Email naam/string veranderen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Full stack .NET developer Microsoft 365

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

.NET Developer C# VB

Samengevat: Deze werkgever is actief in software voor het matchen van vraag en aanbod van gebruikte auto-onderdelen. Ben jij een .NET Developer? Heb je ervaring met het ontwikkelen (REST) en integreren van webservices? Vaste baan: C# .NET Developer C# VB HBO €2.600 - €6.200 Wij ontwikkelen software om vraag en aanbod van onderdelen van personenauto's bij elkaar te brengen. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. De branche van dit bedrijf is Automotive. Functie: Voor de vacature als .NET Developer Dordrecht HBO ga je

Bekijk vacature »

PHP Programmeur

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda, ontwikkel je als PHP programmeur niet alleen webapplicaties, maar ben je verder ook gefocust op het constant inspelen op nieuwe innovaties m.b.t software ontwikkeling. Naast het ontwikkelen van webapplicaties, bouwt deze toffe werkgever ook webshops en websites voor hun opdrachtgevers. Wat ga je doen? Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klanten; Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony framework; Het schrijven van een schone en efficiënte code volgens het Symfony framework; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die

Bekijk vacature »

Mendix Ontwikkelaar - Vernieuwen van het applicati

Bedrijfsomschrijving De ontwikkelingen in de transportsector gaan razendsnel. Bij ons kun je een belangrijke rol spelen in deze sector. We streven ernaar om onze klanten te ontzorgen op het gebied van continuïteit en veiligheid met innovatieve producten en diensten. We willen dat onze klanten de veiligste vervoerders van Europa worden. Ons team werkt hard om deze ambitieuze doelstellingen te bereiken en we bieden een motiverende werkomgeving aan. We zijn op zoek naar zelfstarters met een focus op resultaat en beslissingsbevoegdheid. Functieomschrijving Als Mendix ontwikkelaar bij deze organisatie heb je een gevarieerde baan. Het applicatielandschap wordt vernieuwd en de “schade en

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer wanted!

Functie Because of the growth within the company, we are looking for reinforcement in the devlopmenttean. As a back-end developer you build the company software that helps us with the primary processes. A fun (internal) project in which you continuously develop the software! You will work in a small team, we have daily stand-ups and a scrum session every fortnight, led by our Scrum Master. During these sessions, you get the opportunity to present your ideas and discuss them with your fellow developers and the Product Owner. Within the development teams, we use Trello, Gitlab, Jiira, Confluence and Boockstack. They

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij recent jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een erkende werkgever in regio Waalwijk zijn wij op zoek naar een back-end developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer met Laravel ervaring! Voor een groeiende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP developer met Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten in een specifieke markt. Als PHP developer ben je samen met een gemotiveerd team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het innoveren van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Als software developer ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Om

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe software; Het ombouwen van de bestaande software; Zowel back- als front-end software ontwikkelen; Het testen; Het implementeren van de volledig geteste software; Het verzorgen van nazorg en het oplossen van bugs; Het opstellen en bijhouden van procesdocumentatie; Je draagt bij aan het agile/scrum processen van het team. Hier ga je werken Ongetwijfeld heb je een of meerdere producten van deze organisatie in huis. Het proces erachter, daar ben je ongetwijfeld minder bekend mee. Deze opdracht geeft je de kans meer over dit proces te weten te komen en een mooie bijdrage te

Bekijk vacature »

APEX Ontwikkelaar in een team van Oracle Developer

Bedrijfsomschrijving Wij zijn op zoek naar een APEX Ontwikkelaar om onze opdrachtgever in Den Haag te versterken. In deze rol zul je verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen en onderhouden van de front-end van onze applicaties met behulp van Oracle Application Express (APEX). Je werkt aan zowel inhouse als externe projecten. De sfeer binnen het Oracle team is gemoedelijk en men probeert elkaar te helpen én van elkaar te leren. Zo ontstaat er een prettige en plezierige werksfeer waar ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling en groei. Er wordt gewerkt met de meest nieuwe technologieën waardoor je kennis up-to-date blijft. Het bedrijf

Bekijk vacature »

SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 13382 Introductie We is looking for a HANA Developer to work for our client. The candidate has to have an experience in building Data Intensive Applications (DIA’s). The role of a HANA Developer at ASML involves working on building Data Intensive Applications in an industrial/enterprise environment. The primary responsibility is to handle data from various sources and determine the best way to structure it for use by data analysts, who will run queries and algorithms against it for predictive and prescriptive analytics through machine learning. Wat verwachten we van jou?

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Ray Mond

Ray Mond

16/12/2020 17:26:10
Quote Anchor link
Beste mensen,

Ik gebruik onderstaande code om de mails in een mail_inbox te zetten in onze database.
Dat verloopt best prima alleen van sommige sites wil hij niet de normale mail adres halen maar komt het binnen onder name als: "[email protected]" <[email protected]>

Nu zou ik graag willen dat het binnenkomt als [email protected] en niet als "[email protected]" <[email protected]>

code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
$body_data = trim($email['htmlBody']) ==""?$email['plainBody']: $email['htmlBody'];
        $waktu = date("Y-m-d H:i:s",$email['headers']->udate);
        $sql = "INSERT INTO `mail_inbox`( `subject`, `email_sender`, `name`, `is_register`, `email_receiver`, `data`, `times`,`web_id`,`vim`) VALUES (
        '".$db->escape_string($email['headers']->subject)."',
        '".$db->escape_string($from)."',
        '".$db->escape_string($email['headers']->fromaddress)."',
        '".$is_register."',
        '".$db->escape_string($to)."',
        '".$db->escape_string($body_data)."',
        '".$db->escape_string($waktu)."',".$sid.",".$vim.")";

Kan iemand helpen svp? Het gaat om het deel name waar dus "[email protected]" <[email protected]> opgeslagen gaat worden maar dat willen we graag als [email protected] zien komen.

Mijn dank is groot!

PHP hulp

PHP hulp

22/12/2024 21:23:06

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/12/2020 17:44:17
Quote Anchor link
Kan je dat er niet af strippen dan? Zoiets (niet getest).

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php

$from
= '"[email protected]" <[email protected]>';

if (strpos($from, ' ')) {
  $from = explode(' ', $from);
  $from = $from[0];
  $from = str_replace('"', '', $from);
}

echo $from;

?>

Toevoeging op 16/12/2020 17:45:20:

Zal ook vast via een regex kunnen, maar daar heb ik nu geen tijd voor ... ;)

Ray Mond

Ray Mond

16/12/2020 17:53:33
Quote Anchor link
Als ik bovenstaande code gebruik zie ik enkel een N verschijnen echter is het ook zo dat

Code (php)

niet gebruikt kan worden in mijn situatie aangezien het ook bijvoorbeeld van "[email protected]" <[email protected]> kan komen.

Nu had ik zelf even dit gebruikt

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
$tester = $db->escape_string($email['headers']->fromaddress);

if (strpos($tester, ' ')) {
        $tester = explode(' ', $tester);
        $tester = $from[0];
        $tester = str_replace('"', '', $tester);
        }

En dan met:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
$body_data = trim($email['htmlBody']) ==""?$email['plainBody']: $email['htmlBody'];
        $sql = "INSERT INTO `mail_inbox`( `subject`, `email_sender`, `name`, `is_register`, `email_receiver`, `data`, `times`,`web_id`,`vim`) VALUES (
        '".$db->escape_string($email['headers']->fromaddress)."',
        '".$is_register."',

Ook dan krijg ik enkel een N te zien

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/12/2020 17:54:53
Quote Anchor link
$tester = $from[0];

moet zijn

$tester = $tester[0];

Toevoeging op 16/12/2020 17:55:39:

>> niet gebruikt kan worden in mijn situatie aangezien het ook bijvoorbeeld van "[email protected]" <[email protected]> kan komen.

daar houdt de code gewoon rekening mee ...

Ray Mond

Ray Mond

16/12/2020 18:08:37
Quote Anchor link
Yesss!!! nice, dit gedeelte hoe ik het nu heb werkt dus:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
$tester = $email['headers']->fromaddress;

if (strpos($tester, ' ')) {
        $tester = explode(' ', $tester);
        $tester = $tester[0];
        $tester = str_replace('"', '', $tester);

'".$tester."',
        '".$is_register."',

echo "</br>".$sql;

$db->query($sql);
    }

Nu de rest even uitvogelen voor mezelf hier :P Merci, mijn dank hiervoor is al groot!

- SanThe -

- SanThe -

16/12/2020 18:10:44
Quote Anchor link
Ook leuk:
Code (php)
1
2
3
4
<?php
$email
if(strstr($email,'"'))    $email = substr($email,strpos($email,'"')+1,strrpos($email,'"')-1);
?>
Gewijzigd op 16/12/2020 18:12:27 door - SanThe -

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/12/2020 18:12:39
Quote Anchor link
Graag gedaan ... let wel op. In jouw bovenstaand voorbeeld staat nu je overige code ook binnen de if-statement. Dat lijkt me niet de bedoeling. En die $tester moet dan $from worden.

Ray Mond

Ray Mond

16/12/2020 18:18:57
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 16/12/2020 18:12:39:
Graag gedaan ... let wel op. In jouw bovenstaand voorbeeld staat nu je overige code ook binnen de if-statement. Dat lijkt me niet de bedoeling. En die $tester moet dan $from worden.

Oke, aangepast en werkt dan ook goed.

Ik heb trouwens alles van from omgezet naar tester aangezien from al bestond en dat kan natuurlijk niet dubbel haha maar hij doet het nu goed opslaan in de database alleen nu is de vraag hoe kan het script nu automatisch terugmailen? want dat werkt nog niet.

Code (php)
1
2
3

mailTo($tester, $subject, $messagex, $meta, "inbox@".$metay['site_name'], $metay['site_name']." notification" );

Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

16/12/2020 21:09:40
Quote Anchor link
Als je de IMAP extensie hebt kun je met imap_rfc822_parse_adrlist() het hele adres netjes opsplitsen.

Ray Mond

Ray Mond

16/12/2020 23:27:56
Quote Anchor link
Die zal ik ook zeker opslaan, thx voor de tip maar dat gedeelte werkt al haha het gaat nu nog puur dat het script ook moet mailen naar dat adres maar dat werkt nog niet

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/12/2020 23:42:29
Quote Anchor link
Wat werkt er niet aan? En op welke manier stuur je de mail weg? Via de mail() functie, of via een aparte weg via SMTP?

Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

17/12/2020 09:01:43
Quote Anchor link
Ray Mond op 16/12/2020 23:27:56:
maar dat gedeelte werkt al

OK, ik ben een beetje spijkers op laag water aan het zoeken (lees: meestal gaat deze "explode op spatie aanpak" wel goed), maarrr: https://haacked.com/archive/2007/08/21/i-knew-how-to-validate-an-email-address-until-i.aspx/ (scroll even door tot "These are all valid email addresses!").

Ivo P

Ivo P

17/12/2020 09:41:27
Quote Anchor link
ik vind de vraag wat raar.

Het lijkt haast alsof er een nu een oplossing is voor een uitzonderlijke situatie.

Ik pak er even een stuk header van een mail uit mijn mailbox bij:

Code (php)
1
2
3
From: Brussels South Charleroi Airport
 <[email protected]>
Reply-To: [email protected]

Vreemd genoeg zit hier ook nog een enter in, maar mijn punt is, dat het mailadres dus tussen de < > staat. En de naam daar voor. In jouw geval duikt er kennelijk een uitzonderlijk geval op, waarbij iemand voor de naam een emailadres heeft gekozen (dat ook nog afwijkt van de daadwerkelijke zender).

Daarnaast bestaat er ook nog iets als een reply-to header. Dat is het adres waar de sender de antwoorden wil ontvangen.
Voorbeeld: de mail komt daadwerkelijk van de webserver van phphulp.nl. Maar antwoorden dienen verstuurd te worden aan de starter van het topic.
Daar mag je dan niet het mailadres van de topicstarter gebruiken: dat is immers niet de zender van de mail: die komt van de webserver.

Anyways: ik denk dat je het adres tussen de < > moet hebben

Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/12/2020 14:02:43
Quote Anchor link
>> Anyways: ik denk dat je het adres tussen de < > moet hebben

Volgens mij heeft Ivo P helemaal gelijk!

Zoiets dus:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php

$from

if (strpos($from, ' ')) {
  $from = explode(' ', $from);
  $from = $from[1];
  $from = str_replace(['<', '>'], '', $from);
}

echo $from;

?>

Ray Mond

Ray Mond

17/12/2020 14:12:41
Quote Anchor link
Ik snap het punt van Ivo inderdaad maar toch is het niet correct, want aangezien je normaal gesproken op reply zou drukken dan komt het mail adres wat tussen "" staat en niet tussen <> anders zou het niet mogen inderdaad..

Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/12/2020 14:19:57
Quote Anchor link
Ik denk dat het niet klopt wat je zegt. De 'naam' staat tussen de aanhalingstekens en het mailadres zelf staat tussen <>. En je hebt het mailadres nodig. Niet de naam.

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

17/12/2020 14:37:50
Quote Anchor link
Als je twee verschillende afzenders tegelijk wilt gebruiken, moet je die niet samen in de From-header proppen. RFC 2822 heeft daarvoor de speciale Sender-header.

If John's secretary Michael actually sent the message, though John was the author and replies to this message should go back to him, the sender field would be used:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
From: John Doe <[email protected]>
Sender: Michael Jones <[email protected]>
To: Mary Smith <[email protected]>
Subject: Saying Hello
Date: Fri, 21 Nov 1997 09:55:06 -0600
Message-ID: <[email protected]>

This is a message just to say hello.
So, "Hello".
Gewijzigd op 17/12/2020 14:41:20 door Ward van der Put

Ivo P

Ivo P

17/12/2020 14:59:51
Quote Anchor link
maar er is ook nog een Reply-To header.

De Sender ken ik zelf eigenlijk niet, maar ik pretendeer zker niet de hele RFC mbt mailen te kennen :-)

Maar mogelijk dat zo'n extra header nu net wel zorgt dat TS de mail naar dat andere adres ziet gaan bij het reply-en.

In elk geval kan als zender ook iets anders dan een emailadres staan. (dus dat stuk tussen de "")
Staar je niet blind op 1 speciaal geval.

Ray Mond

Ray Mond

17/12/2020 17:38:23
Quote Anchor link
Normaal gesproken hebben jullie ook zeker weten gelijk hoor maar er is 1 site specifiek waar dit even voor nodig is haha aangezien hun werken met "[email protected]" <[email protected]>

Ik heb dan ook een heel script wat moet mailen maar dan op 2 manieren zelfs aangezien die site anders werkt dan normaal.. Script is 250 regels, even wat te groot om hier te posten dus.. Wel ben ik trouwens benieuwd naar de Reply-To header? Daar kan ik verder niet enorm veel over vinden

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/12/2020 17:44:54
Quote Anchor link
250 regels zijn veel te veel om relevant te zijn.
Je kan dit vast wel in dit forum beperken tot maximaal 20 regels.

Op welke manier mail je precies?

Ray Mond

Ray Mond

17/12/2020 18:12:16
Quote Anchor link
Ivo P op 17/12/2020 14:59:51:
maar er is ook nog een Reply-To header.

Code (php)
1
$reply = $email['headers']->reply_to[0]->mailbox."@".$header->reply_to[0]->host;

Topper! Dit was geloof ik de oplossing.. Het lijkt ernaar dat vanaf welke site ik op het moment ook maar mail naar de site toe dat alles gewoon netjes reactie krijgt...

Dit is trouwens op het moment hoe we mailen zodat het ook niet in spam komt :-)

Code (php)
1
mailTo($reply, $subject, $messagex, $meta, "inbox@".$metay['site_name'], $metay['site_name']." notification" );

Nu rust mij nog 1 vraag.. wij willen graag een timer op de mail, dat het pas na bijvoorbeeld 5 minuten reactie terug krijgt (de afzender) nu hadden we de sleep functie gebruikt en wait ook maar dit blijkt een hinder te zijn in het script waardoor niet alle mails tegelijk binnenkomen soms.. Hoe kan ik het script laten wachten met mailen maar toch alles tegelijk laten komen?

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.