Eerste 50 tekens tonen als link
Maik Diepenbroek
07/04/2008 15:21:00Beste Phphulpers,
Ik zit te werken aan een nieuwsscript (ook van deze site)
De url naar mijn aangepaste versie: http://maikdiepenbroek.com/oefeningen/nieuws/index.php
En nu wou ik hem graag zo veranderen dat je maximaal een x aantal tekens kan zien van het bericht (laten we zeggen 50) en dat er dan onder staat lees verder, nu had ik al het e.e.a. opgezocht maar ik kom er zelf niet uit.
De broncode van het stukje:
Zoals het er nu staat laat hij dus nu het gehele bericht zien, dit gedeelte moet dus max 50 tekens worden.
Zou iemand me hierbij kunnen helpen ?
B.v.d.
Maik
Ik zit te werken aan een nieuwsscript (ook van deze site)
De url naar mijn aangepaste versie: http://maikdiepenbroek.com/oefeningen/nieuws/index.php
En nu wou ik hem graag zo veranderen dat je maximaal een x aantal tekens kan zien van het bericht (laten we zeggen 50) en dat er dan onder staat lees verder, nu had ik al het e.e.a. opgezocht maar ik kom er zelf niet uit.
De broncode van het stukje:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
while ($row = mysql_fetch_array($res))
{
$sql2 = "select id from vb_reacties where tid = " . $row['id'];
$res2 = mysql_query($sql2);
$count = mysql_num_rows($res2);
echo "Op [" .$row['datum']."] <a href=" . $_SERVER['PHP_SELF'] . "?id=" . $row['id'] . ">" . $row['titel'] . "</a> <br />
".$row['msg']." <br /> <a href=" . $_SERVER['PHP_SELF'] . "?id=" . $row['id'] . ">Lees Verder</a> <br /><br /> ";
}
?>
while ($row = mysql_fetch_array($res))
{
$sql2 = "select id from vb_reacties where tid = " . $row['id'];
$res2 = mysql_query($sql2);
$count = mysql_num_rows($res2);
echo "Op [" .$row['datum']."] <a href=" . $_SERVER['PHP_SELF'] . "?id=" . $row['id'] . ">" . $row['titel'] . "</a> <br />
".$row['msg']." <br /> <a href=" . $_SERVER['PHP_SELF'] . "?id=" . $row['id'] . ">Lees Verder</a> <br /><br /> ";
}
?>
Zoals het er nu staat laat hij dus nu het gehele bericht zien, dit gedeelte moet dus max 50 tekens worden.
Zou iemand me hierbij kunnen helpen ?
B.v.d.
Maik
PHP hulp
14/11/2024 04:31:33Jacco Engel
07/04/2008 15:22:00Maik Diepenbroek
07/04/2008 15:25:00Ok thnx, ik zat al te zoeken op e_regreplace en dat soort zaken.
maar ik zal me hier eens in verdiepen.
maar ik zal me hier eens in verdiepen.