Einde 3e klas
ik ben hier nieuw dus ik vertel even kort waarom ik me heb aangemeld.
Ik ben 14 jaar en woon in leusden.
Ik ga bijna beginnen met mijn 3e jaar vwo en moet aan het eind van dit jaar gaan kiezen welk vakkenpakket ik ga nemen, ik heb gemerkt dat ik werken met computers en programeren mij erg leuk lijkt.
ik ben dus voorzichtig gaan proberen. ik heb geloof ik de basis kennis van (X)HTMl en JavaScript (en een heel klein beetje CSS).
Ik wil dus ongeveer gaan richten op het maken van browsergame's en het in elkaar zetten van site's voor mensen die me betalen.(heb momenteel al 3 klanten:P)
Heb ff gezocht wat handig is om te weten en dit is momenteel mijn lijstje.
(X)HTML, JavaScript, PHP, sql en CSS.
Nu mijn vraag : wat is nog meer handig/noodzakelijk om hier in verder te gaan.
Bij voorbaat dank.
Toevoeging op 05/08/2011 16:03:14:
voor wie wil zien wat ik tot nu toe heb gemaakt.
vanaf ong 13-8-2011 staat de site die ik heb gemaakt online.(er staat nu nog een oude word versie op)
www.vakantie4all.nl
En als je denkt dat programmeren nu al leuk is, kun je nagaan wanneer (bijna) niets meer onmogelijk is ;)
ik ben net begonnen met een boek uit de boek over CSS
en heb een boek over HTML gereserveerd uit de bieb.
Voordeel van dit is dat ik kan worden ik gezet als Vormgever en als Programmeur, en dat is wat weinig programmeurs/vormgevers kunnen. En na dit alles heb ik nu een eigen CMS (die al mijn klanten gebruiken) in combinatie met iDeal kan ik hier webshops van maken. Tevens heb ik nu een MBO diploma als Media Vormgever en studeer ik nu (versneld) op het HBO voor Communicatie en Media Design (hier komt ook weer van alles bij kijken, research, concepting, programmeren, designen etc, je bent hier heel vrij in)
Als je echt geïnteresseerd bent in websites en je gaat met je tijd mee kun je het best verschoppen in deze wereld.
ik denk dat ik nu voorlopig wel genoeg informatie heb gekregen.
PS: ik weet dat dit hier niet hoort.
maar dit is het enige forum dat ik op heel internet ken wat een beetje fatsoenlijk is.
ik heb voor mijn xbox 360 arcade, xbox live gekocht. en nu heb ik geen draadloze verbinding. maar hoort er in die xbox geen draadloze netwerk verbinding zijn ingebouwd. of ben ik nou gek.
Voor de xbox moet je een aparte draadloos netwerk adapter kopen.
bridge internet for xbox) maar dat scheelt je wel een hoop centen ;-)
Klopt, en die zijn een kleine 70-80 euro. Wat je ook kan doen, als je xbox in de buurt van je computer staat, is de bijgeleverde UTP-kabel in je computer en xbox steken. Vervolgens kun je dan op je PC aangeven, dat je het wilt "Bridgen". De exacte details moet je even op internet zoeken (die utp kabel is volgens mij alleen om het scherm te gebruiken voor xbox.
maar door het zoeken ben ik er wel achter gekomen dat het mogelijk is om de ethernet poort van me laptop te verbinden en in de xbox te doen.
als het goed is gaat de internet verbinding via de router naar mijn laptop en via de ethernet kabel naar me Xbox.
ik ga morgen ff kabel halen bij me pa en kijken of werkt.
Toevoeging op 09/08/2011 23:42:30:
sorry,
ik had het verkeerd.
ik heb mijn xbox 2e hands gekocht en die persoon heeft de utp cabel zelf gehouden.
maar als ik het goed begrijp moet ik me xbox daar na aansluiten op me laptop.
Trouwens ff update:
ben bezig met een css cursus ( halverwegen:)), en heb een cursus html gereserveerd. (ik ken van html momenteel alleen de basis like tabellen img formulieren frames en standaard elementen, kun je eigenlijk nog meer met Html?)
Dus een site met louter html zal niet zoveel doen.
ff 2 vraagjes
1. Nog ff over die xbox
ik heb alles aangesloten enzo, maar als ik dan klik op brug maken dan zecht ie dat ik 2 snelle verbindingen moet hebben. terwijl ik gewoon de router en de xbox heb verbonden.
Toevoeging op 10/08/2011 23:59:42:
2. als ik een formulier maak in html en ik voor mailto toe. en ik vul het formulier in en verzend het dan gaat hij het mail progamma opstarten.
is het ook mogelijk om alleen de ingevulde gegevens op te sturen zonder eerst de mail te openen.
en welke programmeer talen heb ik dan nodig.