Element <input> en het aantal in te voeren tekens
George van Baasbank
06/06/2012 17:06:40Hallo allemaal,
In mijn formulier gebruik ik het element <input> om gegevens in te laten voeren. Nu heb ik 3 velden gedefinieerd waarin de gebruiker 3 x vier karakters moet invoeren. Volgens de HTML5-uitleg zou ik het attribuut <size> moeten gebruiken om het aantal in te voeren tekens te besturen. Je krijgt dan zoiets als:
<input class="zwartetekst" id="veld1" name="veld1" size="4" type="number" />
Maar bij mij werkt dit niet. Tevens zoek ik naar het attribuut dat er voor moet zorgen dat na 4 tekens te hebben ingevoerd ik automatisch overga naar het volgende invulveld.
Is er iemand die mij een hint kan geven?
George
In mijn formulier gebruik ik het element <input> om gegevens in te laten voeren. Nu heb ik 3 velden gedefinieerd waarin de gebruiker 3 x vier karakters moet invoeren. Volgens de HTML5-uitleg zou ik het attribuut <size> moeten gebruiken om het aantal in te voeren tekens te besturen. Je krijgt dan zoiets als:
<input class="zwartetekst" id="veld1" name="veld1" size="4" type="number" />
Maar bij mij werkt dit niet. Tevens zoek ik naar het attribuut dat er voor moet zorgen dat na 4 tekens te hebben ingevoerd ik automatisch overga naar het volgende invulveld.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
2
3
4
5
6
7
8
9
form action="zoekboeking.php" method="POST">
<p class="tabelheader"> <?php echo $cKopregel ; ?></p>
<p class="postercontent midden"><?php echo ES_ZoekBoeking ; ?></p>
<p class="midden"><input class="zwartetekst" id="veld1" name="veld1" size="4" type="number" />
<input class="zwartetekst" id="veld2" name="veld2" size="4" type="number" />
<input class="zwartetekst" id="veld3" name="veld3" size="4" type="number" /></p>
<p class="midden"><input type="submit" class="knop" id="zoeken" name="zoeken" value="Zoeken" />
<input type="submit" class="knop" id="terug" name="terug" value="Terug naar menu" /></p>
</form>
<p class="tabelheader"> <?php echo $cKopregel ; ?></p>
<p class="postercontent midden"><?php echo ES_ZoekBoeking ; ?></p>
<p class="midden"><input class="zwartetekst" id="veld1" name="veld1" size="4" type="number" />
<input class="zwartetekst" id="veld2" name="veld2" size="4" type="number" />
<input class="zwartetekst" id="veld3" name="veld3" size="4" type="number" /></p>
<p class="midden"><input type="submit" class="knop" id="zoeken" name="zoeken" value="Zoeken" />
<input type="submit" class="knop" id="terug" name="terug" value="Terug naar menu" /></p>
</form>
Is er iemand die mij een hint kan geven?
George
Gewijzigd op 06/06/2012 17:08:25 door George van Baasbank