Eerste letter uit gebruiker halen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Productontwikkelaar Food

Wat ga je doen Als Productontwikkelaar Food ga je nieuwe producten ontwikkelen en bestaande producten verbeteren. Je bent hierbij betrokken bij het gehele proces: van productconcept naar proefreceptuur, het realiseren va het product (op kleine schaal) en het testen van producten in een productieomgeving. Verder: Bewaak je de status van verschillende fases van productontwikkeling en lever je tijdig de benodigde data aan Ben je bezig met de optimalisatie van oude en nieuwe recepturen Begeleid of organiseer je proefsessies (sensorisch onderzoek) in het team en/of bij klanten Onderhoud je contacten met de klanten, leveranciers van grondstoffen e.a. externe partijen Houd je

Bekijk vacature »

Senior front-end developer (React)

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren front-end developer. Als senior werk je nauw samen met 5 collega developers. Een klein scrum team dus, met korte lijnen waardoor jouw ideeën snel tot uitvoering gebracht kunnen worden. De huidige applicaties worden veelal ontwikkeld met o.a. React, Redux, TypeScript. Ze zijn echt op zoek naar een kartrekker in het team. Naast het meedenken over, opzetten en uitvoeren van bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Hierin nemen ze graag de tijd om mensen de ruimte te

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je aan de slag met het door ontwikkelen van de interne software. Zij maken gebruik van een CRM, wat door de hele organisatie gebruikt wordt. Andere taken: Je gaat het CRM-systeem door middel van PHP verder ontwikkelen; Verder bouw je verschillende API's en koppelingen tussen systemen; Ook ga je collega's ondersteunen bij vragen over de software en applicaties; Deelnemen aan overleggen met het development team; Bij interesse is er de mogelijkheid om junioren te gaan begeleiden. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Ontwerpen en bouwen van nieuwe functionaliteiten binnen de complexe omgeving; Proactief de processen kwalitatief en efficient inrichten; Opzetten van Unit Tests; Code Reviews; Regie nemen voor innovatieve projecten; Landschap beheren en de bijbehorende ketens hierbij in het oog houden. Hier ga je werken De organisatie is actief binnen de financiele branche en heeft een IT afdeling van circa 450 man. De organisatie voorziet de maatschappij binnen de financiele dienstverlening en is gedurende de jaren een onmisbare schakel geworden. Het is een high profile organisatie waar ze veel te maken hebben met veranderingen voortkomend uit maatschappelijke ontwikkelingen,

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Goes zijn wij op zoek naar een enthousiaste software programmeur met PHP/Symfony ervaring. Een gedreven persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel professionele als persoonlijke groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Testen en door ontwikkelen van software; Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in regio Etten-Leur zijn wij op zoek naar een Fullstack Developer met PHP/Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het bouwen van maatwerk software voor klanten die actief zijn in een specifieke markt. Als fullstack developer ben je samen met een enthousiast team van 7 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en innovatie van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Verder ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Ervaring met Laravel is een must. Om de klant zo goed mogelijk te

Bekijk vacature »

Back End Developer

Als Back End developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Je hebt een focus op de back end van onze software, daarvoor werken wij hoofdzakelijk met C# en .NET. Wij hanteren een full-stack benadering, wat betekent dat je naast de back-end ook meehelpt bij andere onderdelen van de code. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein

Bekijk vacature »

Oracle Developer / PL SQL

Dit ga je doen Software ontwikkeling aan een internationaal gebruikt pakket; Werken met technieken als Oracle 19c, Toad, PL/SQL, Oracle Forms, Reports en Designer; Meedraaien in internationale projecten; Meedenken over technisch en functioneel ontwerp; Samenwerken met collega's als Informatie Analisten, Testers en Release Managers; Soms wensen en eisen afstemmen met de business. Hier ga je werken Onze klant, een internationaal bekend bedrijf dat essentiële producten maakt waar iedereen graag gebruik van maakt, zoekt versterking in het Software Development team. Samen met 3 developers, een release manager, een informatie analist en 3 testers werk jij aan een systeem waarmee complexe producten

Bekijk vacature »

.NET Developer C#

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken Als C# .NET Developer wordt je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van applicaties voor belangrijkste product van deze organisatie. Dit product is een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je hierbij beheerst is C#. Er

Bekijk vacature »

Senior Applicatie ontwikkelaar Java

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving We verwachten van je,

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Front-end Developer! Als Front-end Developer binnen dit softwarebedrijf ga je de frontends voor zowel je eigen interne projecten als die voor klanten opzetten, onderhouden en uitbreiden. Je zet ideeën om naar mooie successen voor de klanten. Dat is in een notendop wat je gaat doen! Wat kun je verwachten? Je werkt aan de doorontwikkeling van bestaande maatwerkapplicaties. Bijvoorbeeld wanneer de klant de applicatie wil uitbreiden met een nieuwe feature; Samen met het team van backenders en desginers zet je nieuwe ideeën van klanten om naar mooie oplossingen; Je werkt met verschillende frameworks.

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van IT Operations Manager! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van

Bekijk vacature »

Database Developer

Functie omschrijving Voor een logistieke dienstverlener in omgeving Zuid Beijerland zijn wij op zoek naar versterking. Weet jij als geen ander systemen aan elkaar te koppelen en heb jij goede kennis van SQL en UML, lees dan snel verder! Jouw taken zien er als volgt uit: Je bent in deze rol voornamelijk verantwoordelijk voor het bouwen, implementeren en beheren van koppelingen tussen de bestaande systemen (zowel business 2 business als application 2 application). Daarnaast inventariseer je de wensen van in- en externe klanten, die je vervolgens samen met je collega's, vertaalt naar technische specificaties, die jullie zelf ontwikkelen en implementeren.

Bekijk vacature »

Junior Java Developer

Dit ga je doen Je ontwikkelt innovatieve, maatschappelijk belangrijke applicaties; Je implementeert nieuwe features; Je gaat in gesprek met eindgebruikers en designers om de applicaties continu te finetunen; Je draait mee in een professionele Agile/Scrum omgeving. Hier ga je werken Onze klant is een internationale organisatie gevestigd in de omgeving van Amsterdam. Ze staan zeer goed bekend in de markt door hun innovatieve dienstverlening op IT gebied en hun gepassioneerde werknemers. Voor hun inspanningen op het gebied van IT hebben ze meerdere prijzen gewonnen! Onze klant is onderdeel van een Corporate werkgever en heeft zelf 300 mensen in dienst. Om

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Jeroen

jeroen

23/07/2006 16:42:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb in mijn database een tabel met users staan. Deze klopt helemaal.

Nu wil ik in mijn staff.php pagina het volgende:

Als een gebruiker, genaamd Aart op de Staff pagina komt, moet hij te zien krijgen wie zijn moderator is.

Ventheman | Letters ABC

Dus zou Aart moeten zien: Ventheman is jou moderator.

Ik heb dit al:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
<?php

require "include/instelling.php";

dbconn();

$rest = substr ("abcdefghijklmnopqrstuvwxyz", 0, 1);    // geeft "a"
$rest = substr ("bcdefghijklmnopqrstuvwxyz", 0, 1);    // geeft "b"
$rest = substr ("cdefghijklmnopqrstuvwxyz", 0, 1);    // geeft "c"
$rest = substr ("defghijklmnopqrstuvwxyz", 0, 1);    // geeft "d"
$rest = substr ("efghijklmnopqrstuvwxyz", 0, 1);    // geeft "e"
$rest = substr ("fghijklmnopqrstuvwxyz", 0, 1);    // geeft "f"
$rest = substr ("ghijklmnopqrstuvwxyz", 0, 1);    // geeft "g"
$rest = substr ("hijklmnopqrstuvwxyz", 0, 1);    // geeft "h"
$rest = substr ("ijklmnopqrstuvwxyz", 0, 1);    // geeft "i"
$rest = substr ("jklmnopqrstuvwxyz", 0, 1);    // geeft "j"
$rest = substr ("klmnopqrstuvwxyz", 0, 1);    // geeft "k"
$rest = substr ("lmnopqrstuvwxyz", 0, 1);    // geeft "l"
$rest = substr ("mnopqrstuvwxyz", 0, 1);    // geeft "m"
$rest = substr ("nopqrstuvwxyz", 0, 1);    // geeft "n"
$rest = substr ("opqrstuvwxyz", 0, 1);    // geeft "o"
$rest = substr ("pqrstuvwxyz", 0, 1);    // geeft "p"
$rest = substr ("qrstuvwxyz", 0, 1);    // geeft "q"
$rest = substr ("rstuvwxyz", 0, 1);    // geeft "r"
$rest = substr ("stuvwxyz", 0, 1);    // geeft "s"
$rest = substr ("tuvwxyz", 0, 1);    // geeft "t"
$rest = substr ("uvwxyz", 0, 1);    // geeft "u"
$rest = substr ("vwxyz", 0, 1);    // geeft "v"
$rest = substr ("wxyz", 0, 1);    // geeft "w"
$rest = substr ("xyz", 0, 1);    // geeft "x"
$rest = substr ("yz", 0, 1);    // geeft "y"
$rest = substr ("z", 0, 1);    // geeft "z"

$rest = substr ("0123456789", 0, 1);    // geeft "0"
$rest = substr ("123456789", 0, 1);    // geeft "1"
$rest = substr ("23456789", 0, 1);    // geeft "2"        
$rest = substr ("3456789", 0, 1);    // geeft "3"
$rest = substr ("456789", 0, 1);    // geeft "4"
$rest = substr ("56789", 0, 1);    // geeft "5"
$rest = substr ("6789", 0, 1);    // geeft "6"
$rest = substr ("789", 0, 1);    // geeft "7"
$rest = substr ("89", 0, 1);    // geeft "8"
$rest = substr ("9", 0, 1);    // geeft "9"

$whome = substr($CURUSER['username'], xxxxxx);[/code]

Nu is mijn vraag:
Welke code moet ik gebruiken om hiermee verder te gaan, dus wil ik de begin letter van Aart (A) hebben. Van daaruit kan ik weer verder werken.

Hopelijk is het duidelijk en alvast bedankt.

Mvg,
Ventheman

PHP hulp

PHP hulp

17/11/2024 23:31:36

Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

23/07/2006 16:46:00
Quote Anchor link
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt.
kun je het nog eens uitleggen?

Jeroen

jeroen

23/07/2006 16:57:00
Quote Anchor link
Eigenlijk simpel gezegd: Je hebt gebruiker 'Aart'.

Nu wil ik een code om de eerste letter van 'Aart' eruit te plukken. Daarna kan ik verder werken, zodat ik kan laten zien aan gebruiker Aart wie zijn moderator is.

Dus: Aart zijn naam begint met een A
Ventheman is moderator met gebruikersnamen die beginnen met de letters A.

Dan moet er komen te staan:
Hallo Aart, jou moderator is Ventheman.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/07/2006 17:06:00
Quote Anchor link
Hoe heet het veld in de tabel moderators waar de eerste letter van zijn gebruikers in staat?

edit: stel dat dat veld gebruikers_beginletter zou heten, dan zou het met deze query kunnen namelijk:
Code (php)
1
2
3
4
SELECT naam
FROM moderators
WHERE gebruikers_beginletter = LEFT(gebruiker, 1)
LIMIT 1
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn

PHP erik

PHP erik

23/07/2006 17:10:00
Quote Anchor link
SELECT something FROM somethingelse WHERE beginletterModerator = LOWER(SUBSTRING(naam, 0, 1))

PHP erik

PHP erik

23/07/2006 17:13:00
Quote Anchor link
@Jan
Dan lock je jezelf weer in, LEFT is MySQL-only voor zover ik weet. SUBSTRING bestaat ook in PostgreSQL (etc), ook met een SUBSTR variant.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/07/2006 17:15:00
Quote Anchor link
@ PHPerik: daarmee zijn we er nog niet denk ik. Hij heeft het zo in zijn db:
Ventheman | Letters ABC
géén goed datamodel, maar het zou dus zoiets moeten worden als:
Code (php)
1
2
3
4
SELECT naam
FROM moderators
WHERE gebruikers_beginletter LIKE CONCAT('%',LEFT(gebruiker, 1),'%')
LIMIT 1

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/07/2006 17:16:00
Quote Anchor link
PHPerik:
@Jan
Dan lock je jezelf weer in, LEFT is MySQL-only voor zover ik weet. SUBSTRING bestaat ook in PostgreSQL (etc), ook met een SUBSTR variant.

Okee, dan lijkt een combinatie van onze voorstellen mij hier de aangewezen oplossing :-)

PHP erik

PHP erik

23/07/2006 17:16:00
Quote Anchor link
Ohh, ik had niet begrepen dat dát een datamodel was. Ik dacht dat het was hoe hij het wilde gaan weergeven. Maar met al deze functies kan hij vast wel verder.

PHP erik

PHP erik

23/07/2006 17:17:00
Quote Anchor link
Jan:
PHPerik:
@Jan

Okee, dan lijkt een combinatie van onze voorstellen mij hier de aangewezen oplossing :-)

Inderdaad.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/07/2006 17:20:00
Quote Anchor link
Ze kunnen veel zeggen van PHPhulp, maar niet dat we geen service leveren:
Code (php)
1
2
3
4
5
SELECT naam
FROM moderators
WHERE LOWER(gebruikers_beginletter)
LIKE CONCAT('%',LOWER(SUBSTRING(gebruiker, 0, 1)),'%')
LIMIT 1
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Koehoorn

PHP erik

PHP erik

23/07/2006 17:22:00
Quote Anchor link
Daar heb je een punt.

Maar, in mijn optiek moet 'ie zo:

Code (php)
1
2
3
4
5
SELECT naam
FROM moderators
WHERE LOWER(gebruikers_beginletter)
LIKE CONCAT(LOWER(SUBSTRING(gebruiker, 0, 1)),'%')
LIMIT 1

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/07/2006 17:31:00
Quote Anchor link
Stel gebruiker Bakker, stel mod is Piet met ABC als letters. Dan heb je ook die wildcard aan het begin nodig, anders pakt hij hem niet.

Net net even getest en in MySQL is LIKE case-insensitive, dus voor MySQL zouden die LOWER's wegkunnen. Hoe dat voor PostgreSQL is, weet ik niet.

PHP erik

PHP erik

23/07/2006 17:38:00
Quote Anchor link
Ohhh, hij staat als 'abc' in de tabel?

Nou, wie is er zo lief een link naar normaliseren te zoeken?

(PostgreSQL is case-sensitive, de rest ook)

Jeroen

jeroen

23/07/2006 17:57:00
Quote Anchor link
Dit staat nu in mijn DATABASE:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
--
-- Tabel structuur voor tabel `mod_per_letter`
--

CREATE TABLE `mod_per_letter` (
  `letter` char(1) NOT NULL default '',
  `mod_name` varchar(100) NOT NULL default '',
  `mod_id` int(5) default NULL
) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1;

--
-- Gegevens worden uitgevoerd voor tabel `mod_per_letter`
--

INSERT INTO `mod_per_letter` VALUES ('A', 'Kimmetje', 1305);

Nu heb ik staff.php, maar hoe insert ik dat daar?

Willem vp

Willem vp

23/07/2006 21:02:00
Quote Anchor link
Jan:
Net net even getest en in MySQL is LIKE case-insensitive
Dat hangt van je collation af. Als je bijvoorbeeld latin1_general_ci hebt, dan is je tabel (of veld) case-insensitive. Heb je daarentegen latin1_general_cs, dan is 'ie wél case-sensitive.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/07/2006 21:13:00
Quote Anchor link
@ Willem_vp: dankje! Ik mag dus aannemen dat de meeste hosts hun collation op latin1_general_ci hebben staan?

Jeroen

jeroen

23/07/2006 21:17:00
Quote Anchor link
Volgens mij ga ik het nog snappen ook.

Ik heb nu een field genaamd 'mod' in de tabel 'users' gezet. Ik zal straks even zeggen als het gelukt is.

Jelle -

Jelle -

23/07/2006 21:34:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php

// De naam
$naam = "jeroen";

// Echo alleen eerste letter (tellen begint bij 0)
echo $naam[0]."<br />"; /* Output: j */

// Gehele string:

echo $naam."<br />"; /* Output: jeroen */

?>

Of begrijp ik je verkeerd ^^
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelle -

Jeroen

jeroen

23/07/2006 21:39:00
Quote Anchor link
Dus dan wordt het zo:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php

// De naam
$username = $username;

// Echo alleen eerste letter (tellen begint bij 0)
echo $username[0]."<br />"; /* Output: j */

// Gehele string:

echo $username."<br />"; / Output: jeroen */

?>

Jelle -

Jelle -

23/07/2006 21:53:00
Quote Anchor link
Jah lijkt me wel
het is alleen een beetje doelloos om een string indezelfde string op te slaan zonder veranderenen :P
Quote:
$username = $username;

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.