Email adressen werken niet [fout geconfigureerd?]
Volgens plesk is dit succes vol gelukt.
Wanneer ik dan een email probeer te sturen naar een van de email adressen krijg ik een Delivery Status Notification dat het verzenden van de email mislukt is.
Weet iemand misschien hoe ik dat kan oplossen?
Is de server fout ingesteld?
Als ik eentje in plesk aanmaak, dan werkt dat gewoon (logisch, want dat is de bedoeling).
Als ik een mailtje stuur naar een niet bestaand adres op mijn domein, komt die terecht in de catch all.
This is an automatically generated Delivery Status Notification.
Delivery to the following recipients failed.
En dan het email adres.
Ik heb het ook getest met een andere server. En daarmee werkten het wel gewoon :S
Op beide servers staat Plesk (versie verschilt wel). Degene die ik gebruik heeft een meer recentere (8.6)
Edit: Misschien handig. Dit is wat in de bijlage stond.
Reporting-MTA: dns;snt0-omc4-s1.snt0.hotmail.com
Received-From-MTA: dns;SNT122-DS1
Arrival-Date: Mon, 12 Oct 2009 10:44:26 -0700
Final-Recipient: rfc822;[emailadres]
Action: failed
Status: 5.2.0
Diagnostic-Code: smtp;550 5.2.0 No such mailbox
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Guido S
Mjah, dan zal je plesk wel verkeerd ingesteld zijn. Ik denk dat het beste is om contact op te nemen met je hoster.
Bij sommige internetproviders is het nodig poort 25025 of 2525 in te stellen voor de uitgaande e-mail (SMTP), omdat de standaard poort 25 geblokkeerd wordt.
Heb al contact gehad met de klanten service. Die kunnen mij alleen niet helpen omdat ik een vituale server heb en daar helpen ze niet met server configuratie.
@Jan Koehoorn
Hoe kant dat? Dat bij de ene server het wel werkt en de andere niet :S Beide zijn namelijk bij strato gehost.
Maar kan proberen de poorten goed in te stellen. Hoe doe je dat precies? :P Heb namelijk geen idee hoe.
Hmm Had misschien moeten vertellen dat ik windows live mail gebruik. Valt dus weinig in te stellen.