encryptie voor php scripts

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Johan

Johan

10/04/2006 14:38:00
Quote Anchor link
Hallo,

Heeft iemand ervaring met codelock om je php scripts te encrypten. Met name performance, bruikbaarheid. Of weet iemand een andere goede techniek om je scripts te beveiligen.

Johan

PHP hulp

PHP hulp

17/11/2024 09:02:44

Zim Zim

Zim Zim

10/04/2006 14:40:00
Quote Anchor link
Waarom zou jij je script encrypten? iedereen ziet toch alleen de output... Als je woorden (wachtwoorden) wil beveiligen kan het met md5()

Erik Rijk

Erik Rijk

10/04/2006 14:44:00
Quote Anchor link
yep

php is server side.
dus als het goed is kan niemand bij jou php code komen.

Johan

Johan

10/04/2006 14:49:00
Quote Anchor link
De bedoelings is dat ik demo maak voor een klant en ik wil niet dat ze de code kunnen bekijken. Als ze de demo afwijzen hebben ze de code en heb ik dus gratis software afgeleverd.

Overigens kun je met codelock ook de html output encrypten, toch een leuke beveilging tegen hackers die geen url, directories etc meer kunnen zien in je scripts.

johan

Zim Zim

Zim Zim

10/04/2006 14:55:00
Quote Anchor link
Dan zorg je dat je niet de code aflever maar gewoon laat zien op je site. Dan kunnen ze je code niet jatten. (wel je layout). Hier weet je toch ook niet hoe alles gemaakt is?

PHP erik

PHP erik

10/04/2006 15:09:00
Quote Anchor link
Gebruik de software van Zend (www.zend.com), die maakt de scripts zelfs sneller. Kost wel een paar centen (iets van 2000$), maar dan heb je ook wat. Verder is alle encryptiesoftware heel slecht voor performance.

10/04/2006 15:33:00
Quote Anchor link
Zend - goede ervaringen mee

Turck is open source maar (waarschijnlijk) minder bruikbaar door server side installatie.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.