email script

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

01/06/2004 22:02:00
Quote Anchor link
Ik heb een emailscript van http://www.computerjunk.nl/index.php?pagina=scripts/topic.php&id=3 dit wil ik voor men po informatica gebruiken alleen ik weet niet zoveel van php af het lukt ook niet ik sla beide bestanden appart op "contact.php" en "contactverstuur.php" zoals daar staat en doe die in de algemene map van men site (provider).

Wat doe ik fout????

Mijn site is voor informatica is dus verzonnen!!
http://home.hetnet.nl/~hannekethuis/arch.html script staat bij vragen
[/url]

PHP hulp

PHP hulp

26/11/2024 11:46:38

Mitch X

Mitch X

01/06/2004 22:10:00
Quote Anchor link
Ondersteunt je provider wel php?

Arend a

Arend a

01/06/2004 23:46:00
Quote Anchor link
Beste Tim!

Lees eens onze fantastische PHP en MySQL howto, te bereiken onder het knopje documentatie!

Hier wordt uitgelegd over wat php is.

Ik heb zomaar het vermoeden van hetnet.nl geen php bied. Dit is omdat php en perl achtigen Server Side talen zijn. Deze draaien in tegenstelling tot Javascript en HTML niet op je browser, maar op de webserver: dus Hetnet in dit geval.

Dit brengt wat veiligheidszaken met zich mee die te overzien zijn, maar hetnet niet nodig vind om in acht te nemen om jan en alleman bij zn website cadeau te doen. Lycos ondersteund bijvoorbeeld wél gratis php, en je krijgt er een gratis mysql database bij cadeau.

De reden dat het php script ter download wordt aangeboden is waarschijnljik omdat de webserver van HetNet geen flauw idee heeft dat hij er iets mee moet, en geeft het dus gewoon door aan de browser, deze weet ook niets van php, en vermoed dat het een goed plan is dit bestand maar gewoon te downloaden.

En zo is het geschied.

Wanneer je serieus met php aan de slag wilt kan je het beste zelf een webserver als apache installeren. Dit kan met pakketten als PHPDev redelijk gemakkelijk, hier zit de webserver apache, en de mysql (database server) en php bij elkaar ingebakken.

Grtz,

Arend

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.