Enters vervangen door <br>?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end developer (React)

Functie Het frontend team bestaat momenteel uit 4 dedicated front-enders en is hard aan het groeien! Ook werken er diverse designers waar je veel mee schakelt. Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren, jij bent hierin de schakel tussen de eindgebruiker en de slimme backend. Je werkt in het frontend team samen met de backend teams en product owners om te zorgen dat onze applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Ze werken o.a. met: React, Atomic design, Styled components, JavaScript / TypeScript, NPM, Webpack Blade templates, HTML, SCSS, Git flow. Eisen • HBO

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie Middels Scrum en sprints bouw jij in deze functie mee aan complexe webapplicaties en ons SaaS platform. Hierbij hoort ook architectuur tot een van je taken. Daarnaast ben je één van de leden van het Scrum team. Dat betekent dat je naast je kerntaken ook in contact staat met de product owner. Oftewel, je bent bij het gehele ontwikkelproces betrokken. Tools die hierbij gebruikt worden zijn o.a. PHP, Symfony en Git. Eisen • Minimaal HBO werk- en denkniveau • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met PHP • Kennis en ervaring Symfony (Laravel is pré) & Lando • Kennis van

Bekijk vacature »

Java Front-end Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten in Java met tools als Springboot, MS SQL Server (T-SQL) en JavaScript; Het onderhouden van de (web-)applicaties binnen een complexe omgeving; Werken aan de migratie van een monolithisch systeem naar een architectuur gebaseerd op Kubernetes; Code reviews met collega's en actieve kennisuitdelingsessies voeren; Het uitvoeren van unit- en systeemtests Experimenteren met nieuwe tools en technieken. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Front-end Angular developer

Functie In jouw rol als Front-End developer werk je samen met de backend developers om middels tweewekelijkse sprints het platform naar een hoger niveau te tillen. Hiernaast heb je affiniteit met data en werk je graag samen met het team om de gegevensintegriteit en -beveiliging te waarborgen, om ervoor te zorgen dat de gebruiker wereldwijd de beste SaaS-services heeft. Deze organisatie heeft meer dan 100 mensen in dienst, waarvan er 45 in Nederland werken. Het ontwikkelteam bestaat uit 10 mensen en is verdeeld in 2 scrumteams. Het eerste team bestaat uit Java en Scala ontwikkelaars. Het tweede team, waar jij

Bekijk vacature »

Front-end Developer vue.js node.js SaaS

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe features die bijdragen aan de groei van de klanten van de organisatie; Je denkt mee over nieuwe innovaties, features en verbeteringen in de applicatiearchitectuur; Je draagt bij aan de continue ontwikkeling van jouw team doordat je elke dag streeft naar het verbeteren van jouw eigen prestaties; Je neemt actief deel aan Scrum meetings en de Frontend Guild. Hier ga je werken Voor een snel groeiend bedrijf de regio Nieuw Vennep zijn wij opzoek naar een ervaren Front-end Developer. De organisatie is actief in de e-commercebranche en ontzorgt haar klanten middels een SaaS-platform.

Bekijk vacature »

Developer

Functie omschrijving Gaat jouw hart sneller kloppen van software developen in C#.NET? Voor een softwarebedrijf in regio Den Bosch zijn wij op zoek naar een C# programmeur. Lees snel verder! Wat ga je doen? Je gaat werken met C# en ASP.NET MVC Framework om onder meer webapplicaties, webshops en websites te ontwikkelen. Je optimaliseert de bestaande software en helpt mee aan het automatiseren van bedrijfsprocessen. Je gaat samen met je collega's de juiste oplossing op basis van de wensen van de klanten uitwerken tot een mooi product. Bedrijfsprofiel Het ontwikkelen van softwareoplossingen en kantoorautomatiseringen is waar dit bedrijf voor staat.

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Alblasserdam zijn wij op zoek naar versterking op de afdeling Software Development! Als Fullstack react.js developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back

Bekijk vacature »

Java (Java EE) Developer

In het kort Werken als Java developer betekent werken aan complexe IT projecten bij onder meer een internationaal containeroverslag bedrijf. Zo sturen we apparaten en eindgebruikers aan d.m.v. onze custom-made software oplossing, die dagelijkse vele duizenden containers verwerkt. Denk aan systemen die volautomatische kranen aansturen en op afstand bedienen, de volledige afhandeling van containernummerherkenning bij het laden en lossen van zeeschepen of het tonen van instructies aan de chauffeurs van ruim 300 straddle carriers. En dat allemaal redundant, robuust en in een dynamische 24/7 omgeving! Jij versterkt ons ontwikkelteam en gaat aan de slag met oa. Java i.c.m. Spring (Boot),

Bekijk vacature »

Intern - Junior PHP ontwikkelaar in fris en jong t

Bedrijfsomschrijving Werk jij graag een in fris, flexibel en jong team? Bij ons ben jij vrij om te bepalen waar jij het liefst werkt en op de vrijdag komen wij gezellig bij elkaar op kantoor. Flexibiliteit en vrijheid zijn bij ons de norm en dat geeft jou de ruimte en energie om het beste uit jezelf te halen! Ons team bestaat uit vijf enthousiaste collega's die jou graag ondersteunen in zowel je persoonlijke als professionele ontwikkeling. Met twee ervaren Senior Developers als mentoren ben jij in goede handen. Wij zien onszelf als een vriendengroep die gezamenlijk werken aan iets moois

Bekijk vacature »

Software developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een Software developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP),

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Front-end Developer! Als Front-end Developer binnen dit softwarebedrijf ga je de frontends voor zowel je eigen interne projecten als die voor klanten opzetten, onderhouden en uitbreiden. Je zet ideeën om naar mooie successen voor de klanten. Dat is in een notendop wat je gaat doen! Wat kun je verwachten? Je werkt aan de doorontwikkeling van bestaande maatwerkapplicaties. Bijvoorbeeld wanneer de klant de applicatie wil uitbreiden met een nieuwe feature; Samen met het team van backenders en desginers zet je nieuwe ideeën van klanten om naar mooie oplossingen; Je werkt met verschillende frameworks.

Bekijk vacature »

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »
Alex Zijlstra

Alex Zijlstra

15/09/2010 15:44:34
Quote Anchor link
Goedemiddag!

Ik ben voor mijn profielwerkstuk bezig met het maken van een eigen CMS. Één van de functies van dit CMS is het weergeven van artikelen die in de database staan. Echter, deze enters worden niet goed weergegeven op de website. Dat is eigenlijk logisch, want ik heb er geen <br> in staan.

Als het formulier wordt ingevuld met enters, dan wordt het wel zo opgeslagen in de database, dit heb ik al uitgevonden met de <pre> tag. Nu wil ik graag alle enters die dus in de database staan vervangen met een <br>. De meest logische manier lijkt me dit om op het Ascii nummer van de Enter te zoeken in de tekst, en deze via php te vervangen met <br>.

Ik kom echter niet uit de replace string van php die http://php.net/manual/en/function.str-replace.php gegeven staat. Mijn vraag
is dan ook of iemand mij kan helpen die string toe te passen op de volgende pagina:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
require_once('includes/DbConnector.php');
// Create an object (instance) of the DbConnector
$connector = new DbConnector();

// Execute the query to retrieve articles
$result = $connector->query('SELECT ID,title,thearticle,datetime FROM cmsarticles ORDER BY ID DESC LIMIT 0,5');

while ($row = $connector->fetchArray($result)){
$datetime = $row['datetime'];
  $y=substr($datetime, 0, 4);
  $m=substr($datetime, 5, 2);
  $d=substr($datetime, 8, 2);
  $h=substr($datetime, 11,2);
  $i=substr($datetime, 14,2);

// Get an array containing the results.
// Loop for each item in that array

echo '<p><h1>';
echo $row['title'];
echo '</h1>';
echo '<b><h5>Geplaatst op: ';
echo $d;
echo '-';
echo $m;
echo '-';
echo $y;
echo ' om ';
echo $h;
echo ':';
echo $i;
echo '</h5></b><width="30" style:" font="Calibri">';
echo $row['thearticle'];
echo '</pre><br><a href="../../../viewArticle.php?id='.$row['ID'].'">';
echo 'Lees meer...';
echo '</a> </p>';

}

Alvast bedankt!
Gewijzigd op 15/09/2010 16:35:27 door Alex Zijlstra

PHP hulp

PHP hulp

26/12/2024 06:52:23

Jeroen Jansen

Jeroen Jansen

15/09/2010 15:48:51
Quote Anchor link
kijk anders eens naar de functie nl2br

15/09/2010 16:18:07
Quote Anchor link
Zo ongelooflijk ingewikkeld is het toch niet?
Leer toch eens zoeken.
Zie strings.

Verder hoop ik echt dat je deze bagger niet gaat inleveren.

Niek s

niek s

15/09/2010 16:34:22
Quote Anchor link
LOL @
Code (php)
1
2
3
4
5
  $y=substr($datetime, 0, 4);
  $m=substr($datetime, 5, 2);
  $d=substr($datetime, 8, 2);
  $h=substr($datetime, 11,2);
  $i=substr($datetime, 14,2);

Alex, bij deze verwijs ik je hier naar toe. (aangenomen dat je MySQL gebruikt)

- Is "connector" niet een rare naam om je database class te noemen, als het meer doet als alleen connecten naar de database ?
- Om enters om te zetten in "html enters", nl2br
- code inspringen

Alex Zijlstra

Alex Zijlstra

15/09/2010 17:17:58
Quote Anchor link
@ Karl Karl, ik vind het fijn dat je zo vriendelijk hebt gereageerd! Ik denk wel dat je mijn vraag niet goed had begrepen.. Ik wilde weten hoe ik het moest toepassen, een link naar een lijst waarin de string staat die ik nodig heb is niet veel hulp. Als jij het trouwens bagger vind, zou ik graag de punten horen waarvan jij vind dat ik ze moet aanpassen! :)

@ Niek s
Bedankt! Ik zal binnenkort even kijken naar de link over de data. Het werkt nu in ieder geval, en dat is het belangrijkste, dat het handiger kan, daar kijk ik niet raar van op ;)

Ik heb de nl2br pagina bekeken, en is het juist dat ik &row['thearticle'] gewoon als string kan gebruiken? Wat moet ik vervolgens met het tweede deel over xhtml?

Code (php)
1
string nl2br ( string $string [, bool $is_xhtml = true ] )

Alvast bedankt!

Niek s

niek s

15/09/2010 17:33:00
Quote Anchor link
Waarom wil je er een & voor zetten?

gewoon:

echo '<een tag><andere html>' . nl2br($row['article']) . '</andere html></een tag>';

Pieter Jansen

Pieter Jansen

15/09/2010 17:56:58
Quote Anchor link
Het lijkt me overigens dat je je <br> alvast in je database wil opslaan. Anders ga je elke keer dat je een pagina aanroept die klote \n vervangen. Intensief, zeker als je het ook meteen goed kan doen :)

Yea Rupie

Yea Rupie

15/09/2010 18:16:00
Quote Anchor link
Merijn Venema op 15/09/2010 17:56:58:
Het lijkt me overigens dat je je <br> alvast in je database wil opslaan. Anders ga je elke keer dat je een pagina aanroept die klote \n vervangen. Intensief, zeker als je het ook meteen goed kan doen :)

Het lijkt me niet?

Zet gewoon het originele bericht in de database, als je even snel in de database wil kijken zie je tenminste al die HTML er niet in.

15/09/2010 19:08:12
Quote Anchor link
Alex Zijlstra op 15/09/2010 17:17:58:
@ Karl Karl, ik vind het fijn dat je zo vriendelijk hebt gereageerd! Ik denk wel dat je mijn vraag niet goed had begrepen.. Ik wilde weten hoe ik het moest toepassen, een link naar een lijst waarin de string staat die ik nodig heb is niet veel hulp. Als jij het trouwens bagger vind, zou ik graag de punten horen waarvan jij vind dat ik ze moet aanpassen! :)

Nee hoor, ik heb je vraag goed begrepen. Jij begrijpt mij niet, of wilt er niet de moeite voor doen. Zoals je zelf kan zien in je eerste post zit je een beetje raar te klooien met string replace. Als je gewoon de strings pagina had bekeken, dan had je zo nl2br kunnen vinden. Of je had natuurlijk wat zoekwerk kunnen verrichten, je bent heus niet de enige / eerste met dit probleem.
Verder is mijn hulp enorm. Je moet eens leren zelf dingen te verzinnen, dan kopiëren. Daar leer je namelijk niks van. Zeker met zulke enorm simpele dingen.

Zoals al eerder aangegeven suggereert de naam van je DB object dat je DB object vast niet correct in elkaar steekt. Dat ding maakt toch wel gebruik van PDO / mysqli?
Ook zoals eerder vermeld heb je gewoon datum / tijd functies als je gebruik maakt van databases. Daarvoor hoef je dus geen rare trucjes uit te halen.
Zeventien regels echo wijst er overduidelijk op dat je geen gebruik maakt van een template engine o.i.d. Dat betekend dus dat je voor jezelf meer werk verschaft want het onderhoud is ingewikkelder omdat je op meerdere plekken 'design' hebt. Ook is het nog eens onoverzichtelijk ('Waar komt die tag nou vandaan?').
Verder hoor je een p-tag niet te gebruiken om de andere tags te gebruiken. Ook dingen als <b> zijn ouderwets, gebruik CSS, ook al moet je dat eerst nog leren (zie font). Heb jij overigs de tag width uitgevonden?
Als je geen html / css kan, moet je ook geen php doen. Eerst html / css leren voordat je met php gaat beginnen (of je moet in dos willen werken ofzo).

Alex Zijlstra op 15/09/2010 17:17:58:
Ik heb de nl2br pagina bekeken, en is het juist dat ik &row['thearticle'] gewoon als string kan gebruiken? Wat moet ik vervolgens met het tweede deel over xhtml?

Code (php)
1
string nl2br ( string $string [, bool $is_xhtml = true ] )

Alvast bedankt!

Wat belet jou om wat te testen? Je gaat toch niet die variabele by reference aanroepen? Die ampersand is toch een typo?
Voor je xhtml vraag, zie: nl2br.

Merijn Venema op 15/09/2010 17:56:58:

Nee, je wilt je data zo origineel mogelijk houden. Misschien wil je het later wel ophalen met javascript, of in flash ofzo, dan heb je niks meer aan die enters. Je doet dus gewoon die nl2br (en alle andere dingen als htmlentities) pas nadat je je data uit de database hebt gehaald.
Waar baseer jij op dat nl2br intensief is? Zo'n database verbinding, en objecten zijn veel intensiever.

Niek s

niek s

15/09/2010 21:22:08
Quote Anchor link
Nou ik denk dat inderdaad nl2br de meest intensieve functie is van PHP, hij moet namelijk wel alle(!) enters vervangen door html-versie d'r van: <br> of <br />!

</sarcasm>

Alex Zijlstra

Alex Zijlstra

22/09/2010 08:45:23
Quote Anchor link
Excuses voor het late antwoord. Ik wilde eerst even met de gegeven tips aan de slag, voordat ik zou antwoorden. Ik wil graag Niek S ontzettend bedankten, de nl2br-functie doet z'n werk uitstekend! Bedankt!

@ Karl Karl, Bedankt voor de tips, hier kan ik meer mee. Ik zal binnenkort even kijken naar het efficiënter maken van de Datum en tijd. Ik had de nl2br functie wel gevonden, maar dacht dat deze niet op mij van toepassing was. Ik zit nu in het 3e jaar van Informatica op het Voortgezet Onderwijs, ik verwacht dus ook neit dat mijn code foutloos is, maar ben al lang blij dat het werkt zoals het nu doet. :)

Alex :)

Milo S

Milo S

22/09/2010 09:07:19
Quote Anchor link
Datum kan je netter weergeven met de mysql functie date_format...

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<?php
$qry
= "SELECT
            veld1,
            veld2,
            veld3,
            DATE_FORMAT( datum, '%d-%m-%Y %H:%i' ) AS datum
        FROM
            tabel
        ORDER BY
            veld2 ASC"
;

if( $sql = mysql_query( $qry ) )
{

# Alle data weergeven

/*
    Hier moet je nog het volgende doen:
    1 - Kijken of er wel data is.
    2 - Data in while loop gooien
    3 - Data echoën
        Je datum kan je dan weergeven met: echo $rec['datum'];
    */

}
else
{
    # Fout in de query
}
?>

Wel, misschien kan je ook even kijken naar mysqli want mysql is al beetje verouderd. Kleine moeite om het in een keer goed te doen.

John Cena

John Cena

22/09/2010 10:51:20
Quote Anchor link
En, als je het valid wilt maken zul je sowieso nooit <br> maar eerder <br /> moeten gebruiken.

TipGebruik een.... jawel, validator!

Online validator
Firefox tool

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.