Eitje voor de meeste van jullie, gaat over arrays

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

04/08/2004 14:22:00
Quote Anchor link
Hoi allemaal, ik ben net begonnen met het gebruik van arrays en stuit even op een kleine uitdaging ;)

Ik heb een array, met daarin weer nieuwe arrays. Deze wil ik graag in een tabel laten uitprinten op een pagina. Dit wil ik doen dmv twee td's:

Links een plaatje, met daarboven een naam en rechts de uitleg tekst en een link eronder. Altijd in hetzelfde stramien. Ik zou graag willen leren hoe ik dit het beste kan doen.

Ik heb nu hetvolgende:

foreach ($listings as $key => $value) {

echo "<table width=\"100%\"><tr><td>";
echo $listings['a'];
echo "</td><td></td></tr></table>";
}

Wie kan mij op weg helpen of aangeven waar ik hier meer hulp over kan vinden. Op php.net kom ik er helaas niet uit.

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp.

Robbert

$listings = array (
"naam1" => array ( "a"=>"naam1",
"b"=>"uitlegtekst1",
"c"=>"#link1",
"d"=>"/img/listings/naam1.jpg"),

"naam2" => array ( "a"=>"naam2",
"b"=>"uitlegtekst2",
"c"=>"#link2",
"d"=>"/img/listings/naam2.jpg"),
);

PHP hulp

PHP hulp

13/01/2025 12:58:32

Mitch X

Mitch X

04/08/2004 17:55:00
Quote Anchor link
Ik snap je verhaal niet helemaal maar een foreach in een foreach zo je mss kunnen helpen?

Dutchcamel

dutchcamel

09/08/2004 03:51:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?
foreach ($listings as $listing) {
    echo '<table><tr><td>'.$listing['a'].'<br>'.$listing['d'].'</td><td>'.$listing['b'].'<br>'.$listing['c'].'</td></table>';
}

?>
Gewijzigd op 09/08/2004 03:56:00 door dutchcamel

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.