wat is er gebeurd de laatste maand?
Waarom werken mijn email verzendingen niet meer naar mijn leden...
Ik gebruik de volgende regel
Ik heb een mooi email systeem maar die werkt dus nergens meer sinds kort ben ik achter gekomen...
wie o wie weet hier meer over?
Thnks
Bizar, ik heb het zelfde... als ik de From:xxxx weghaal, werkt het wel. Iemand?
Edit:
vdleije schreef op 09.07.2009 01:01:
Dat kan komen doordat de dns aangeeft dat jouw domein niet vanaf de server, waar jouw script staat, mag mailen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - SanThe -
Ik snap je berichtje niet helemaal maar het ligt dus aan de server. Bedankt ;)
dit wat duidelijker is?
Misschien dat vdleije schreef op 09.07.2009 01:01:
zelfs als ik het weghaal doet ie niet.....
en waar kan ik die DNS informatie vinden???
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Michel
TIP! Gebruik swift mailer. Een perfecte plugin om te gebruiken, een zekere aanrader!!
kevin schreef op 09.07.2009 15:45:
TIP! Gebruik swift mailer. Een perfecte plugin om te gebruiken, een zekere aanrader!!
Beetje ingewikkeld allemaal he...
Kan stukken makkelijker dan dat swift gebeuren dacht ik zo...
Met een paar regels code heb je al een hoop voor elkaar.. Het is gewoon niet aan te raden het helemaal zelf te coden. Er zijn zoveel dingen waar je rekening mee moet houden.
En losstaand pakket als swift mailer of phpmailer brengt dan echt een uitkomst :) Ik zou er toch wat tijd in steken om het te begrijpen en ik weet zeker dat je dan niks anders wilt ;)
Misschien ligt dat je meer.
Michel schreef op 09.07.2009 18:59:
Kies je voor gemakkelijk of veilig en snel? Zelf weten.kevin schreef op 09.07.2009 15:45:
maar dat swift gebeuren he, pakt hij dan uit mijn database alle email adressen die ik mailen wil...?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Michel
mailen kan je heel simpel doen met mail(); wellicht, maar dan heb je dus ook 0 verwachting. mail() zal je alleen vertellen of iets naar het sendmail protocol of de standaard ini_set ('SMTP', 'mail.server.dlt'); gestuurd is.
Niet of het aangekomen of verstuurd is via dat protocol alleen dat het protocol je request heeft geaccepteerd.
Verder niks. Op een windhoos netwerk werkt dit al niet meer...
En het maakt helemaal 0 gebruik van smtp überhaupt.
Daar kan je namelijk veel meer inproppen.... mail() maakt een draadje aan per mail iig.
Dat kan allemaal wel beter middels php, maar dan wordt het al een stuk meer php code. Swift lost dit wel heel erg OOP op wellicht, maar dat kan niet echt kwaad met php5.3 garbage collection voor referenced objects.
Daarnaast heb je tegenwoordig eigenlijk een hele lijst headers nodig om een beetje mailtje door te laten komen.
En dan heb je nog multi-part-mime mails.
Heel erg leuk, ik heb me er eens een paar dagen over gebogen.
En ik heb deze outdated class nog wel voor je...
http://www.phpfreakz.nl/library.php?sid=26630
Swift heeft zeker dergelijke functionaliteiten...
Dus overweeg het te leren, zal je waarschijnlijk minder kosten en meer opleveren, voordat je mijn code begrijpt.
Zend_Mail, is nog complexer en uitgebreider, maar bied ook nog een stuk meer.
Maar zoals gezegd er zit ook zeker een serverside kant aan het mailen...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Lode