Email naam/string veranderen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Functie As a .NET developer you work together in a multidisciplinary development team with 1-2 Senior .NET developers, two front-end developers, Data Scientists and one UX designer. As a team you work on developing a Cloud based application and making this application more stable. Unit testing will also become very important in your new position. Together with the Senior .NET developer you will be responsible for developing the API. You work with a lot of data and occasionally there will also be data issues and some queries will have to be run. This means that you will work a lot

Bekijk vacature »

Full stack ontwikkelaar Laravel, Vue.js

Functie Als ontwikkelaar binnen deze organisatie hou jij je voornamelijk met lopende projecten voor de verschillende klanten. Zo bouw je de ene dag aan prijsschifting systemen en de andere dag onderzoek je crawlers en stel je ze zo in dat de data goed binnen komt binnen het systeem. Daarnaast bouw je mee aan dashboards en ben je dus constant bezig met het verbeteren van het platform. Er is een vaste werkwijze, zo werken ze met Trello kaarten en onderverdelen ze deze aan het begin van iedere week onder de developers. Dit wordt door de lead developer gedaan, maar in samenspraak

Bekijk vacature »

Medior front-end developer gezocht (€3.300 -

Functie Wat ga je doen? Jij als front-end developer gaat werken binnen de teams van/voor onze klant. Je werkt in een team met starters en ervaren ontwikkelaars met allemaal 1 overeenkomst; passie voor het vak. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en ga dan weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en jezelf dus snel ontwikkelen. Wat hebben we jou te bieden? • Uitdagende projecten bij mooie klanten (bij jou in de buurt, of binnenkort intern vanuit ons kantoor!) • Een jonge organisatie met talentvolle collega’s • Veel ruimte voor

Bekijk vacature »

Web Developer

Bedrijfsomschrijving ENGIE Nederland is onderdeel van de beursgenoteerde ENGIE Groep. ENGIE is actief in 70 landen, met wereldwijd 150.000 medewerkers. Als groep is het de missie om bij te dragen aan de verduurzaming van de wereld. ENGIE Energie biedt energiediensten aan particulieren en grootzakelijk en gaat de uitdagingen van de energietransitie aan door het beschikbaar maken van duurzame energie, het streven de klimaatverandering tot een minimum te beperken, leveringszekerheid te bieden en zorg te dragen voor een verantwoord gebruik van de beschikbare resources. ENGIE Energie investeert daarom in hernieuwbare energiebronnen zoals zon, wind en bio-gas. Functieomschrijving Heb jij veel ervaring

Bekijk vacature »

Junior Software developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een compact team met drie ervaren .NET ontwikkelaars. Wij werken op projectbasis en begeleiden zelf het hele traject van A tot Z. Wij bieden jou dan ook een brede functie aan met veel technische uitdaging! Ons traject ziet er als volgt uit: 1) Wij analyseren de behoefte van onze klant 2) Wij werken de behoefte uit en vertalen dit naar technische werkzaamheden en maken een uren/kosten schatting; 3) Wij gaan aan de slag met het ontwikkelen van het product met directe feedback van de klant, zodat datgene gerealiseerd wordt, wat gewenst is;

Bekijk vacature »

Senior Product Developer

Functieomschrijving Als senior Product Developer ben je verantwoordelijk voor bestaande mobiliteitsproducten en de ontwikkeling van nieuwe mobiliteitsconcepten. Met behulp van diverse klantonderzoeken, klantsessies en salesmeetings zorg je ervoor dat je de veranderende mobiliteitsbehoeften in de markt kent. Hier speel je op in door innovatieve, flexibele, efficiënte en duurzame vervoersoplossingen te bedenken, te ontwikkelen, te implementeren en uiteindelijk samen met Sales en Marketing collega’s in de markt te zetten. Je initieert en neemt deel aan (internationale en afdeling overschrijdende) projecten, vaak in de rol van projectleider. In die rol bewaak je de voortgang, coördineer je de activiteiten en zorg je voor

Bekijk vacature »

Software Developer PHP JavaScript Python HBO SQL

Samengevat: Wij zijn een softwarebedrijf voor Autodealers. Ben jij een Medior of Senior Software Developer? Heb je ervaring met PHP, JavaScript of Python? Vaste baan: Java.Developer Software HBO €3.000 - €5.200 Bij ons op de werkvloer is er een positieve en informele sfeer. Naast een goede begeleiding en een enthousiaste klantenkring biedt deze werkgever een prettige omgeving met zeer afwisselende werkzaamheden. Houd jij van aanpakken en denk je dat je deze uitdaging aankunt? Dan zoeken wij jou! Zij werken voor grote klanten. Zij doen omvangrijke projecten die we bij deze werkgever op kantoor realiseren (geen detachering). Zij werken met state-of-the-art

Bekijk vacature »

Cobol Developer

Dit ga je doen Als Cobol Ontwikkelaar zal je gaan meebouwen aan een onderdeel van het backend systeem waarbij je het functionele ontwerp vertaald naar een technische oplossing die geïntegreerd kan worden in de huidige omgeving. Je zorgt ervoor dat de bedrijfsprocessen op een efficiënte manier worden uitgevoerd en werkt proactief aan het verbeteren hiervan. Samen met jouw collega’s reviewen jullie elkaars code en test je je eigen code. Je werkt nauw samen met andere ontwikkelaars, testers en functioneel ontwerpers. Taken pakket: Beheren en doorontwikkelen van de bestaande omgeving; Vertalen van een functionele vragen naar een technische oplossing; Doorvoeren van

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Randstad B.V.- Freelance Senior Fullstack Develope

Startdatum: 01.05.2023 Richttarief: € 75,00 - €85,00 Duur van de opdracht: 1 jaar Uren per week: 40 Werkmodel: Hybride, dinsdag en donderdag aanwezig op kantoor in Diemen en meer wanneer dit nodig is. Functieomschrijving: De ideale kandidaat gaat onderdeel uitmaken van een junior team binnen het foundation domein. Vanuit het foundation domein werkt dit team samen met andere foundation teams en teams uit het online domein (professionals B2B en B2C) voor het bouwen en integreren van HRM functionaliteiten (verlof en benefits) in de persoonlijke portal van Interim Professionals. Er is meer backend werk dan frontend, maar kandidaat moet beiden leuk

Bekijk vacature »

Full stack .NET developer Microsoft 365

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij als developer werken bij een interne organisatie en de eigen software verder helpen ontwikkelen? Lees dan snel verder! In deze functie ga je werken als PHP Developer en de interne software en applicaties verder ontwikkelen. In het kort houdt dit in: Je gaat de interne applicaties en software verder optimaliseren. Verder bouw je verschillende API's en koppelingen tussen systemen. Je gaat het CRM-systeem door middel van PHP verder ontwikkelen. Ook ga je collega's ondersteunen bij vragen over de software en applicaties. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief in het

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Junior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als junior Outsystems Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van

Bekijk vacature »

Front-end Angular developer

Functie In jouw rol als Front-End developer werk je samen met de backend developers om middels tweewekelijkse sprints het platform naar een hoger niveau te tillen. Hiernaast heb je affiniteit met data en werk je graag samen met het team om de gegevensintegriteit en -beveiliging te waarborgen, om ervoor te zorgen dat de gebruiker wereldwijd de beste SaaS-services heeft. Deze organisatie heeft meer dan 100 mensen in dienst, waarvan er 45 in Nederland werken. Het ontwikkelteam bestaat uit 10 mensen en is verdeeld in 2 scrumteams. Het eerste team bestaat uit Java en Scala ontwikkelaars. Het tweede team, waar jij

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Ray Mond

Ray Mond

16/12/2020 17:26:10
Quote Anchor link
Beste mensen,

Ik gebruik onderstaande code om de mails in een mail_inbox te zetten in onze database.
Dat verloopt best prima alleen van sommige sites wil hij niet de normale mail adres halen maar komt het binnen onder name als: "[email protected]" <[email protected]>

Nu zou ik graag willen dat het binnenkomt als [email protected] en niet als "[email protected]" <[email protected]>

code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
$body_data = trim($email['htmlBody']) ==""?$email['plainBody']: $email['htmlBody'];
        $waktu = date("Y-m-d H:i:s",$email['headers']->udate);
        $sql = "INSERT INTO `mail_inbox`( `subject`, `email_sender`, `name`, `is_register`, `email_receiver`, `data`, `times`,`web_id`,`vim`) VALUES (
        '".$db->escape_string($email['headers']->subject)."',
        '".$db->escape_string($from)."',
        '".$db->escape_string($email['headers']->fromaddress)."',
        '".$is_register."',
        '".$db->escape_string($to)."',
        '".$db->escape_string($body_data)."',
        '".$db->escape_string($waktu)."',".$sid.",".$vim.")";

Kan iemand helpen svp? Het gaat om het deel name waar dus "[email protected]" <[email protected]> opgeslagen gaat worden maar dat willen we graag als [email protected] zien komen.

Mijn dank is groot!

PHP hulp

PHP hulp

23/12/2024 02:12:46

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/12/2020 17:44:17
Quote Anchor link
Kan je dat er niet af strippen dan? Zoiets (niet getest).

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php

$from
= '"[email protected]" <[email protected]>';

if (strpos($from, ' ')) {
  $from = explode(' ', $from);
  $from = $from[0];
  $from = str_replace('"', '', $from);
}

echo $from;

?>

Toevoeging op 16/12/2020 17:45:20:

Zal ook vast via een regex kunnen, maar daar heb ik nu geen tijd voor ... ;)

Ray Mond

Ray Mond

16/12/2020 17:53:33
Quote Anchor link
Als ik bovenstaande code gebruik zie ik enkel een N verschijnen echter is het ook zo dat

Code (php)

niet gebruikt kan worden in mijn situatie aangezien het ook bijvoorbeeld van "[email protected]" <[email protected]> kan komen.

Nu had ik zelf even dit gebruikt

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
$tester = $db->escape_string($email['headers']->fromaddress);

if (strpos($tester, ' ')) {
        $tester = explode(' ', $tester);
        $tester = $from[0];
        $tester = str_replace('"', '', $tester);
        }

En dan met:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
$body_data = trim($email['htmlBody']) ==""?$email['plainBody']: $email['htmlBody'];
        $sql = "INSERT INTO `mail_inbox`( `subject`, `email_sender`, `name`, `is_register`, `email_receiver`, `data`, `times`,`web_id`,`vim`) VALUES (
        '".$db->escape_string($email['headers']->fromaddress)."',
        '".$is_register."',

Ook dan krijg ik enkel een N te zien

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/12/2020 17:54:53
Quote Anchor link
$tester = $from[0];

moet zijn

$tester = $tester[0];

Toevoeging op 16/12/2020 17:55:39:

>> niet gebruikt kan worden in mijn situatie aangezien het ook bijvoorbeeld van "[email protected]" <[email protected]> kan komen.

daar houdt de code gewoon rekening mee ...

Ray Mond

Ray Mond

16/12/2020 18:08:37
Quote Anchor link
Yesss!!! nice, dit gedeelte hoe ik het nu heb werkt dus:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
$tester = $email['headers']->fromaddress;

if (strpos($tester, ' ')) {
        $tester = explode(' ', $tester);
        $tester = $tester[0];
        $tester = str_replace('"', '', $tester);

'".$tester."',
        '".$is_register."',

echo "</br>".$sql;

$db->query($sql);
    }

Nu de rest even uitvogelen voor mezelf hier :P Merci, mijn dank hiervoor is al groot!

- SanThe -

- SanThe -

16/12/2020 18:10:44
Quote Anchor link
Ook leuk:
Code (php)
1
2
3
4
<?php
$email
if(strstr($email,'"'))    $email = substr($email,strpos($email,'"')+1,strrpos($email,'"')-1);
?>
Gewijzigd op 16/12/2020 18:12:27 door - SanThe -

Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/12/2020 18:12:39
Quote Anchor link
Graag gedaan ... let wel op. In jouw bovenstaand voorbeeld staat nu je overige code ook binnen de if-statement. Dat lijkt me niet de bedoeling. En die $tester moet dan $from worden.

Ray Mond

Ray Mond

16/12/2020 18:18:57
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 16/12/2020 18:12:39:
Graag gedaan ... let wel op. In jouw bovenstaand voorbeeld staat nu je overige code ook binnen de if-statement. Dat lijkt me niet de bedoeling. En die $tester moet dan $from worden.

Oke, aangepast en werkt dan ook goed.

Ik heb trouwens alles van from omgezet naar tester aangezien from al bestond en dat kan natuurlijk niet dubbel haha maar hij doet het nu goed opslaan in de database alleen nu is de vraag hoe kan het script nu automatisch terugmailen? want dat werkt nog niet.

Code (php)
1
2
3

mailTo($tester, $subject, $messagex, $meta, "inbox@".$metay['site_name'], $metay['site_name']." notification" );

Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

16/12/2020 21:09:40
Quote Anchor link
Als je de IMAP extensie hebt kun je met imap_rfc822_parse_adrlist() het hele adres netjes opsplitsen.

Ray Mond

Ray Mond

16/12/2020 23:27:56
Quote Anchor link
Die zal ik ook zeker opslaan, thx voor de tip maar dat gedeelte werkt al haha het gaat nu nog puur dat het script ook moet mailen naar dat adres maar dat werkt nog niet

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

16/12/2020 23:42:29
Quote Anchor link
Wat werkt er niet aan? En op welke manier stuur je de mail weg? Via de mail() functie, of via een aparte weg via SMTP?

Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

17/12/2020 09:01:43
Quote Anchor link
Ray Mond op 16/12/2020 23:27:56:
maar dat gedeelte werkt al

OK, ik ben een beetje spijkers op laag water aan het zoeken (lees: meestal gaat deze "explode op spatie aanpak" wel goed), maarrr: https://haacked.com/archive/2007/08/21/i-knew-how-to-validate-an-email-address-until-i.aspx/ (scroll even door tot "These are all valid email addresses!").

Ivo P

Ivo P

17/12/2020 09:41:27
Quote Anchor link
ik vind de vraag wat raar.

Het lijkt haast alsof er een nu een oplossing is voor een uitzonderlijke situatie.

Ik pak er even een stuk header van een mail uit mijn mailbox bij:

Code (php)
1
2
3
From: Brussels South Charleroi Airport
 <[email protected]>
Reply-To: [email protected]

Vreemd genoeg zit hier ook nog een enter in, maar mijn punt is, dat het mailadres dus tussen de < > staat. En de naam daar voor. In jouw geval duikt er kennelijk een uitzonderlijk geval op, waarbij iemand voor de naam een emailadres heeft gekozen (dat ook nog afwijkt van de daadwerkelijke zender).

Daarnaast bestaat er ook nog iets als een reply-to header. Dat is het adres waar de sender de antwoorden wil ontvangen.
Voorbeeld: de mail komt daadwerkelijk van de webserver van phphulp.nl. Maar antwoorden dienen verstuurd te worden aan de starter van het topic.
Daar mag je dan niet het mailadres van de topicstarter gebruiken: dat is immers niet de zender van de mail: die komt van de webserver.

Anyways: ik denk dat je het adres tussen de < > moet hebben

Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/12/2020 14:02:43
Quote Anchor link
>> Anyways: ik denk dat je het adres tussen de < > moet hebben

Volgens mij heeft Ivo P helemaal gelijk!

Zoiets dus:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php

$from

if (strpos($from, ' ')) {
  $from = explode(' ', $from);
  $from = $from[1];
  $from = str_replace(['<', '>'], '', $from);
}

echo $from;

?>

Ray Mond

Ray Mond

17/12/2020 14:12:41
Quote Anchor link
Ik snap het punt van Ivo inderdaad maar toch is het niet correct, want aangezien je normaal gesproken op reply zou drukken dan komt het mail adres wat tussen "" staat en niet tussen <> anders zou het niet mogen inderdaad..

Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/12/2020 14:19:57
Quote Anchor link
Ik denk dat het niet klopt wat je zegt. De 'naam' staat tussen de aanhalingstekens en het mailadres zelf staat tussen <>. En je hebt het mailadres nodig. Niet de naam.

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

17/12/2020 14:37:50
Quote Anchor link
Als je twee verschillende afzenders tegelijk wilt gebruiken, moet je die niet samen in de From-header proppen. RFC 2822 heeft daarvoor de speciale Sender-header.

If John's secretary Michael actually sent the message, though John was the author and replies to this message should go back to him, the sender field would be used:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
From: John Doe <[email protected]>
Sender: Michael Jones <[email protected]>
To: Mary Smith <[email protected]>
Subject: Saying Hello
Date: Fri, 21 Nov 1997 09:55:06 -0600
Message-ID: <[email protected]>

This is a message just to say hello.
So, "Hello".
Gewijzigd op 17/12/2020 14:41:20 door Ward van der Put

Ivo P

Ivo P

17/12/2020 14:59:51
Quote Anchor link
maar er is ook nog een Reply-To header.

De Sender ken ik zelf eigenlijk niet, maar ik pretendeer zker niet de hele RFC mbt mailen te kennen :-)

Maar mogelijk dat zo'n extra header nu net wel zorgt dat TS de mail naar dat andere adres ziet gaan bij het reply-en.

In elk geval kan als zender ook iets anders dan een emailadres staan. (dus dat stuk tussen de "")
Staar je niet blind op 1 speciaal geval.

Ray Mond

Ray Mond

17/12/2020 17:38:23
Quote Anchor link
Normaal gesproken hebben jullie ook zeker weten gelijk hoor maar er is 1 site specifiek waar dit even voor nodig is haha aangezien hun werken met "[email protected]" <[email protected]>

Ik heb dan ook een heel script wat moet mailen maar dan op 2 manieren zelfs aangezien die site anders werkt dan normaal.. Script is 250 regels, even wat te groot om hier te posten dus.. Wel ben ik trouwens benieuwd naar de Reply-To header? Daar kan ik verder niet enorm veel over vinden

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

17/12/2020 17:44:54
Quote Anchor link
250 regels zijn veel te veel om relevant te zijn.
Je kan dit vast wel in dit forum beperken tot maximaal 20 regels.

Op welke manier mail je precies?

Ray Mond

Ray Mond

17/12/2020 18:12:16
Quote Anchor link
Ivo P op 17/12/2020 14:59:51:
maar er is ook nog een Reply-To header.

Code (php)
1
$reply = $email['headers']->reply_to[0]->mailbox."@".$header->reply_to[0]->host;

Topper! Dit was geloof ik de oplossing.. Het lijkt ernaar dat vanaf welke site ik op het moment ook maar mail naar de site toe dat alles gewoon netjes reactie krijgt...

Dit is trouwens op het moment hoe we mailen zodat het ook niet in spam komt :-)

Code (php)
1
mailTo($reply, $subject, $messagex, $meta, "inbox@".$metay['site_name'], $metay['site_name']." notification" );

Nu rust mij nog 1 vraag.. wij willen graag een timer op de mail, dat het pas na bijvoorbeeld 5 minuten reactie terug krijgt (de afzender) nu hadden we de sleep functie gebruikt en wait ook maar dit blijkt een hinder te zijn in het script waardoor niet alle mails tegelijk binnenkomen soms.. Hoe kan ik het script laten wachten met mailen maar toch alles tegelijk laten komen?

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.