn script is php vandaar die tekens erbij
En probeer nog eens je code eens netjes te maken zodat het ook leesbaar is.
het rare is in bv frontpage werken ze wel de knoppen maar in het script wat php is wekt het niet zie ik de knoppen niet zitten verborgen achter de tekst.
ik doe het allemaal nog niet zo lang dus ben er ook nog niet zo goed in
Eric Bressers op 13/03/2012 15:37:58:
het bovenstaande wat jij zei dat fout was dat was het omgezette naar php dat wat ik net geplaatst heb is html.
het rare is in bv frontpage werken ze wel de knoppen maar in het script wat php is wekt het niet zie ik de knoppen niet zitten verborgen achter de tekst.
Dus mijn oplossing werkte?
Als dat het geval was dan zit dat zo je kan niet "<input type="text" name="test"/>" doen.. Waarom? omdat PHP denk dat je hem al sluit bij "<input type=" dus wil je die code escape dit doe je met \" dus dit moet het wel zijn "<input type=\"text\" name=\"test\"/>" wat je ook kan doen is "<input type='text' name='test'/>" of je echo in ' doen...
HTML kan weer niet zo heel goed omgaan met die escape dus als je het in HTML zet wil hij geen \' of \" hebben ;)
Een lap tekst en waarschijnlijk niet echt goed uitgelegd...
Bedankt ik wist het al wel maar kan het alleen niet uitleggen :S
al met al dus nog steeds geen oplossing wordt weer 3 weken puzzelen dus mss dat ik het dan zelf ontdek al denk ik van niet de eerste 3 weken ondekte ik het ook niet maar toch bedankt voor de hulp schiet er alleen niet veel mee op.
- geen opmaak met tabellen, hier hebben we divjes voor uitgevonden
- schrijf html tags in kleine letters
- font tag niet meer gebruiken
- opmaak in css, niet inline
verder zie ik geen knoppen in jouw code. alleen een paar plaatjes met waarschijnlijk een knop uiterlijk. maar dat maakt dit nog geen knop.
Quote:
maar het probleem is dat de tekst het plaatje van de knop verbergt.
staat de tekst over de knop heen, of zie je geen knop?
Toevoeging op 13/03/2012 19:50:18:
voor zover je dus over een knop kan spreken
de tekst staat over het plaatje wat een knop voorsteld heen ja klopt
Maak eerst eens de code netjes. Denk om quotes (je zit nu gewoon in html, escapen is niet nodig), en aan mijn eerder genoemde punten. 1 tip: de tabel kam je hier gewoon weglaten
sorry dat ik het vraag maar ben beginneling en snap even niet goed wat je bedoeld heb wel alle grote letters klein gemaakt al maar de rest snap ik niet
je gebruikt tabellen (<table>) om je knopjes netjes uit te lijnen. dat gaat ook perfect met het divje (<div>), en is veel netter
>>schrijf html tags in kleine letters
dit heb je nu dus al gedaan, dat moet je gewoon altijd doen
>>font tag niet meer gebruiken
je gebruikt de <font> tag. met een kleine slag om de arm zeg ik dat je hier het <span> element moet gebruiken
>>opmaak in css, niet inline
je hebt continue in je elementen width, align, en color staan. dat zijn css elementen, en horen dus ook in je css sheet thuis, niet midden in je html
Hieronder dus het stukje met kleine letters.
<a href=\"donatie_user_overzicht.php\"><table background=\"pic/mod/modknop.gif\" height=\"30\" width=\"160\">
<td><div align=\"center\"><b><font color=\"#000000\" >Donatie overzicht</font></b></div></td></table></a><br>
<a href=\"donatie_user_overzicht.php\"><table background=\"pic/mod/modknop.gif\" height=\"30\" width=\"160\">
<td><div align=\"center\"><b><font color=\"#000000\" >Donatie overzicht</font></b></div></td></table></a><br>