Email script met database informatie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Nik

Nik

10/01/2008 17:38:00
Quote Anchor link
Beste PHPers,

Ik heb thuis een SQL databaseje met users, passwords (unencrypted - lang verhaal) en e-mail adressen. Ik wil graag dat als de gebruikers een usernaam invult, dat het password naar het e-mail adres wordt gestuurd. Ik weet dat het met post variable en een SELECT functie op de database geen probleem is, het probleem ligt hem echter in het feit dat poort 25 dicht staat. Wat ik dus wel heb is een betaalde webserver, met mogelijkheid om te e-mailen, maar die kan de gegevens weer niet uit de database thuis halen! Is het mogelijk om op de een of ander manier de variable die de SELECT query weergeeft door te sturen van mijn thuis server naar de externe webserver (zonder dat de user dit ziet, dus geen POST in de link want het wachtwoord is unencrypted). Alle info is welkom! Alvast bedankt.

Acid

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 19:10:15

- SanThe -

- SanThe -

10/01/2008 17:41:00
Quote Anchor link
php.ini goed instellen en je mail gaat via je adsl-provider.

Robert Deiman

Robert Deiman

10/01/2008 17:49:00
Quote Anchor link
@Nik

Klinkt ook niet erg safe, gewoon een wachtwoord opvragen en het wachtwoord mailen. Beter is om een nieuw password aan te maken wanneer iemand hem is vergeten, of om een link te sturen via waar je ook meteen inlogt, zonder dat het password veranderd wordt.
De user kan dan zelf het password veranderen. Vele mensen hebben namelijk maar een paar standaard wachtwoorden, stel nou dat er met mailen iets verkeerd gaat of wat dan ook, dan krijgt iemand het password zomaar in de schoot geworpen. e-mail en dergelijke kan hij/zij dan zo in met dat password.

Ik ben nooit fan geweest van een "password reminder" maar reset deze liever.

Nik

Nik

10/01/2008 18:39:00
Quote Anchor link
Bedankt voor jullie ontzettend snelle reply's!

@SanThe
Maar via mijn ADSL / kabel kan ik juist niet mailen ivm port 25 blokade. Of begrijp ik het verkeerd?

@Robert
Ik begrijp wat je bedoeld, maar hoe kan ik verifieren dat het daadwerkelijk die user is? Je zou kunnen zeggen als email en username kloppen, dan mag je veranderen maar stel iemand weet de combinatie loginnaam en e-mail van iemand anders, dan kan hij zo het wachtwoord resetten. Terwijl als het script staat ingesteld dat hij de mail stuurd naar het email adres dat staat ingevuld in de database, dan weet ik zeker dat alleen de desbetreffende user het wachtwoord weet.

De link met automatisch inloggen gaat ook niet, want de login gegevens zijn niet van een site maar van een programma. Er is dus geen site waar je met deze gegevens kan inloggen. Het enige wat er nu is is een registratie pagina en een change password pagina. Maar geen optie voor iemand die zijn password is vergeten.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Nik

- SanThe -

- SanThe -

10/01/2008 18:45:00
Quote Anchor link
Port 25 blokkade zal vast alleen inkomend zijn voor jou.

Nik

Nik

10/01/2008 18:52:00
Quote Anchor link
Oh is dat zo? Dat wist ik niet. Ik heb ADSL2+ van Wanadoo en sinds kort ook kabel van Essent. Dus dat ik niet kan mailen ligt eerder aan php.ini dan aan mijn providers? Mijn huidige php.ini instelling is:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = localhost
smtp_port = 25

- SanThe -

- SanThe -

10/01/2008 18:56:00
Quote Anchor link
SMTP = smtp-server-van-je-host
En dan wel Apache opnieuw starten.

Nik

Nik

10/01/2008 18:58:00
Quote Anchor link
Bedoel je met smtp-van-je-host mijn ISP of mijn externe webserver?

- SanThe -

- SanThe -

10/01/2008 19:01:00
Quote Anchor link
Je ADSL-host

Nik

Nik

10/01/2008 19:08:00
Quote Anchor link
Okay hartstikke bedankt, dat ga ik even proberen. Ik laat wel weten of het heeft gewerkt.

Nik

Nik

11/01/2008 00:16:00
Quote Anchor link
Het heeft gewerkt, haha wat stom van mij. Ik wist echt niet dat ze dat toe stonden. Bedankt SanThe! Hij kan dicht...

- SanThe -

- SanThe -

11/01/2008 00:42:00
Quote Anchor link
Nik schreef op 11.01.2008 00:16:
Ik wist echt niet dat ze dat toe stonden.

Als men port 25 blocked dan willen ze niet dat jij zelf een mailserver draait. Dus het is logisch dat dan inkomend port 25 dicht zit. Uitgaande mail moet natuurlijk altijd kunnen.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.