Een woord selecteren
Hoe kan ik met Javascript (Geen JQuery) als ik op een woord klik het gehele woord selecteren? Dus dat het gehele woord een blauwe achtergrond krijgt.
dit? En waarom geen jQuery?
Misschien zoiets als Het lijkt er al een stuk op. Als je een letter selecteert maakt ie er het hele woord van. Maar als je tussen twee letters klikt en dus niks selecteert doet ie er niks mee. En dat is juist wat ik zoek.
@Ariën: Ik wil geen framework gebruiken, maar zelf het wiel uitvinden.
Gewijzigd op 12/02/2017 20:33:35 door - SanThe -
Maar, je hebt de link al wel bekeken ;-)?
- Ariën - op 12/02/2017 20:46:42:
Maar, je hebt de link al wel bekeken ;-)?
Jawel, maar het is ook een framework. Her ziet er wel veel begrijpelijker uit dan jQuery.
Gewoon een 'joke'-website als je goed kijkt ;-).
- SanThe - op 12/02/2017 15:11:29:
Hallo PHP-ers,
Hoe kan ik met Javascript (Geen JQuery) als ik op een woord klik het gehele woord selecteren? Dus dat het gehele woord een blauwe achtergrond krijgt.
Heb je het dan eigenlijk over ieder woord op de pagina? Of bijv. alle tekst in een invoerveld?
Eigenlijk gewoon wat er gebeurt als je op een woord dubbelklikt, maar dan met 1 klik.
Gewijzigd op 12/02/2017 21:49:24 door - SanThe -
Dankjewel.
Graag gedaan :)
Geweldig.
Ik zie dat het in FF werkt, maar in IE niet. Hou daar dus (indien noodzakelijk) wel rekening mee.
En het selecteren van tekst (meerdere woorden/zinnen) werkt niet in Chrome.