Eigen webhost via Ubuntu, hoe publiek maken?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT Informatica diploma in ontvangst mogen nemen? Of heb je een aantal jaar ervaring als Software Developer en ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Goirle zijn wij op zoek naar een junior/medior Back-end Developer met affiniteit met MS Acess. Samen met een vooruitstrevend team ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL en affiniteit met MS Acess. Je bent klantvriendelijk en flexibel ingesteld en vindt het leuk om klanten te

Bekijk vacature »

Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12946 Introductie We are looking for a Java Developer! Our client is one of the most innovation companies located within the Netherlands. We provide high quality software in a high-tech and challenging market. Functieomschrijving The department is specialized in creating and developing high quality software for manufacturing automation in a high tech environment. We strive to provide our clients with high quality software and deliver state of the art solutions in a variety of ways. Creating software infrastructure using Java SE / EE Create applications to fine tune manufacturing processes

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Medior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als ervaren Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van de

Bekijk vacature »

C# Developer

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Door middel van ASP.NET, MVC Framework en C# ga je webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen. Je zorgt voor de optimalisatie van bestaande software en de automatisering van bedrijfsprocessen. Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een uitdagende werkgever in omgeving Waalwijk zijn wij op zoek naar een enthousiaste softwareontwikkelaar met kennis of ervaring met C# en SQL. In een uitdagende rol als C#.NET Developer werk je samen met een enthousiast en informeel team aan het bouwen van maatwerk software voor variërende klanten. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je houdt je bezig met het ontwikkelen

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in één van de 5 IT teams van dit bedrijf. Jullie werken op basis van interne klantprojecten aan voornamelijk webapplicaties. Dit betekent dat jij continu uitgedaagd wordt en veelal met verschillende soorten projecten bezig bent. Het gave is dan ook dat jullie als team samen bekijken welke technieken het beste passen bij het project waar jullie verantwoordelijk voor zijn. Zo kan het zijn dat jij als .NET developer gaat werken aan een project, maar dat jullie als team liever gebruik maken van Haskell of F# om de klus te klaren.

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen en herstructureren van het platform; Je werkt in teamverband en zelfstandig aan uitdagende projecten voor verschillende klanten; Softwareontwikkeling middels C# .NET; Je staat in contact met verschillende opdrachtgevers om de klantwensen te bespreken en deze vervolgens te ontwikkelen; Verbeteren van bedrijfsprocessen; Implementaties. Hier ga je werken Als .NET Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Jij begint als .NET ontwikkelaar in een team met 10 andere Software Engineers. De werkzaamheden zijn afwisselend, zo kan het dat jij bezig bent met volledig nieuwe features of het door ontwikkelen van bestaande sites of shops. Wij ontwikkelen web applicaties, maar ook mobiele applicaties. Daarnaast bijt jij je soms ook van in externe koppelingen met systemen zoals een ERP. Als team is er een duidelijke focus m.b.t. het waarborgen van de performance en snelheid van webshops. Ook zijn wij expert op het gebied van configuratoren. Kortom enorm veel afwisselende werkzaamheden! Ook jouw werkplek kan afwisselend zijn. Soms heb

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een ontwikkelteam met 15 developers en twee testers. Samen zijn jullie verantwoordelijk voor financiële applicaties met meer dan 50.000 gebruikers. Een deel van het team is verantwoordelijk voor de webapplicaties van deze organisatie. Ook zijn er twee app ontwikkelaars werkzaam in het team die zich focussen op de mobiele applicatie. Als .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag met de webapplicaties van deze organisatie. Hierbij maak jij o.a. gebruik van C# .NET, ASP.NET, T-SQL, Angular en TypeScript. De nadruk van jouw functie ligt wel op de backend van de applicatie. Wat jouw functie

Bekijk vacature »

Technisch Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! In deze functie werk jij voornamelijk aan: Het onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Het opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werk je aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkel en implementeren je MS PowerApps en Power BI. Bedrijfsprofiel Je komt terecht bij een familiair

Bekijk vacature »

Ervaren Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een ervaren Software Developer, en heb je ervaring met technieken zoals C#, MS Access & SQL? Vind jij het leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een specifieke branche? Dan is dit de baan voor jou! Als ontwikkelaar ben jij samen met een team van 12 collega’s verantwoordelijk voor het bouwen van nieuwe functionaliteiten en het uitbreiden van de core applicatie. Belangrijk is dat je ervaring hebt met C# en MS Access. Je bent flexibel en klantvriendelijk ingesteld, omdat het belangrijk is om de klanten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Thuiswerken

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van Software Developer! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van ervaren

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Sure Is

Sure Is

19/12/2011 18:01:15
Quote Anchor link
Hallo iedereen,
Omdat mijn huidige web host (one.com) geen cron jobs ondersteunt, wil ik mijn website op mijn eigen server runnen. Note: ik heb hier zo goed als geen ervaring mee.

Wat ik al gedaan heb:
Ubuntu geïnstalleerd, plus alle nodige packages (apache2, php5, php5-mysql, en mysql-server). De server werkt: als ik het IP-adres invoer van de pc waarop ubuntu runt (http://192.168.0.149/), op een andere pc die op hetzelfde wireless zit, dan kan ik de website bekijken.

Nu wil ik mijn server dus publiek maken, zodat iedereen er op kan met een internetverbinding.
Ik heb begrepen dat ik hiervoor Port Forward moet doen. Dat heb ik dan ook gedaan (poort 80 voor ip 192.168.0.149)

Hier zit ik vast. Wat moet ik nu doen? Het kan toch nooit zo zijn dat 192.168.0.149 het IP van mijn website wordt? Want dit is toch een lokaal adres?

Moet ik ergens misschien een IP kopen, of is dit gratis? Ik dacht dat je kosteloos een eigen web server kon runnen maar dat is natuurlijk niet het geval als het niet gratis is... waarom zou je dan een eigen server runnen, als je toch moet betalen? Dat moet je bij een host ook, maar dan moet je zelf niks installeren/geen hardware hebben, etc.

Alle reacties zijn welkom,

Bedankt!

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 16:14:15

Chris -

Chris -

19/12/2011 18:12:45
Quote Anchor link
Zoek even naar portforwarding, daar kun je opzoeken hoe je je router kan openstellen zodat poort 80 wordt doorgestuurd naar je interne IP-adres. Via www.watismijnip.nl kun je dan jouw IP-adres zien.

Overigens, ik mag hopen dat je website niet meer dan 10 bezoekers tegelijkertijd heeft. Je kan wellicht beter op zoek gaan naar een fatsoenlijke webhoster en je ubuntubakkie gebruiken om op te ontwikkelen.

- SanThe -

- SanThe -

19/12/2011 18:18:20
Quote Anchor link
Zorg wel dat er een degelijke firewall aan staat opdat niet alles bereikbaar is. Vanuit je local netwerk kan je niet zomaar op je eigen server als je het externe ip gebruikt.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/12/2011 18:19:41
Quote Anchor link
Bij je internetabbonement heb je al een eigen ip adres welke je kan gebruiken.
Gewijzigd op 19/12/2011 18:20:24 door - Ariën -

Sure Is

Sure Is

19/12/2011 18:20:21
Quote Anchor link
Ik heb portforwarding al gedaan: port 80 voor IP 192.168.0.149.
Mijn IP-adres gevonden via watismijnip.be is bv 78.xx.xxx.xxx.

Wat nu? Gewoon naar 78.xx.xxx.xxx surfen ZOU mijn website moeten laten zien die runt op 192.168.0.149? Of moet ik de portforward zo doen: port 80 voor IP 78.xx.xxx.xxx?

Als info: het is idd niet de bedoeling om meer dan 10 bezoekers te hebben op die mini-ubuntu-server. Het is eerder bedoeld om alles te leren. De server publiek beschikbaar maken is echter een must, daarom dat ik niet tevreden ben met een lokale test-server alleen.

Bedankt vh antwoord!

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/12/2011 18:23:42
Quote Anchor link
Je moet je interne 192. Ipadres portforwarden in je router. Ik hoop dat dit niet voor een drukke site is. Want wat kennis over netwerken en servers is zeker niet mis.

Anders kan je altijd naar een andere shared webhosting kijken, of zelfs een managed vps.

Sure Is

Sure Is

19/12/2011 18:39:58
Quote Anchor link
- Aar - op 19/12/2011 18:23:42:
Je moet je interne 192. Ipadres portforwarden in je router. Ik hoop dat dit niet voor een drukke site is. Want wat kennis over netwerken en servers is zeker niet mis.

Anders kan je altijd naar een andere shared webhosting kijken, of zelfs een managed vps.

Ik heb het intern 192. IPadres geportforward. Wat nu? Surfen naar mijn IPadres dat de watismijnip-site gaf? Moet hier dan moet website verschijnen?

- SanThe -

- SanThe -

19/12/2011 18:43:54
Quote Anchor link
- SanThe - op 19/12/2011 18:18:20:
Zorg wel dat er een degelijke firewall aan staat opdat niet alles bereikbaar is. Vanuit je local netwerk kan je niet zomaar op je eigen server als je het externe ip gebruikt.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/12/2011 18:45:58
Quote Anchor link
Sure Is op 19/12/2011 18:39:58:
Ik heb het intern 192. IPadres geportforward. Wat nu? Surfen naar mijn IPadres dat de watismijnip-site gaf? Moet hier dan moet website verschijnen?

Try.....
Gewijzigd op 19/12/2011 18:52:02 door - Ariën -

Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

19/12/2011 18:55:02
Quote Anchor link
Of anders kan je kijken of je ISP een Vaste IP adres service heeft (ziggo, xs4all)
dan ben je er ook zeker van dat je IP niet verranderd want bij een normaal internet abbo heb je een Dynamisch IP-adres dat wil zeggen dat je ip adres verranderd om de zoveel tijd (normaal gesproken om de 12/24 uur)...

En als je geen zin heb in alle extra dingen om een 'echte' server op te zetten kan je ook dingen gebruiken zoals (no-ip.com, afraiddns, enzeeee) om zo als je ip verranderd alsnog het goede adres te behouden...

Maar zoals -SanThe- al zecht zorg ervoor dat alles goed beveiligd is d.m.v. een firewall en je router correct staat ingesteld met portforwardingen voor de verschillende services die je wilt draaien (http = 80 / ftp = 20/21 / RDP = 3389 / SSH = 22 / SSH - HTTPS = 443 )
En anders zou ik gaan kijken naar een Dedicated Server of shared of anders...

Sure Is

Sure Is

19/12/2011 21:14:14
Quote Anchor link
- Aar - op 19/12/2011 18:45:58:
Sure Is op 19/12/2011 18:39:58:

Try.....

Heb ik gedaan en dat doet het niet :) 't is te zeggen, ik heb van port 8079 tot 8081 geforward en dit geprobeerd: http://78.xx.xxx.xxx:8080, maar ik krijg dus een "page not found" in mijn browser. Ik vermoed dan dat mijn poorten niet goed geforward zijn ofzo?
Info: ik forward die ports via het admin-panel van mijn internet-leverancier, en daarbij moet de port > 1023...
Gewijzigd op 19/12/2011 21:26:21 door Sure Is

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/12/2011 21:25:42
Quote Anchor link
Bij sommige routers kan je niet via de externe IP je eigen server bereiken, doordat NAT ontbreekt.

Kan je trouwens je externe IP pingen, of niet? En draait Apache wel?

Sure Is

Sure Is

19/12/2011 21:27:24
Quote Anchor link
Apache draait correct aangezien ik de website zie als ik naar het lokale adres surf (http://192.168.0.149)...

Ook pingen lukt perfect.
Info: ik probeer al die dingen met een 2e pc die op een ander netwerk zit, om te testen dat het weldegelijk public is...
Gewijzigd op 19/12/2011 21:32:07 door Sure Is

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/12/2011 21:31:35
Quote Anchor link
Ik vermoed NAT, kan je het externe IP anders delen, of mijn anders even PM'en?

Sure Is

Sure Is

19/12/2011 21:33:39
Quote Anchor link
Wat ik wel ontdekt heb is dat ik met de pc die ubuntu runt wél naar http://78.xx.xxx.xxx kan surfen. Die toont echter wel een witte pagina, niet de website.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/12/2011 21:36:27
Quote Anchor link
Dat zal dan de router zelf zijn, die geen NAT ondersteunt. Via een proxy zou je wel toegang moeten krijgen dan.

- SanThe -

- SanThe -

19/12/2011 21:39:58
Quote Anchor link
- Aar - op 19/12/2011 21:25:42:
Bij sommige routers kan je niet via de externe IP je eigen server bereiken, doordat NAT ontbreekt.

NAT heeft daar niks mee te maken. Het gaat gewoon niet, tenzij je ook iets met een proxy gaat doen.
Gewijzigd op 19/12/2011 21:40:11 door - SanThe -

Sure Is

Sure Is

19/12/2011 21:40:02
Quote Anchor link
Ok, dat zou het kunnen zijn (ookal weet ik niet wat dat betekent :) ).
Ik vind het wel vreemd aangezien het gewoon een standaardinstallatie is van Telenet (België), en er blijkbaar wel mensen zijn die er in slagen dit op te zetten bij Telenet.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/12/2011 21:43:15
Quote Anchor link
- SanThe - op 19/12/2011 21:39:58:

NAT heeft daar niks mee te maken. Het gaat gewoon niet, tenzij je ook iets met een proxy gaat doen.

Naar mijn weten kan je met een router zonder NAT, je server nooit via je externe IP benaderen.

Dus ik ben benieuwd naar zijn IP ;-)
Gewijzigd op 19/12/2011 21:43:46 door - Ariën -

- SanThe -

- SanThe -

19/12/2011 21:44:52
Quote Anchor link
- Aar - op 19/12/2011 21:43:15:
- SanThe - op 19/12/2011 21:39:58:

Naar mijn weten kan je met een router zonder NAT, je server nooit via je externe IP benaderen.

Zonder NAT kom je het hele Internet niet op.
Om intern naar je interne server te gaan met een extern IP, heb je een proxy nodig.
Gewijzigd op 19/12/2011 21:46:33 door - SanThe -

Sure Is

Sure Is

19/12/2011 21:46:51
Quote Anchor link
Ik heb eens gecheckt via http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ of 8080 open staat en krijg de melding: "Port 8080 is closed".

Vreemd... Ik heb nochtans dit ingevoerd bij mij control panel: http://imageshack.us/photo/my-images/818/porty.jpg/
Gewijzigd op 19/12/2011 21:53:34 door Sure Is

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.