emailcheck contactformulier

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Programmeur / Developer

Voor een familiebedrijf in Doetinchem, actief in de machinebouw voor de food-sector, zijn wij op zoek naar een programmeur / developer. In deze functie ben je werkzaam in een team van 5 medewerkers. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit het verhelderen van requirements vanuit de opdrachtgever, de klant en de afdeling ontwikkeling. Je verricht haalbaarheidsstudies en werkt specificaties uit die je afstemt met de opdrachtgever. Je ontwerpt design in software en stemt af met je collega's. De huidige vision-systemen zijn geschreven in C software, welke draait op een CUDA platform. Je schrijft en codeert software en zal gaan testdraaien. Tot

Bekijk vacature »

Traineeship Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij start via ons bij deze opdrachtgever als Trainee Java ontwikkelaar, tijdens het traineeship ga je in 1 jaar van de basis naar professioneel Java ontwikkelaar. Je start samen met een groep trainees, volgt de aangeboden cursussen en gaat aan de slag bij één van onze opdrachtgevers. Na een aantal maanden volgt de volgende opdracht. Door de groei in jouw rol kom je op steeds complexere opdrachten terecht. Veel afwisseling dus. Collega’s met ervaring helpen je bij deze groei en samen met jouw coach ga je een persoonlijke leerplan opzetten om jou

Bekijk vacature »

Traineeship IT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Front-end Developer vue.js node.js SaaS

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe features die bijdragen aan de groei van de klanten van de organisatie; Je denkt mee over nieuwe innovaties, features en verbeteringen in de applicatiearchitectuur; Je draagt bij aan de continue ontwikkeling van jouw team doordat je elke dag streeft naar het verbeteren van jouw eigen prestaties; Je neemt actief deel aan Scrum meetings en de Frontend Guild. Hier ga je werken Voor een snel groeiend bedrijf de regio Nieuw Vennep zijn wij opzoek naar een ervaren Front-end Developer. De organisatie is actief in de e-commercebranche en ontzorgt haar klanten middels een SaaS-platform.

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT Informatica diploma in ontvangst mogen nemen? Of heb je een aantal jaar ervaring als Software Developer en ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Goirle zijn wij op zoek naar een junior/medior Back-end Developer met affiniteit met MS Acess. Samen met een vooruitstrevend team ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL en affiniteit met MS Acess. Je bent klantvriendelijk en flexibel ingesteld en vindt het leuk om klanten te

Bekijk vacature »

Front-End Developer

As a Front-End Developer at Coolblue you improve the user-friendliness of our webshop for millions of customers. How do I become a Front-End Developer at Coolblue? As a Front-End Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present these within the team. You also take pride in your work and welcome any feedback. Would you like to become a Front-End Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer wanted!

Functie Because of the growth within the company, we are looking for reinforcement in the devlopmenttean. As a back-end developer you build the company software that helps us with the primary processes. A fun (internal) project in which you continuously develop the software! You will work in a small team, we have daily stand-ups and a scrum session every fortnight, led by our Scrum Master. During these sessions, you get the opportunity to present your ideas and discuss them with your fellow developers and the Product Owner. Within the development teams, we use Trello, Gitlab, Jiira, Confluence and Boockstack. They

Bekijk vacature »

C#.NET-developer - JUNIOR

Functie omschrijving Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Brielle zijn wij op zoek naar een junior developer. Werk jij graag met de volgende tools & technieken? C#, .NET, ASP.NET, MVC en SQL? Kijk dan snel of dit iets voor jou is! Als programmeur bij een productiebedrijf zal je voornamelijk nieuwe software schrijven maar ook bestaande software verbeteren. Verder werk je veel samen in back end projecten met leuke collega's. Bedrijfsprofiel Met een team van ruim 130 personen staan ze elke dag weer klaar om IT en Business te combineren door het ontwikkelen van producten op maat. Er zijn 3 teams,

Bekijk vacature »

SQL Database ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Ben jij een kei van een full-stack developer? Heb je ambitie om te groeien en jezelf te ontwikkelen binnen een ambitieus bedrijf? Gaat jouw hart sneller kloppen van transpilers of frameworks zoals Angular, Vue of React? Dan ben jij de persoon die wij zoeken! Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een full-stack developer om onderdeel te zijn van een team dat bestaat uit gedreven developers. Ieders met hun eigen specialiteiten en kennis van de projecten en behoeften vanuit de product owners. We zoeken iemand die met zijn/haar huidige competenties en domeinen dit team wil begeleiden, stimuleren en tevens

Bekijk vacature »

Developer Full Stack

Functie omschrijving Full Stack Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een Full Stack Developer voor een bedrijf in de regio Nijkerk. Je maakt in deze functie onderdeel uit van een groeiend team met een goede ambitie waarbij eenheid, betrokken en overtreffen de belangrijkste kernwaardes zijn. Het bedrijf werkt volgens de AGILE/SCRUM methode, wat je o.a. terug vindt in de tweewekelijkse sprints, retrospectives en een daily standup. Je takenpakket bestaat uit: Bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van een Saas applicatie; Bijdragen aan de innovatie van het bedrijf en hun klanten; Het ontwikkelen op de laatste technologie van

Bekijk vacature »

Gezocht: .Net ontwikkelaars met een maatschappelij

Bedrijfsomschrijving Zoek jij als medior .Net ontwikkelaar een inspirerende werkplek bij een bedrijf met maatschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel? Dan is deze vacature je op het lijf geschreven. De organisatie bestaat ruim 20 jaar en ze ontwikkelen in house applicaties waarmee de zorgsector enorm mee gebaat is. Jouw applicaties worden gebruikt door duizenden gebruikers waardoor je echt een waardevolle bijdrage kan leveren aan de maatschappij. Het bedrijf is zeer innovatief en vindt een goede werk/privé balans belangrijk. Je krijgt alle mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen, je werktijden in te delen en daarnaast is het ook mogelijk om deels thuis te werken. Het

Bekijk vacature »

Java Developer / Sociaal domein

Dit ga je doen Nieuwbouw en doorontwikkeling; Beheer en wanneer nodig onderhoud; Bijdrage leveren in het functioneel- en technisch ontwerptraject; Analyseren van productie verstoringen; Meedenken over vernieuwingen en verbeteringen. Hier ga je werken De organisatie waar jij komt te werken focust zich op software development met een maatschappelijk tintje. De afdeling software ontwikkeling bestaat uit vijf verschillende scrum teams, met allen hun eigen focus gebied. Zo zijn er een aantal teams die zich focussen op specifieke applicaties, maar is er ook een team gericht op projecten. Binnen de organisatie staat innovatie en kwaliteit voorop. Een aantal applicaties draait nog op

Bekijk vacature »

Senior Product Developer

Functieomschrijving Als senior Product Developer ben je verantwoordelijk voor bestaande mobiliteitsproducten en de ontwikkeling van nieuwe mobiliteitsconcepten. Met behulp van diverse klantonderzoeken, klantsessies en salesmeetings zorg je ervoor dat je de veranderende mobiliteitsbehoeften in de markt kent. Hier speel je op in door innovatieve, flexibele, efficiënte en duurzame vervoersoplossingen te bedenken, te ontwikkelen, te implementeren en uiteindelijk samen met Sales en Marketing collega’s in de markt te zetten. Je initieert en neemt deel aan (internationale en afdeling overschrijdende) projecten, vaak in de rol van projectleider. In die rol bewaak je de voortgang, coördineer je de activiteiten en zorg je voor

Bekijk vacature »
J C

J C

02/02/2022 14:10:53
Quote Anchor link
Ik wil graag checken of iemand een bepaald emailadres gebruikt voor mijn contactformulier.

Ik gebruik daar voor dit, maar zit nu te vechten met meerdere emailadressen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
elseif ((stripos($_POST['email'],'[email protected]') !== false))

Ik heb nu dit geprobeerd:
Code (php)
1
elseif ((stripos($_POST['email'],'[email protected]' or '[email protected]') !== false))

Code (php)
1
elseif ((stripos($_POST['email'],'[email protected] [email protected]') !== false))

Code (php)
1
elseif ((stripos($_POST['email'],'[email protected]', '[email protected]') !== false))

Maar dit werk niet naar behoren, wat zou ik kunnen doen?
Ik wil absoluut geen captcha gebruiken, zelf word ik er gek van dat ik bij heel veel website 2 of 3 puzzels moet oplossen om een mail te versturen en klik vaak de website weg als dit moet.

PHP hulp

PHP hulp

08/11/2024 09:37:56

02/02/2022 15:07:58
Quote Anchor link
Helaas is de enige correcte manier om een mailadres te valideren om een mail te versturen met een activatie-link.

Als je alleen de vorm van het adres wilt controleren, zou ik daarvoor een eigen datatype maken in de database, dan is de data verzekerd op databaseniveau:
https://dba.stackexchange.com/questions/68266/what-is-the-best-way-to-store-an-email-address-in-postgresql
Wil je dat liever niet, dan kan je een regex gebruiken:
https://stackoverflow.com/questions/201323/how-can-i-validate-an-email-address-using-a-regular-expression

Maar helemaal waterdicht zullen die laatste twee niet zijn.
Gewijzigd op 02/02/2022 15:09:01 door

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/02/2022 15:10:23
Quote Anchor link
Het is nog makkelijker om dit in een array te plaatsen, en met in_array() te controleren of de waarde in de array staat. Dan heb je ook geen stripos() nodig.

Bovendien is het vechten tegen de bierkaai, want een mailadres is zo aangemaakt en/of ingevuld. Om spammers te weren zal je ongetwijfeld een heel leger moeten inzetten om de lijst aan te vullen.

Je zegt dat je geen Captcha's wilt? Maar heb je al gekeken naar ReCaptcha V3?
https://developers.google.com/recaptcha/docs/v3

Het werkt niet met vinkjes, en ook niet met die puzzels. Serverside wordt er door Google gecontroleerd of iemand betrouwbaar is, en krijg je een score terug. Aan de hand van die score zeg je dan of een bericht toe wordt gelaten of niet. Ik gebruik dit ook, en het aantal geautomatiseerde spamberichten is gedaald tot 0.
Gewijzigd op 02/02/2022 15:11:33 door - Ariën -

J C

J C

02/02/2022 15:15:43
Quote Anchor link
Ad Fundum op 02/02/2022 15:07:58:
Helaas is de enige correcte manier om een mailadres te valideren om een mail te versturen met een activatie-link.

Als je alleen de vorm van het adres wilt controleren, zou ik daarvoor een eigen datatype maken in de database, dan is de data verzekerd op databaseniveau:
https://dba.stackexchange.com/questions/68266/what-is-the-best-way-to-store-an-email-address-in-postgresql
Wil je dat liever niet, dan kan je een regex gebruiken:
https://stackoverflow.com/questions/201323/how-can-i-validate-an-email-address-using-a-regular-expression

Maar helemaal waterdicht zullen die laatste twee niet zijn.

Ik controleer het inderdaad ook nog op andere punten. Dit is de hele code:

Code (php)
1
2
3
4
5
if ( !isset($_POST['email']) or !preg_match( '~^[a-z0-9][a-z0-9_.\-]*@([a-z0-9]+\.)*[a-z0-9][a-z0-9\-]+\.([a-z]{2,6})$~i', $_POST['email']) or trim($_POST['email']) == '' or $_POST['email'] == '[email protected]')
{$aErrors['email'] = 'Uw emailadres ontbreekt of u heeft een niet gelding emailadres opgegeven.';$veldkleuremail = 'tekstveldred';
}elseif ((stripos($_POST['email'],'[email protected] [email protected]') !== false))
{$aErrors['email'] = 'Uw bericht wordt gezien als spam, daarom kunt u geen gebruik maken van dit formulier.';$veldkleuremail = 'tekstveldred';
}else{$veldkleuremail = 'tekstveldnorm';}

Toevoeging op 02/02/2022 15:17:09:

- Ariën - op 02/02/2022 15:10:23:
Het is nog makkelijker om dit in een array te plaatsen, en met in_array() te controleren of de waarde in de array staat. Dan heb je ook geen stripos() nodig.

Bovendien is het vechten tegen de bierkaai, want een mailadres is zo aangemaakt en/of ingevuld. Om spammers te weren zal je ongetwijfeld een heel leger moeten inzetten om de lijst aan te vullen.

Je zegt dat je geen Captcha's wilt? Maar heb je al gekeken naar ReCaptcha V3?

Het werkt niet met vinkjes, en ook niet met die puzzels. Serverside wordt er door Google gecontroleerd of iemand betrouwbaar is, en krijg je een score terug. Aan de hand van die score zeg je dan of een bericht toe wordt gelaten of niet. Ik gebruik dit ook, en het aantal geautomatiseerde spamberichten is gedaald tot 0.

Dat is ook misschien we een goed idee. Controleerd hij dan op ipadres?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/02/2022 15:19:31
Quote Anchor link
En wat als iemand met het mailadres [email protected] zich aanmeldt?
Nu ga je zelf een eigen reguliere expressie voor mailadressen maken terwijl je dit prima door PHP kan laten doen:

https://www.w3schools.com/php/filter_validate_email.asp

Maar goed, de lijst met spammers bijhouden is echt een dagtaak. Een Recaptcha is beter, en tegenwoordig is ReCaptcha ook niet 'opdringerig' en 'vervelend'.

ReCaptcha controleert op meerdere manieren. Ik weet niet op wat voor manieren, maar hun kunnen het via een scala aan technieken prima aanvoelen of een aanvraag legitiem is, of van een scammer.

Gewijzigd op 02/02/2022 15:20:37 door - Ariën -

02/02/2022 15:20:01
Quote Anchor link
Let wel, gebruik van Google is niet conform AVG/GDPR...

En ik hekel captcha's, dan ben ik weg bij een site.
Knettervervelend zijn die dingen, beetje stoplichten selecteren alsof ik niets beters te doen heb.
Gewijzigd op 02/02/2022 15:21:05 door

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/02/2022 15:22:01
Quote Anchor link
Ad Fundum op 02/02/2022 15:20:01:
Let wel, gebruik van Google is niet conform AVG/GDPR... En ik hekel captcha's, dan ben ik weg bij een site.

Veel sites gebruiken dit, waaronder de groten. En als je het niet vertrouwt dan gebruik je toch 'incognitomodus'. Daarnaast is ReCaptcha V3 niet hinderlijk voor de gebruiker.

Bestaande invul (Re)Captcha's zijn allang gekraakt. Het schijnt dat er farms bestaan die zelfs manueel dit over kunnen typen voor spamruns. Een simpele oplossing is een extra invulveld die verplicht ingevuld moet worden, met een simpele vraag:
Waar gaat deze site over?
Gewijzigd op 02/02/2022 15:24:40 door - Ariën -

J C

J C

02/02/2022 15:24:45
Quote Anchor link
moet je dan wel weer zo een vervelende cookiewall gebruiken of hoeft dat niet?

Toevoeging op 02/02/2022 15:26:29:

- Ariën - op 02/02/2022 15:19:31:
En wat als iemand met het mailadres [email protected] zich aanmeldt?
Nu ga je zelf een eigen reguliere expressie voor mailadressen maken terwijl je dit prima door PHP kan laten doen:

https://www.w3schools.com/php/filter_validate_email.asp

Klopt mijn script om te controleren of een emailadres werkelijk een emailadres is niet?

Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/02/2022 15:32:25
Quote Anchor link
Ongewenste e-mailadressen toevoegen rechtstreeks in je code is natuurlijk een no-go. Een captcha zoals Ariën noemt, is een goede optie.

Ik weet niet om wat voor formulier het gaat, maar wellicht is het zinvol dat de ontvanger zijn mailadres moet verifiëren door op een link met code te klikken (die hij/zij per mail ontvangt).

Stel dat het gaat om een formulier waarmee je een reactie kan plaatsen, en je valideert niet of het mailadres inderdaad van die persoon is, dan kan iemand gewoon [email protected] als mailadres invoeren en dat wordt dan gewoon geaccepteerd.
Gewijzigd op 02/02/2022 15:33:21 door Ozzie PHP

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/02/2022 15:34:48
Quote Anchor link
J C op 02/02/2022 15:24:45:
Klopt mijn script om te controleren of een emailadres werkelijk een emailadres is niet?

De huidige controle is niet echt handig. Dus laat dat lekker aan PHP over. :-)
Verder is je code ook een beetje in spaghetti stijl.

J C

J C

02/02/2022 15:36:43
Quote Anchor link
Het gaat om een contactformulier, zo laag drempelig mogelijk, dus er zijn ook maar 2 velden verplicht, emailadres en bericht.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/02/2022 15:37:49
Quote Anchor link
En wat wordt er met dat bericht gedaan?

J C

J C

02/02/2022 15:39:01
Quote Anchor link
- Ariën - op 02/02/2022 15:34:48:
J C op 02/02/2022 15:24:45:

De huidige controle is niet echt handig. Dus laat dat lekker aan PHP over. :-)
Verder is je code ook een beetje in spaghetti stijl.

Ik ga hem wel herschrijven, maar als leermoment echter, waarom is het zo niet handig?
Dat het een beetje doro elkaar staat, kan er wel mee te maken hebben dat het een zelfgeschreven script is en het door de jaren heen steeds een beetje veranderd is, dus helemaal herschrijven is wellicht niet een heel gek idee ;-)

Toevoeging op 02/02/2022 15:39:37:

Ozzie PHP op 02/02/2022 15:37:49:
En wat wordt er met dat bericht gedaan?

Het bericht wordt naar mijn mailbox gestuurd en de klant krijgt een bevestigingsmail.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/02/2022 15:43:59
Quote Anchor link
J C op 02/02/2022 15:39:01:

Ik ga hem wel herschrijven, maar als leermoment echter, waarom is het zo niet handig?
Dat het een beetje doro elkaar staat, kan er wel mee te maken hebben dat het een zelfgeschreven script is en het door de jaren heen steeds een beetje veranderd is, dus helemaal herschrijven is wellicht niet een heel gek idee ;-)

Het is dat het nu nog compact is, maar als je dit in grotere versie op een forum zou aanbieden als ondersteuning zal je weinig aanloop naar je topic krijgen. Bovendien heeft elke editor wel een mogelijkheid voor re-formatting of re-identing zodat het weer netjes staat. Dus zo veel werk is het ook weer niet. :-)

Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/02/2022 15:44:45
Quote Anchor link
Oké ... stel je nu het volgende voor. Ik ben een spammer ... of beter gezegd een geautomatiseerde robot die het internet afspeurt naar formulieren. Ik zie jouw formulier. Ik vul gewoon een mailadres van iemand anders in en ik plaats ... nou wat zullen we eens zeggen ... 500 keer een of ander spambericht.

Gevolg: jij ontvangt 500 spamberichten en degene van wie het mailadres echt is, ontvangt 500 ontvangstbevestigingen.

Kortom: weet goed waar je mee bezig bent ;-)

Een ontvangstbevestiging sturen klinkt dus heel leuk, maar het probleem is dat je niet weet naar wie je die stuurt. Beter kun je die dus helemaal niet sturen en gewoon een melding in beeld tonen: we hebben uw bericht ontvangen. We nemen zo snel mogelijk contact met u op.

J C

J C

02/02/2022 15:48:57
Quote Anchor link
Daar heb je wel een goed punt inderdaad, ik deed het als service. Maar dat kan natuurlijk ook verkeerd gebruikt worden.
Ik zal er een nette merlding van maken op de website en geen bevestiging meer sturen ;-)

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/02/2022 16:01:15
Quote Anchor link
Ontvangstbevestigingen zijn echt irritant. Door een lek in PHPmailer die door een stal spam-jokers misbruikt wordt krijg ik laatste tijd bakken vol met spam, en vaak nog zo'n 'dankjewel' mail erbij. Gelukkig ga ik binnenkort naar een nieuwe server, dus dan is dat ook wel weer opgelost.

Ik weet dat ReCaptcha V3 erg robuust is, maar ik weet op het eerste ogenblik niet hoe dit voldoet aan AVG/GDPR etc. en of er vergelijkbare alternatieven zijn die op het punt van privacy beter voldoen.
Gewijzigd op 02/02/2022 16:03:43 door - Ariën -

03/02/2022 15:57:50
Quote Anchor link
Diensten van Google worden afgenomen door veel 'groten', maar ik zou zelf niet het advies willen geven dat je iets moet doen omdat een ander het ook doet.

Binnen de organisatie waar ik voor werk, wordt Google standaard geblokkeerd. De internationale verdragen Safe Harbour en Privacy Shield zijn afgeschoten op EU-niveau, dus je staat er als persoon/bedrijf nu alleen voor. En er verschijnen steeds meer kritische artikelen, bijvoorbeeld over hoe Nederland persoonsgegevens en leerprestaties van de kinderen te grabbel gooit met Google Classroom.

Gelukkig zie ik steeds meer bewustwording dat Google op de lange termijn toch niet zo'n handige keuze is. Er zijn steeds meer grotere organisaties, waaronder ook overheidsorganisaties, die alternatieven vinden. Een veelgebruikt alternatief voor Google Analytics is PIWIK, en er zijn ook goede alternatieven voor Google Maps op een site.

Als je een goed alternatief weet voor Recaptcha V3, laat het me weten!

Toevoeging op 03/02/2022 20:19:53:

Nog even een aanvulling op Google en AVG/GDPR: Google is puur gif.
https://www.security.nl/posting/741233/Juridische+vraag%3A+Kun+je+als+website+nog+wel+veilig+gebruikmaken+van+Google+Fonts

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.