eindelijk ad slag
dat ding gaat dus je code veranderen zodat je geen fouten krijgt als je het met een code mengt
het is ook een opzetje geen script wat hij moet gebruiken.
als ik het zelf doe gooi ik er ook van alles overheen zo als real escape sting en dingen maar daarom heet het een OPZET..
en @ reinhout.
jij wil dus dat hij de tuts uit een map leest en dan die weergeven ofzoiets begrijp ik nu.. en dan nog met een database??
ik zou zeggen maak gewoon een systeem dat je de tut daar gewoon in kan voegen en dan zet hij de tekst meteen in de db
reinhout schreef op 15.04.2007 12:38:
waarom 3 posts na elkaar?
nja; wat doet die real_escape dinges?
nja; wat doet die real_escape dinges?
Vooral voor beveiliging. Hij escapet potentiëel gevaarlijke karakters als enkele quotes en dergelijke.
Bij het opslaan haalt MySQL de escapetekens er weer voor je uit. Let wel even op; als magic quotes aanstaat, worden je strings dubbel geëscapet. Die zet ik het liefst uit met een .htaccess bestand in de root, met daarin:
# magic quotes uit
php_flag magic_quotes_gpc off
wow, Jan, dat kan ik niet volgen hoor: wat is dat magic quotes dinges. Ik heb wel geen eigen server...
nico schreef op 15.04.2007 13:54:
@php newbie
als ik het zelf doe gooi ik er ook van alles overheen zo als real escape sting en dingen maar daarom heet het een OPZET..
Maar die gozer die weet nog niet zo heel veel, dus geef hem dan op zijn minst een veilge opzet
PHP Newbie schreef op 15.04.2007 16:57:
Maar die gozer die weet nog niet zo heel veel, dus geef hem dan op zijn minst een veilge opzet
nico schreef op 15.04.2007 13:54:
@php newbie
Ow: ik kan hier wel meelezen he! ;-)
Kijk; jullie proberen me beide te helpen. Ik vroeg inderdaad een opzetje en je kan dat uit verschillende standpunten bekijken...
Verder ben ik het eens met Newbie leer het meteen goed. Als jij een foutje 20 keer maakt is het erg lastig om die weer af te leren.
Ga naar de bieb haal het complete handboek van Tim Park en Joyce nog iets en begin bij het begin.
( een ding vervang in dat boek alle " door ' want dat doen ze op de minder mooie manier)
edit 833ste typo ofzo --> koffietijd
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Klaasjan Boven
hie bedoelt wss de bieb en niet een bied
Ik zou het handboek niet uit de bieb halen. Op plekken zonder internet (-> geen PHP.net) is het een zeer handig naslagwerk. Komt altijd wel van pas. Ik heb hem hier ook in de kast staan.
Voor de rest ben ik het je eens, leuk voor plaatsen zonder internet waar je dagelijks wel komt
Anderen nemen daar een krant mee naar toe :)
Nu staan hier veel boeken beschreven op dit forum maar ik weet niet welke het volledigst is (en dan bedoel ik dat het boek een basic deel heeft en ook en diepgaand deel)
kwil wel geen 50€ aan een boek hangen die binnen een jaar veroudert is dus als het even kan onder de 20€ (indien het noodzakelijk is wil ik wel een grotere investering overwegen)
en klaasjan: ik bedoelde het tussen aanhalingstekens hoor; ik weet dat jullie fantastisch overweg kunnen met php en andere en dat ik een 15-jarige nieuweling ben, maar he, nieuw bloed is altijd goed he.
ja en je hebt wel gelijk dat ik alles best direct goed doe, daarom dat ik mss beter een boek aanschaf. Het moet wel handig zijn om altijd een boek te kunnen raadplegen want zoals hierboven aangegeven loopt onze bib enkele jaartjes achter.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door reinhout
Bij de meeste biebs kan je een boek ook gewoon aanvragen . Dan kopen zij hem
En als ik dat dan aangevraagd krijg: met welk boek kan mn bib het langst up-to-dat blijven dat alles goed uitlegt want uit de boeken aangegeven op deze site kan ik geen keuze maken.
groetjes,
reinhout (pagcre)
denk je eigenlijk dat ik daarmee al kan maken wat ik wil maken?
dan zijn we uiteindelijk toch zo off-topic mogelijk tot een oplossing gekomen ^^
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door reinhout
als je dat boek hebt gelezen dan weet je de basis van php en veel extra (vind ik)
.
volgens mij red je het zeker te weten wel.. denk ik
correctie: €59.95 (standaardprijs in boekenwinkel.. zonder verzendkosten dus zelf ophalen)
heb hem nu 2 weken hier liggen en dit is inderdaad HET boek.. dubbel en dwars zijn geld waard.. dit is namelijk geen boek die je 1x leest en laat verstoffen in de kast.. het is echt een naslagwerk zoals velen al zeiden
ga ik maar de bib raadplegen voor andere boeken.
kan je nog enkele titels geven die aan te raden zijn (die al in de bib kunnen liggen)
mijn ma gaat namelijk morgen naar ons buurdorpje eens kijken wat er daar te rapen valt.