Eigen bedrijf website tips en advies gevraagd.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Furio Scripting

Furio Scripting

16/01/2014 01:34:45
Quote Anchor link
Beste forumleden,

Ik heb een domeinnaam en ben ingeschreven bij de KvK, nu ik wat producten en diensten af heb gemaakt is het tijd voor een eigen bedrijf website waar ik al mijn diensten en producten wil verkopen.

Ik heb de volgende diensten/producten:

- Eigen CMS om website te beheren.
- Marketing pakket om jouw website populair te maken.
- Video montage voor bruiloften/vakanties.
- Hosting en domeinnamen (Standaard bij website via cms).
- Website optimalisatie test / verbeteren.

Nu vind ik het moeilijk om te beslissen om er een soort van webshop van te maken waar men de diensten/producten in een winkelwagen kan plaatsen en ze dan kan afrekenen of zal ik er voor kiezen om onder iedere dienst/product "Vraag een offerte aan" te plaatsen.

Technisch gezien krijg ik alles voor elkaar maar wat vinden mensen het prettigst? Persoonlijk vind ik het prettig om in ieder geval wat persoonlijk contact te hebben als ik een website laat maken of als ik bijvoorbeeld mijn video laat monteren.

Bij het toevoegen van een product kan de klant natuurlijk wel extra informatie opgeven en verplichte informatie zoals bijv. het uploaden van een vakantie video of de domeinnaam.

Ik hoor graag jullie ideeën en tips!

Bedankt voor het lezen, sorry voor het lange verhaal.

PHP hulp

PHP hulp

28/11/2024 18:48:53

J C

J C

16/01/2014 03:51:51
Quote Anchor link
Waarom een webshop?

Toevallig zelf net op zoek geweest voor een hosting pakket.

Waar ik me heel erg aan ergerde is de webshop waarbij je eerst door 10 stappen heen moet lopen voordat ik een bestelling kan plaatsen, om er vervolgens achter te komen dat mijn product toch niet voldoet.

Wat ik persoonlijk wel prettig vond, was een script waarbij ik een script aanklikte en invulformulier kreeg, waar ik mijn cms, dataverkeer, webruimte en domeinen kon invullen. Wat vervolgens meteen via javascript werd uitgerekend.
Helaas kon ik hier geen https:// certificaat aan koppelen. Dus viel deze partij af, weet helaas ook niet meer de naam van dit bedrijf.

Furio Scripting

Furio Scripting

16/01/2014 17:47:15
Quote Anchor link
Bedankt voor uw reactie!

Een webshop geeft wel voordelen als snelheid maar het grootste nadel ervan is wellicht de opties voor het personaliseren van het gekozen product.

Als ik een website laat maken of koop dan heb ik een aantal ideen die ik in de website verwerkt wil hebben, ik kan dit natuurlijk wel in een textvakje zetten maar sommige mensen vinden het prettiger om het via de telefoon of e-mail te doen.

Joakim Broden

Joakim Broden

17/01/2014 02:03:27
Quote Anchor link
Webshop voor zoiets? Nee totaal niet! Hoezo zou je een website kunnen kopen in een webshop, je weet niet eens wat de klant wil, hoeveel tijd je kwijt bent etc. Gewoon een offerte formulier waarna je contact met ze op neemt..

Furio Scripting

Furio Scripting

17/01/2014 14:20:28
Quote Anchor link
Metal Hertog Jan op 17/01/2014 02:03:27:
Webshop voor zoiets? Nee totaal niet! Hoezo zou je een website kunnen kopen in een webshop, je weet niet eens wat de klant wil, hoeveel tijd je kwijt bent etc. Gewoon een offerte formulier waarna je contact met ze op neemt..

Je kan toch keuzes geven. Een selectie van standaard templates en op de gekozen template kan de klant zijn persoonlijke voorkeur opgeven, zoals kleurschema, logo, etc. Voor iedere optie die je selecteert komt er een xx bedrag bij.

Daarnaast kan men kiezen voor een volledige op maat gemaakte website, daar moet dan idd wel een offerte voor gemaakt worden.

Een webshop heeft in mijn ogen een aantal voordelen zoals gebruikersvriendelijk, snel, makkelijk uitbreidbaar, niet achter je geld aan rennen.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.