Email ontvanger in Nieuwsbrief plaatsen
Tussen de 20 en de 40
Dan voldoet een mail() per abonnee ook wel. Zie mijn vorige bericht.
Wat bedoel je met mail() per abonnee en niet persoonlijk?
Gewijzigd op 05/04/2016 08:16:06 door Code Runner
Dus gebruik gewoon per gebruiker een mail (). En dan zo nu en dan even een sleep.
Gewijzigd op 05/04/2016 08:20:18 door - Ariën -
- Ariën - op 05/04/2016 08:19:15:
Dus gebruik gewoon per gebruiker een mail (). En dan zo nu en dan even een sleep.
Beste Ariën,
Kan je je misschien een beetje verduidelijken met een voorbeeld in het php script want een expert ben ik niet in php ... ben geen gevorderde :-(
mvg
file heb je nu een array met mailadressen per lijn. Deze kan je met foreach per stuk uitlezen en dus dan ook mailen.
Als je er echt niet uitkomt, dan kan ik wel een voorbeeld maken.
In Als je er echt niet uitkomt, dan kan ik wel een voorbeeld maken.
Gewijzigd op 05/04/2016 08:30:52 door - Ariën -
Alvast bedankt
Toevoeging op 05/04/2016 08:41:55:
Het komt er dus op aan dat in elke nieuwsbief het persoonlijk email adres staat (begin topic) en niet alle emails uit de database (flat file)
Hopelijk leg ik het goed uit.
Code (php)
Gewijzigd op 05/04/2016 15:52:58 door - Ariën -
Code Runner op 04/04/2016 16:58:08:
Neen $to geeft alle emails van alle leden in een nieuwsbrief
Wat je hier zegt is feitelijk onjuist. $to bevat de waarde $jouwEmail, terwijl je in Bcc de waarde $groepen[$i] gebruikt.
En dat is eigenlijk best vreemd... Alhoewel het uit je script niet blijkt wat er in $jouwEmail staat, neem ik aan dat dat het adres van de afzender is, terwijl in $to het adres van de ontvanger zou moeten staan. Je zit dus effectief mail aan jezelf te sturen.
Quote:
en dat kan niet de bedoeling zijn dat anderen deze adressen ook kunnnen lezen vandaar de bcc.
Dit is de denkfout van de dag. ;-)
Je gaat elke mail personaliseren door het email-adres op te nemen en vervolgens stuur je de email naar de hele groep, waarvan je de email-adressen in de Bcc opneemt, omdat ze de adressen van de anderen niet mogen weten.
Mijn oordeel: Dit script zuigt aan alle kanten. Geen tijd meer aan verspillen. Deze code moet ritueel worden verbrand.
- Borduur lekker verder op mijn stukje script
- Gebruik bij voorkeur een database. Als MySQL of PostGreSQL niet ondersteunt wordt, kan je ook SQLlite3 gebruiken, die werkt met bestanden volgens een eigen databaseindeling.
Gewijzigd op 05/04/2016 08:51:25 door - Ariën -
- Ariën - op 05/04/2016 08:45:19:
Hier krijg ik deze error
Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /misc/13/303/659/954/9/user/web...
Wat kan ik hieraan doen?
Onthoud wel dat deze code tot nu toe niks doet of laat zien. Dat is aan jouw om dat te proberen in te bouwen.
Gewijzigd op 05/04/2016 16:17:52 door - Ariën -
Toch bedankt voor de hulp van iedereen
Ik zeg niet dat je vraag onmogelijk is, want je kan prima losse mails versturen. Of zit je bij een hostingprovider die moeilijk doet bij meer dan 25 mails?
Verder verwijderen of sluiten we geen topics op verzoek, en houden we ze graag intact.
Gewijzigd op 07/04/2016 23:32:08 door - Ariën -
Ik zat téveel aan het verpersoonlijken van elke email in een groep te denken dat ik de bcc over het hoofd zag.
Ik weet wel dat je met een loop in php losse emails kan versturen met het email adres in maar dan moet ik ze niet eerst in groepen verdelen want een groep of deze nu via to of cc of bcc verzonden wordt, de inhoud blijft steeds dezelfde voor elke email van de groep.
Inderdaad ik kan maar x (ken het aantal niet meer, zou ik eens moeten opzoeken maar aantal is vrij klein), aantal emails per minuuut versturen.
Anders opzoek gaan naar een newsletter server en daar een account aanmaken ;-)
Nogmaals bedankt
Gewijzigd op 07/04/2016 23:58:00 door Code Runner
Verder kan je ook met sleep() in PHP een wachttijd inbouwen. Let wel op je executiontime.
Je kan bijvoorbeeld ook naar MailChimp kijken als je wilt dat zij alles afhandelen. Ze bieden een goede PHP-api voor zover ik weet.