Eenvoudig invoerformulier

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Programmeur / Developer

Voor een familiebedrijf in Doetinchem, actief in de machinebouw voor de food-sector, zijn wij op zoek naar een programmeur / developer. In deze functie ben je werkzaam in een team van 5 medewerkers. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit het verhelderen van requirements vanuit de opdrachtgever, de klant en de afdeling ontwikkeling. Je verricht haalbaarheidsstudies en werkt specificaties uit die je afstemt met de opdrachtgever. Je ontwerpt design in software en stemt af met je collega's. De huidige vision-systemen zijn geschreven in C software, welke draait op een CUDA platform. Je schrijft en codeert software en zal gaan testdraaien. Tot

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als ervaren Software Engineer wordt jij verantwoordelijk voor het bedenken en ontwikkelen van technische (maatwerk) oplossingen voor onze klanten en dit samen met de klant af te stemmen. Jij wordt o.a. verantwoordelijk voor de doorontwikkeling het software pakket welke voor ons enorm belangrijk is. Dit pakket zorgt er namelijk voor dat wij complete productielijnen kunnen aansturen en monitoren. Daarnaast heb jij actief contact met onze hoofdvestiging om het software achter een van onze systemen te verbeteren en te herschrijven. Momenteel zijn onze C# applicaties geschreven met o.a. Winforms. Echter hebben wij de actieve ambitie om dit te gaan herschrijven

Bekijk vacature »

(Junior) Back-end Ontwikkelaar

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Altijd al willen werken bij een organisatie, die maatwerk applicaties bouwt, die echt impact hebben in de maatschappij? Dit is je kans. Voor een kleine organisatie in de regio van Eindhoven ben ik op zoek naar een C# Ontwikkelaar. Jij gaat aan de slag met de ontwikkeling van maatwerk software en applicaties. Deze organisatie werkt voor grote organisaties in Nederland, maar ook voor het MKB. De projecten waar je aan gaat werken zijn erg divers, waardoor je werk uitdagend blijft en je erg veel kan leren. Verder ga je aan

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving Startende Software Ontwikkelaar gezocht met kennis van C# .NET! Ben jij net klaar met je opleiding en ben je op zoek naar je eerste echte werkervaring? Of heb jij al enige werkervaring maar ben toe aan iets nieuws? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Wij zoeken namelijk een Junior Software Ontwikkelaar die klaar is voor een nieuwe uitdaging bij een leuke werkgeven in de regio Zeist. In deze functie werk jij vaak aan verschillende projecten en ga je bij klanten op bezoek. Ben jij op zoek naar een functie met uitdaging, diversiteit en verantwoordelijkheid? Dan is

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Programmeren van zelflerende robots Werken op kantoor en testen in de bedrijfshal Je krijgt verantwoordelijkheid, vrijheid en je mag werken naar eigen inzicht De organisatie Hier ga je aan de slag Een bedrijf dat innovatieve robottoepassingen ontwerpt en bouwt voor onder andere de staal industrie, energie- bouw- en agrarische sector. De robots die vaak in combinatie met diverse randapparatuur geleverd worden vormen een totaaloplossing voor de klant. Dit zijn klanten over de hele wereld, van België en Duitsland tot China, India, maar ook in Nederland. Projecten waar momenteel aan wordt

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je MBO of HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een uitdagende werkgever in de regio van Tilburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze back-end programmeur met affiniteit met MS Acess. Samen met een enthousiast team ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL, Maar affiniteit met MS Acess is nog belangrijker. Je bent sociaal naar klanten en flexibel ingesteld. Je denkt altijd in kansen en gaat graag de uitdaging aan. Verder

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider in onderwijsland. Wat vragen

Bekijk vacature »

Leidinggevend Full Stack Developer

Hé jij, nieuwe Pinkcuber! Ga aan de slag bij Pinkcube, online leverancier van promotieartikelen! Een innovatieve organisatie waar extra stappen zetten voor klanten de normaalste zaak van de wereld is. Ambitieus zijn we ook. ‘Naoberschap’ staat bij Pinkcube hoog in het vaandel; we helpen elkaar en iedereen is welkom. Pinkcube is Great Place to Work Certified, erkend leerbedrijf, maatschappelijk betrokken partner van stichting Present en partner van CliniClowns. En misschien wel jouw nieuwe werkgever. Wij zoeken namelijk een enthousiaste: Leidinggevend Full Stack Developer (40 uur, medior/senior) Ben jij klaar om baanbrekende ideeën tot leven te brengen en deel uit te

Bekijk vacature »

Front-end developer gezocht

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

Dynamics Ontwikkelaar

Dit ga je doen Ontwikkelen van Dynamics 365 voor de interne uitrol; Samen met de consultants sparren met klanten over de wensen en eisen; Ontwikkelen van Dynamics 365 voor verschillende grote klanten; Technische analyse en testen; Meedenken over het gebruik en de richting van Dynamics binnen de organisatie. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Eindhoven, levert een compleet dienstenpakket op het gebied van IT. Zij pakken verschillende (complexe) vraagstukken van grote organisaties op. De sfeer intern is gezellig en informeel. Men houdt van hard werken maar gezelligheid door middel van een borrel of gezamenlijke lunch komt er

Bekijk vacature »

Als PHP developer bijdragen aan beter onderwijs?

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een PHP developer die mee gaat werken aan de (door)ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js en

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript developer (ReactJS, NodeJS, T

Functie Het team bestaat momenteel uit ruim 15 collega’s, waarvan ruim de helft in het ontwikkelteam werkzaam is. Er zijn gave plannen om het platform ook te gaan toepassen op bijv. vliegvelden, maar ook internationale groei zit in het verschiet en daarom zijn ze op zoek naar versterking. Als Fullstack JavaScript developer werk je nauw samen met 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creeren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving Op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen PHP? Lees dan snel verder! Wij zoeken een ervaren PHP developer die binnen een organisatie gaat functioneren als verlengstuk van de klant. Wij zoeken voor deze iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme en plezier aanvliegt. Verder moet je instaat zijn om je tijd goed te managen omdat je aan meerdere projecten tegelijkertijd werkt. Je werkt met de nieuwste technieken en tijdens deze uitdaging werk je veel samen met de front-end developers van deze organisatie. Wij zoeken iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd de beste wilt zijn. Bedrijfsprofiel Waar ga

Bekijk vacature »

Software Developer .NET

Functie omschrijving .NET developer gezocht! Wij zoek op zoek naar een .NET Developer die zich niet uit het veld laat slaan voor een software bedrijf in de regio Veenendaal. Je gaat in deze functie aan de slag met het door ontwikkelen van bestaande producten en het ontwikkelen van nieuwe producten. Dit bedrijf ontwikkeld SaaS applicaties die zowel intern als extern gebruikt worden. Verder bestaat je functie uit: Het ontwikkelen en bouwen van webapplicatie, mobiele applicaties en websites vallen onder jouw verantwoordelijkheden; Werken met onder andere .NET, C#, HTML/CSS, Javascript en MSSQL/Oracle Databases; Hierin werk je samen met andere developers en

Bekijk vacature »

Senior Mobile Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Mobile Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »
Henk Woeltjes

Henk Woeltjes

19/09/2014 15:01:39
Quote Anchor link
Ik heb in mijn cursus de opdracht gekregen een eenvoudig invoerformulier te maken.

Het invoerformulier heb ik succesvol gemaakt, echter de ontvangst moet worden bevestigd in de formulierhandler formhandler.php en dat krijg ik niet werkend. Hij geeft elke keer de volgende melding:

( ! ) Parse error: syntax error, unexpected '{' in C:\wamp\www\formhandler.php on line 3

Hieronderoner de code van formhandler.php

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
<?php
if (!$_post['email'] || $_post['email'] =="" ||
  strlen(isset($_post['email']) && $_post['email'] > 30){
 echo '<P>Is je emailadres echt zo lang?</P>';
 }
else {
//Open connection to de database
mysql_connect("localhost", "root", "")
or die("Kan geen contact maken met de database");
   mysql_select_db("test");

//Insert mail address
   $as_email = mysql_real_escape_string($_post['email']);
   $tr_email = trim($as_email);
   $QUERY = "INSERT INTO mailinglist (ID, Email, Source)
                   VALUES(NULL, '$tr_email',
                   'www.example.com/newsletter_signup.html')
                   "
;
   $result = mysql_query($QUERY);
   if (mysql_affected_rows() == 1) {
       echo '<P>Your information has been recorded.</P>';
   }
else {
   error_log(mysql_error());
   echo '<P>Somthing went wrong with your signup
attempt.</P>'
;
   }
}

?>

</td>
</tr>
</table>
</body>
</html>

- Aar -:
Gelieve in het vervolg bij code de [code][/code]-tags gebruiken.
Hier kan je meer lezen over de mogelijke opmaakcodes.
Alvast bedankt!
Gewijzigd op 19/09/2014 15:24:45 door - Ariën -

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 23:21:44

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/09/2014 15:30:29
Quote Anchor link
Waarom controleer je op de lengte van een mailadres?
Gebruik gewoon dit om te kijken of deze geldig is, ongeacht de lengte.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
if($_SERVER['REQUEST_METHOD']=="POST") {
// hier al je validaties....

if(filter_var($_POST['email'], FILTER_VALIDATE_EMAIL)) {
        echo "E-mail is geldig";
     }
else {
         echo "E-mail is ongeldig";
     }
}
else {
    // hier je formulier
}
?>

Gewijzigd op 19/09/2014 15:31:12 door - Ariën -

Jan de Laet

Jan de Laet

19/09/2014 15:36:18
Quote Anchor link
Kijk eens goed naar je if statement op regel 2 en 3 en bedenk nog eens goed wat je wilt testen.
En dan met name waar je de haakjes zet.

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

19/09/2014 15:38:10
Quote Anchor link
Vreemde manier om je input op te vangen.

Wat denk je hiermee te bereiken?
Code (php)
1
2
3
<?php
strlen(isset($_post['email']) && $_post['email'] > 30)
?>

strlen is een functie die het aantal tekens in een string voor je optelt. Daar geef jij nu een vergelijking mee.

Hoe het beter kan: (ik ken je studieboek niet natuurlijk)
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?
// eerst kijken we of de pagina wel in de POST methode is aangeroepen. Anders kunnen we geen enkele $_POST[..] verwachten.
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')
{

/* nu ga ik er gewoon klakkeloos van uit dat $_POST['email'] bestaat omdat:
      a. Deze pagina zeker in de POST methode is aangeroepen, en
      b. Het formulier (<form>) ALTIJD een invoerveld bevat met de naam 'email'
    */

if(strlen($_POST['email']) > 30)
        echo '<p>Is je emailadres echt zo lang?</p>';
}

?>
Gewijzigd op 19/09/2014 15:42:45 door Frank Nietbelangrijk

Henk Woeltjes

Henk Woeltjes

19/09/2014 15:52:11
Quote Anchor link
Dit voorbeeld komt letterlijk uit het studie boek (PHP6 en MySQL, DE ECHTE WILEY BIBLE) en het gaat inderdaad om een veld waarbij een email adres moet worden ingevoerd.
De code van het formulier is:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>

<head>
<title>Listing 17-1</title>
<style type="text/css">
<!--
Body, P {color:black; font-family: verdana;
font-size: 10 pt}
H1 {color: black; font-family: arial; font-size: 12 pt}
-->
</style>
</head>
<body>
<table border=0 cellpading=10 width=100%>
<tr>
<td bgcolor=#f0f8ff" align=center valign=top width=17%>
</td>
<td bgcolor=#ffffff" align=left valign=top width=83%>
<H1>Newsletter sign-up form</H1>
<P>Vul hier je e-mailadres in en wij sturen je onze wekelijkse nieuwsbrief.</P>
<form method="post"action="formhandler.php">
<input type="text"size=25 name="email">
<br><br>
<input type="submit"name="submit" value="submit">
</form>
</td>
</tr>
</table>
</body>
</html>

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/09/2014 15:55:10
Quote Anchor link
Als die code uit dat boek komt, lijkt me dat boek meer geschikt voor de open haard.
Wat een fouten zeg..... ;-)

G P

G P

19/09/2014 16:07:35
Quote Anchor link
Zoals de code er nu staat (in de eerste post) ontbreekt er een 2 ronde haakje na "> 30" daarom dat de foutmelding ook zegt dat { onverwacht is

Henk Woeltjes

Henk Woeltjes

19/09/2014 16:42:34
Quote Anchor link
-Aar-
Je hebt gelijk, eigenlijk kan de hele cursus PHP & MySQL van de LOI in de open haard. Maar ik heb er wel bijna € 500,- aan betaald en het is de enige schriftelijke cursus PHP & MySql dus ik maak 'm toch maar even af alhoewel ik me afvraag of ik er iets aan zal hebben.

G P
Dank voor je hulp. Ik heb dat ronde haakje er bij geplaatst echter nu geeft hij de volgende foutmelding:

( ! ) Notice: Undefined variable: _post in C:\wamp\www\formhandler.php on line 21
Call Stack
# Time Memory Function Location
1 0.0016 374104 {main}( ) ..\formhandler.php:0

Pipo Clown

Pipo Clown

19/09/2014 17:32:31
Quote Anchor link
En dit gaat nog steeds over de code uit je openingspost, daar is niets aan verandert ?

Ik zie daar namelijk helemaal geen enkele variabele op regel 21.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/09/2014 17:52:04
Quote Anchor link
Controleer of je POST-variabelen bestaan!

Henk Woeltjes

Henk Woeltjes

19/09/2014 17:57:10
Quote Anchor link
Sorry Pipo, dat moet zijn regel 2

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/09/2014 18:00:30
Quote Anchor link
Henk, heb je al onze reacties gelezen, want wij hebben het steevast over $_POST.

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

19/09/2014 18:30:16
Quote Anchor link
Henk Woeltjes op 19/09/2014 16:42:34:
-Aar-
Je hebt gelijk, eigenlijk kan de hele cursus PHP & MySQL van de LOI in de open haard. Maar ik heb er wel bijna € 500,- aan betaald en het is de enige schriftelijke cursus PHP & MySql dus ik maak 'm toch maar even af alhoewel ik me afvraag of ik er iets aan zal hebben.

Voor dat bedrag kun je aardig wat boeken kopen of één a twee dagen privéles nemen..
Maar ik denk dat je ondanks dit grapje er toch best iets aan zult hebben. Alleen neem je nu niet alles meer voor zoete koek aan hoop ik :-)

Henk Woeltjes

Henk Woeltjes

19/09/2014 19:51:33
Quote Anchor link
-Aar- ik ben er nu uit. Ik had $_post met kleine letters geschreven moet dus $_POST zijn. Ik ben er uit, dank jullie wel voor jullie goede hulp. Ik hoop met jullie hulp toch nog iets goeds uit de LOI cursus te halen. Ik zal me dus vast nog wel een keer melden. Fijne avond allemaal.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.