Element <input> en het aantal in te voeren tekens

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

George van Baasbank

George van Baasbank

06/06/2012 17:06:40
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

In mijn formulier gebruik ik het element <input> om gegevens in te laten voeren. Nu heb ik 3 velden gedefinieerd waarin de gebruiker 3 x vier karakters moet invoeren. Volgens de HTML5-uitleg zou ik het attribuut <size> moeten gebruiken om het aantal in te voeren tekens te besturen. Je krijgt dan zoiets als:

<input class="zwartetekst" id="veld1" name="veld1" size="4" type="number" />

Maar bij mij werkt dit niet. Tevens zoek ik naar het attribuut dat er voor moet zorgen dat na 4 tekens te hebben ingevoerd ik automatisch overga naar het volgende invulveld.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
form action="zoekboeking.php" method="POST">
                    <p class="tabelheader">&nbsp;<?php echo $cKopregel ; ?></p>
                    <p class="postercontent midden"><?php echo ES_ZoekBoeking ; ?></p>
                    <p class="midden"><input class="zwartetekst" id="veld1" name="veld1" size="4" type="number" />&nbsp;
                    <input class="zwartetekst" id="veld2" name="veld2" size="4" type="number" />&nbsp;
                    <input class="zwartetekst" id="veld3" name="veld3" size="4" type="number" /></p>
                    <p class="midden"><input type="submit" class="knop" id="zoeken" name="zoeken" value="Zoeken" />&nbsp;
                    <input type="submit" class="knop" id="terug" name="terug" value="Terug naar menu" /></p>
                </form>

Is er iemand die mij een hint kan geven?

George
Gewijzigd op 06/06/2012 17:08:25 door George van Baasbank

PHP hulp

PHP hulp

03/01/2025 05:12:25

G P

G P

06/06/2012 17:11:52
Quote Anchor link
<input class="zwartetekst" id="veld1" name="veld1" maxlength="4" type="number" />

George van Baasbank

George van Baasbank

06/06/2012 19:11:46
Quote Anchor link
Gunther,

Bedankt

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.