Effectief invullen van de ruimte
De website is 1 pagina, welke wordt gedreven door een php backend die zorgt dat alle bestanden/aantekeningen in de html beschikbaar worden. Ik heb nu alleen vraagje met betrekking tot het effectief invullen van de ruimte voor de aantekeningen en bestanden.
Hier vind je de lay-out van de website. Het gaat hier om de onderste 2 divjes met de titels Bestanden en Aantekeningen.
Het kan natuurlijk met een simpel tabelletje zoals het er nu staat, maar dit vind ik niet spannend genoeg. Ik wil het liefst alle ruimte die ik heb gebruiken en dan niet teveel lege vlakken laten ontstaan. Het moet innovatief maar toch overzichtelijk zijn. Beperking is dat het enkel html/css/php mag zijn, aangezien js, flash en andere talen mij onbekend zijn. Daarnaast verbeteren deze ook vaak niet de bereikbaarheid van de website.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn
Kijk eens naar de HTML list items, en de opmaak daarvan.
functie gaat voor opsmuk
Uiteraard, maar hij had het over een tabelletje. Een manier met een
<ul> in een <ul> is ook een heel simpele oplossing.
bart van der veen schreef op 31.01.2008 21:26:
functie gaat voor opsmuk
Dat zeker! Maar toch wil ik dit keer niet het simpele tabbeletje gebruiken. Ik wil er een andere vormgeving voor bedenken.
@Robert: lists zijn een optie, toch denk ik dat deze vrij beperkt zijn in opmaak. Ik ga er eens wat meer over opzoeken.
Een ideetje wat me net te binnen schoot is het maken van een verschillende tabjes voor verschillende vakken, dus appartje framepjes per vak. Hmm maar dat belemmerd misschien wel weer het overzicht dat je hebt wanneer je alles op 1 pagina kan zetten.
Martijn schreef op 31.01.2008 23:48:
@Robert: lists zijn een optie, toch denk ik dat deze vrij beperkt zijn in opmaak. Ik ga er eens wat meer over opzoeken.
Je kunt met alle tags alle kanten op, als je je maar in CSS verdiept. Een semantisch correct gebruik van de tags houdt in dat je ul en ol gebruikt voor lijsten en een table voor tabellarische gegevens.
Voorbeeld:
Je hebt meerdere onderwerpen: (Om maar even dicht bij jouw onderwerp te blijven)
Fiscaal
Juridisch
Voor elk onderwerp aparte bestanden en aantekeningen.
Je klikt op een van deze links en er wordt daaronder dmv AJAX een DIV geladen, met verschillende tabs, die allemaal een aantekening onderzich hebben, en doormiddel van bijvoorbeeld de show/hide div kunnen worden weergeven, of ook dmv ajax kunnen worden geladen.
AJAX is momenteel veel gebruikt, aangezien het niet de hele pagina opnieuw laadt, maar alleen delen, en je jezelf dus niet opnieuw hoeft te orrienteren. Maar misschien sla ik de plank wel volledig mis, en zit je hier niet op te wachten.
http://bart.ugins.com/phphulp/
ajax request moet je zelf maar even naar kijken... kan wel met mootools...