Email forward systeem
Hallo,
Ik wil graag een email forward systeem maken. De gebruiker vult bijvoorbeeld bij domeinnaam blabla.com een naam in (gebruiker) en dan wordt alle mail van [email protected] doorgestuurd naar zijn emailadres. Mijn vraag is hoe je dit maakt.
Groeten,
Bas
Ik wil graag een email forward systeem maken. De gebruiker vult bijvoorbeeld bij domeinnaam blabla.com een naam in (gebruiker) en dan wordt alle mail van [email protected] doorgestuurd naar zijn emailadres. Mijn vraag is hoe je dit maakt.
Groeten,
Bas
hoe doe je dat via een script dat moet toch via een adminpanel?
En ik wil het automatisch kunnen doen
En ik wil het automatisch kunnen doen
Ja, die host gebruikt toch ook bepaalde software? Er zijn tientallen verschillende combinaties van hostingpanels en mailservers en ook webservers denkbaar die jouw host zou kunnen gebruiken. Als je daar een script voor wil schrijven moet je die specifiek voor de configuratie/software van jouw host schrijven.
Eh... Is dat niet een kwestie van een IMAP connectie opzetten met de mailserver van blabla.com.. En als die connectie bestaat met een pop3 connenctie de mail doorsturen naar [email protected]??
Zoiets?
Zoiets?
nee kijk ik wil een alias aanmaken wat je normaal in directadmin doet maar nu wil ik dat de gebruiker het ook kan ;)