Een waarde "her evalueren"
Jan
16/05/2008 13:07:00Hoi,
ik heb een stukje code, dat als volgt gaat:
Terwijl iedere keer duidelijk bytes worden weggeschreven door fwrite (meestal 100kb) is de filesize die hij onderaan gemeten (bij echo 'true||'.filesize($r['path']);) evengroot als de filesize bovenaan gemeten. Dit vind ik raar.
Mijn aanname
PHP slaat, om rekenkracht te besparen, de waarde filesize($path) op, en wanneer dit een tweede keer wordt gevraagd, stuurt hij dezelfde waarde terug. Ik weet het niet zeker, maar alles wijst er in dit geval op.
Dit is voor mij erg vervelend. Is er een manier om PHP expliciet de opdracht te geven om deze waarde opnieuw te berekenen en niet de oude uit het geheugen te hergebruiken?
ik heb een stukje code, dat als volgt gaat:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
$offset = $_POST.....
$done = filesize($r['path']);
if($done == $offset){
$f = fopen($r['path'], 'a');
fwrite($f, base64_decode( $_POST['b']));
fclose($f);
echo 'true||'.filesize($r['path']);
}
$done = filesize($r['path']);
if($done == $offset){
$f = fopen($r['path'], 'a');
fwrite($f, base64_decode( $_POST['b']));
fclose($f);
echo 'true||'.filesize($r['path']);
}
Terwijl iedere keer duidelijk bytes worden weggeschreven door fwrite (meestal 100kb) is de filesize die hij onderaan gemeten (bij echo 'true||'.filesize($r['path']);) evengroot als de filesize bovenaan gemeten. Dit vind ik raar.
Mijn aanname
PHP slaat, om rekenkracht te besparen, de waarde filesize($path) op, en wanneer dit een tweede keer wordt gevraagd, stuurt hij dezelfde waarde terug. Ik weet het niet zeker, maar alles wijst er in dit geval op.
Dit is voor mij erg vervelend. Is er een manier om PHP expliciet de opdracht te geven om deze waarde opnieuw te berekenen en niet de oude uit het geheugen te hergebruiken?
PHP hulp
05/01/2025 11:40:21Derk nvt
16/05/2008 13:20:00Probeer na de eerste keer filezise opgevraagd te hebben de volgende functie eens uit te voeren:
clearstatcache()
Volgens mij moet dat helpen.
Derk
clearstatcache()
Volgens mij moet dat helpen.
Derk
Jan
16/05/2008 13:45:00Jan
16/05/2008 16:19:00ik zie het, heb er overheen gelezen. Wat het helemaal stom maakt, is dat ik eerder een keer een dergelijk probleem heb gehad... alleen dat herinnerde ik me net pas....
Het is alweer vrijdag middag, dat zal het probleem zijn denk ;)
Het is alweer vrijdag middag, dat zal het probleem zijn denk ;)