Eigen errors Zend Captcha

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP ontwikkelaar

Functie Met een complex en uitgebreid e-commerce platform, een eigen PIM-systeem en eigen scan applicatie – krijg jij dagelijks te zien hoe jouw werk gebruikt wordt door miljoenen gebruikers. En we staan qua development pas in de startblokken, aangezien er nog meerdere projecten op de plank liggen te wachten! Ons huidige development team bestaat uit 8 programmeurs. Er wordt dagelijks gereflecteerd op geschreven code, Scrum taken en kennisdelen onderling is een must. Onze voertaal binnen ons team is Engels, dit omdat wij twee internationale collega’s hebben. Ons huidige “IT Landschap” bestaat voornamelijk uit allerlei losse onderdelen die individueel, maar ook

Bekijk vacature »

C# .NET Software Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen software development waar je gaat werken voor een jong en flexibel bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Software Developer met ervaring binnen C# .NET die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! In deze functie ga jij je bezighouden met: Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je aan de

Bekijk vacature »

C++ Developer

Functieomschrijving Ben jij als software engineer toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor het maken van de procesbesturingsoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Ontwerpen, programmeren en testen van productaanpassingen; Implementeren van nieuwe productreleases in de projectteams; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden,

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Zoetermeer zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Fullstack developer (NodeJS, React, AWS)

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam, maar zoals gezegd komt er veel meer bij kijken dan alleen maar ontwikkelen. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden maar hiernaast doe je doorlopend onderzoek naar de inzet van bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Maar waar staan ze nu? Na een onderzoeksfase van ruim een jaar zijn

Bekijk vacature »

Lead javascript developer Node.js React

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Medior/senior Python developer

Functie Bedrijven komen bij deze organisatie om technische vraagstukken op te lossen en hierin ook tot oplossingen te komen waar ze zelf misschien niet aan gedacht hadden. Jij gaat vanuit je ervaring dus niet alleen hands-on aan de slag met het ontwikkelen, maar zult ook zeker adviseren en proactief meedenken met de klant. Er zijn meerdere lange en/of korte projecten en het type klanten is heel uiteenlopend. Zo kun je terecht komen in een multidisciplinair scrumteam waarin je als Python developer meewerkt, of juist voor een kleiner (Greenfield) project aan de slag gaan waarin je veel breder bezig bent. Door

Bekijk vacature »

C#.NET-developer - JUNIOR

Functie omschrijving Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Brielle zijn wij op zoek naar een junior developer. Werk jij graag met de volgende tools & technieken? C#, .NET, ASP.NET, MVC en SQL? Kijk dan snel of dit iets voor jou is! Als programmeur bij een productiebedrijf zal je voornamelijk nieuwe software schrijven maar ook bestaande software verbeteren. Verder werk je veel samen in back end projecten met leuke collega's. Bedrijfsprofiel Met een team van ruim 130 personen staan ze elke dag weer klaar om IT en Business te combineren door het ontwikkelen van producten op maat. Er zijn 3 teams,

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Ons programma is voor afgestudeerde enthousiastelingen die het als een uitdaging zien om met een klein dynamisch team bij de grootste bedrijven van Nederland aan de slag te gaan. Tijdens jouw dienstverband word jij begeleid door een talent manager. Het ontwikkelen van jouw talent staat hierbij centraal. Het programma doorloop je met een team van circa 8 Mede- trainees. De eerste maand start je met een fulltime inhouse opleiding. Deze staat geheel in het teken van de werkzaamheden die jij verder in het programma zult uitvoeren. Na deze opleidingsmaand ga je aan de slag in een dynamische omgeving bij

Bekijk vacature »

Mendix Developer

Voor Troostwijk Groep zoeken wij een: Mendix Developer Wij zoeken Je bent een getalenteerde en ervaren Mendix Developer en het is tijd om je horizon te verbreden. Je wilt minder coderen en meer modelleren, minder bezig zijn met allerlei technische details en randvoorwaarden en meer met functionaliteit. Daarnaast ben je trots op de innovatieve en gebruiksvriendelijke applicaties die je in de loop van de jaren hebt gebouwd. Werk je graag in een enthousiast team, wil je veel vrijheid en kun je tegelijkertijd goed met deadlines omgaan, dan ben jij absoluut degene die wij zoeken! Wat je nodig hebt is ruime

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als ervaren Front end developer bent een expert het gebied van Javascript en React. Je wordt onderdeel van een multidisciplinair team bestaande uit een PO, twee Front end developers, een DevOps/Back end developer, een UX/UI designer en een projectmanager. Verder is er iemand verantwoordelijk voor de HR en is de algemeen directeur nauw betrokken bij alle projecten. Dagelijks hou jij je bezig met de verschillende projecten die zijn opgenomen in de sprint. Daarnaast denk je mee over mogelijke oplossingen om de behoefte van de klant op de beste manier in te vullen. Verder spar jij intern met collega’s

Bekijk vacature »

Als PHP developer bijdragen aan beter onderwijs?

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een PHP developer die mee gaat werken aan de (door)ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js en

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Psst hé jij daar! Op zoek naar een nieuwe uitdaging als developer? Wacht niet langer en reageer direct. In deze functie ga je bij een familiebedrijf werken als developer. Je gaat maatwerk software ontwikkelen met de Microsoft stack. Je gebruikt technieken als C#, ASP.NET en MVC. Je werkt in een leuk team van andere developers. Je krijgt veel vrijheid in je werk en kan flexibel werken. Dagje thuiswerken? Geen probleem! Daarnaast is er veel ruimte om écht mee te denken met het bedrijf en met de klanten. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Vanaf

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

PHP Newbie

PHP Newbie

10/12/2008 22:50:00
Quote Anchor link
Heey allemaal,

Ik ben bezig met zend_captcha. Deze geeft echter als default error "Captcha value is wrong". Nu wil ik dit vervangen door mijn eigen error.

Ik heb hier 2 opties voor:
1. We openen Zend_Captcha_Word en veranderen daar de error melding
2. We voegen in Zend_Captcha_Word de volgende functie toe:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
     /**
     * Set error message of bad captcha
     *
     * @param string $message
     * @return Zend_Captcha_Word
     */

public function setErrorMessage($message)
    {

$this->_messageTemplates[self::BAD_CAPTCHA] = $message;
        return $this;
    }

?>

En dan kan ik gewoon de error meegeven bij het initialiseren.

Dit zijn beide geen ideale opties. Optie 1 niet omdat ik mijn error message flexibel wil houden en niet hard wil defineren. Optie 2 niet omdat ik daarmee een functie toevoeg aan het framework en ik de code daarmee niet meer kan kopieren naar een andere server met Zend zonder ook die aangepaste class mee te kopieren.

Wat blijft er dan nog over? Zend_Captcha_Word extenden, in die class de functie toevoegen uit optie 2 en vervolgens

$var = new deGeextendeClasse;
$var->SetErrorMessage('bla');

doen. Die optie valt echter ook af aangezien Zend_Captcha_Word een abstracte class is, dus de geextende class ook abstract moet zijn en die mag ik niet rechtstreeks benaderen.

En nu weet ik niet meer wat ik moet doen. Iemand die me hierbij kan helpen?

Groet
Newb

PHP hulp

PHP hulp

14/11/2024 07:27:32

M Ypma

M Ypma

11/12/2008 00:20:00
Quote Anchor link
een abstracte klasse is er juist om ge-extend te worden! Hoezo mag dat volgens jou niet? Een abstracte klasse is als een Interface, echter mag je in een abstracte klasse al wel methodes uitschrijven.

PHP Newbie

PHP Newbie

11/12/2008 10:28:00
Quote Anchor link
Ik zeg niet dat ik hem niet mag extenden, ik zeg dat ik hem niet rechtstreeks mag benaderen.

GeextendeClass::functie() mag niet.

M Ypma

M Ypma

11/12/2008 10:53:00
Quote Anchor link
Quote:
Zend_Captcha_Word een abstracte class is, dus de geextende class ook abstract moet zijn en die mag ik niet rechtstreeks benaderen.

Dat zei je dus niet, je zei dat hij ook abstract moet zijn, maar dat is onzin.
Maar ik snap wel je probleem nu idd.

PHP Newbie

PHP Newbie

11/12/2008 14:57:00
Quote Anchor link
Dat is geen onzin. De geextende class van een abstracte class moet ook abstract zijn.

Bo az

Bo az

11/12/2008 15:12:00
Quote Anchor link
Natuurlijk hoef een geextende class van een abstracte class niet abstract te zijn. Hoe zou je anders ooit tot een concrete class kunnen komen?

Voorbeeld:
Voertuig zou een abstracte class kunnen zijn.
Auto erft van voertuig, maar is geen abstracte class, maar een concrete.
Het zelfde geldt ook voor bijvoorbeeld fiets etc.

Op je vraag heb ik niet direct antwoord, maar ik denk eigenlijk dat er nog een betere manier moet zijn, er zal bij het ontwerp toch wel rekening mee gehouden zijn dat de error message ook aangepast moet kunnen worden?
Zelf heb ik nog nooit met Zend_Captcha gewerkt, maar is er niet een vergelijkbare manier om een error message in te stellen zoals die er ook voor zend form elementen is?

PHP Newbie

PHP Newbie

11/12/2008 16:57:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
class Zend_Captcha_Word_Error extends Zend_Captcha_Word
{
     /**
     * Set error message of bad captcha
     *
     * @param string $message
     * @return Zend_Captcha_Word
     */

public function setErrorMessage($message)
    {

$this->_messageTemplates[self::BAD_CAPTCHA] = $message;
        return $this;
    }

public function render(Zend_View_Interface $view, $element = null) { }
}

?>

Dat is een werkende functie, maar wanneer ik hem zo aanroep:

Code (php)
1
2
3
4
<?php
$error
= new Zend_Captcha_Word_Error();
$error->setErrorMessage('boe');
?>

Dan gaat dat natuurlijk niet werken, ik initieer namelijk een nieuwe class dus de error melding wordt niet aangepast.

Iemand die me kan vertellen wat ik nu moet doen?

Fatal error: Class test contains 1 abstract method and must therefore be declared abstract or implement the remaining methods (Zend_Captcha_Adapter::render)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door PHP Newbie

M Ypma

M Ypma

11/12/2008 18:19:00
Quote Anchor link
@Boaz and @PHP Newbie
I rest my case

Bo az

Bo az

11/12/2008 19:04:00
Quote Anchor link
Dat heeft te maken met de manier waar op het gebruikt moet worden, daar weet ik verder ook niet het fijne van.

Ik weet niet op welke manier je de captcha wil gebruiken, maar als dat Zend_Form_Element_Captcha is, dan heb ik het vermoeden dat je een melding via Zend_Form_Element_Captcha::setOptions zou moeten kunnen instellen. Helaas kan ik er verder heel weinig informatie over vinden.

PHP Newbie

PHP Newbie

11/12/2008 21:37:00
Quote Anchor link
Ik gebruik inderdaad Zend_Form_element_Captcha en ik heb inderdaad ook het probleem dat de informatie verre van voor het oprapen ligt.

Bij een standaard formulier element doe je het gewoon zo:

Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
    $veld
->addValidator('NotEmpty', true, array('messages' =>    array(
                                                                        'isEmpty' => 'Geef een waarde op',
                                                                    )));

?>

Zend_Captcha gebruikt echter zijn eigen validator:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
<?php
    /**
     * Validate the word
     *
     * @see    Zend_Validate_Interface::isValid()
     * @param  mixed $value
     * @return boolean
     */

public function isValid($value, $context = null)
    {

if (!is_array($value) && !is_array($context)) {
            $this->_error(self::MISSING_VALUE);
            return false;
        }

if (!is_array($value) && is_array($context)) {
            $value = $context;
        }

$name = $this->getName();

if (isset($value[$name])) {
            $value = $value[$name];
        }

if (!isset($value['input'])) {
            $this->_error(self::MISSING_VALUE);
            return false;
        }

$input = strtolower($value['input']);
        $this->_setValue($input);

if (!isset($value['id'])) {
            $this->_error(self::MISSING_ID);
            return false;
        }

$this->_id = $value['id'];
        if ($input !== $this->getWord()) {
            $this->_error(self::BAD_CAPTCHA);
            return false;
        }

return true;
    }

?>

En ik heb dus geen idee hoe ik die error anders aan zou kunnen passen dan op bovenstaande manier.

PHP Newbie

PHP Newbie

13/12/2008 13:12:00
Quote Anchor link
:-)

PHP Newbie

PHP Newbie

15/12/2008 14:52:00
Quote Anchor link
(-:

PHP Newbie

PHP Newbie

18/12/2008 17:13:00
Quote Anchor link
:-(

PHP Newbie

PHP Newbie

25/12/2008 19:08:00
Quote Anchor link
)-:

Jelmer -

Jelmer -

25/12/2008 19:29:00
Quote Anchor link
Kan je hem niet extenden (ja, ook ik heb m'n twijfels hierbij wanneer ik dit zo typ) om de $_messageTemplates property te vervangen?

edit: of zou het via Zend...Captach::setOption('_messageTemplates', array()) lukken?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer -

PHP Newbie

PHP Newbie

25/12/2008 21:32:00
Quote Anchor link
Ik krijg het daarmee niet voor elkaar... Toch vreemd dat hier op internet ook niks over te vinden is, ik zal toch niet de enige zijn met dit probleem?

Jelmer -

Jelmer -

25/12/2008 22:54:00
Quote Anchor link
Wat probeer je op het moment? Kan je een hele kleine setup maken waarin je alleen dit probleem naar voren kan laten komen?

(Ik heb ZF wel in m'n include_path staan, maar gebruik het zo goed als nooit. Wanneer je een opstapje geeft is het voor mij, en anderen de drempel wat lager om te proberen.)

Of kan je anders laten zien hoe je de instanties aanmaakt & raadpleegt?

PHP Newbie

PHP Newbie

25/12/2008 23:47:00
Quote Anchor link
Dit is het hele captcha verhaal:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
    $captcha
= new Zend_Form_Element_Captcha('captcha', array('captcha' => array('captcha' => 'Image',
                                                            'fontSize' => 38,
                                                            'wordLen' => 5,
                                                            'timeout' => 300,
                                                            'LineNoiseLevel' => 4,
                                                            'DotNoiseLevel' => 30,
                                                            'ErrorMessage' => 'test',
                                                            'font' => $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] . '/KINGRICH.TTF',
                                                            'imgDir' => $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] . '/application/tmp/captcha/',
                                                            'imgUrl' => Zend_Controller_Front::getInstance()->getBaseUrl().'/application/tmp/captcha/'),
                                                            'imgAlt' => 'Captcha')
                                                            );

$captcha->setLabel('Voer code in');
?>

Aanroepen doe ik zo:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<?php
    $form
= new CaptchaForm();

$this->view->form = $form;

if ($this->_request->isPost())
    {

$formData = $this->_request->getPost();

if(!$form->isValid($formData))
        {

$form->populate($formData);
        }

else
        {
            $this->view->message = 'De goede code';
        }
    }

?>

Voorbeeld
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door PHP Newbie

Jelmer -

Jelmer -

26/12/2008 00:43:00
Quote Anchor link
Werkt het niet simpelweg zo? (even incompleet gekopieerd en geplakt)
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
$captcha
= new Zend_Form_Element_Captcha('captcha', array('captcha' => array(
    '_messageTemplates' => array(
        Zend_Captcha_Word::MISSING_VALUE => 'Missende value',
        Zend_Captcha_Word::MISSING_ID => 'Missende identiteit',
        Zend_Captcha_Word::BAD_CAPTCHA => 'BEEEP Fout!'
    ),
    'captcha' => 'Image',
    'fontSize' => 38,
    'wordLen' => 5,
    'timeout' => 300,
    'LineNoiseLevel' => 4,
    'DotNoiseLevel' => 30,
    'ErrorMessage' => 'test',
    'font' => '/Library/Fonts/Microsoft/Gill Sans MT.ttf',
    'imgDir' => '/tmp/'),
    'imgAlt' => 'Captcha')
    );

$captcha->isValid(array('captcha' => 'Pindakaas'));

var_dump($captcha);
?>

Wanneer ik nu $captcha->isValid(array('captcha' => 'Pindakaas')) aanroep, en var_dump($captcha) eruit gooi, zie ik alleen maar Nederlandse foutmeldingen in de dump.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelmer -

PHP Newbie

PHP Newbie

08/01/2009 00:13:00
Quote Anchor link
Heerlijk, dank u :-D

01/04/2009 10:30:00
Quote Anchor link
Geweldig!

Ik zat zelf te kloten met het volgende:
Code (php)
1
$captcha -> addErrorMessage('De tekens waren niet gelijk!');

maar dat werkte niet op de een of andere manier.. Nu deze maar eens proberen!

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.