Entries verplaatsen naar andere tabel
Ik ben op dit moment bezig met het vernieuwen van een site. Deze site heeft een groot archief aan nieuwsberichten, die ik wil overzetten naar Wordpress.
Het archief is weg gezet in een database. De naam van de kolommen heb ik al aangepast, zodat ze overeenkomen met wat Wordpress doet. De nieuwsberichten hebben alleen minder kolommen dat Wordpress heeft.
Hoe kan ik deze nieuwsberichten overzetten naar wp_posts, zodat Wordpress ze in kan lezen?
Gewijzigd op 20/03/2014 14:36:37 door Ellen Skapandi
Exporteren en importeren? Als je bijvoorbeeld phpmyadmin gebruikt zou je dit kunnen doen mits de database niet té groot is. Mocht het te groot zijn kom je waarschijnlijk uit op een commando via een console/ssh o.i.d.
De gegevens staan nu in wp_posts2 (waar WP dus niks mee doet) en het moet naar wp_posts. Moet ik dan alle wp_posts2 in het geexporteerde bestand wijzigen in wp_posts? Dan ben ik wel even bezig..
even op zoek naar een batch-programma
Maar als ik je zo hoor, waarom hernoem je die tabel niet gewoon van wp_posts2 naar wp_posts?
Daarnaast duurt tekst in een bestand wijzigen met 'replace all' niet heel lang ;)
Al geprobeerd
Toevoeging op 20/03/2014 15:09:47:
er zitten bijna 8000 entries in.
Ik heb ze uiteindelijk wel in de goede tabel gekregen. Wordpress liet wel zien dat er bijna 8000 posts waren (Alles: 8000, gepubliceerd: 0) maar ik kon geen van allen zien in het overzicht.
Gewijzigd op 20/03/2014 14:52:06 door Ellen Skapandi
Ik ben niet bekend met WP maar ik vermoed dat er dan een kolom in de wp_posts tabel staat waarin aangeven wordt of een post gepubliceerd moet worden of niet.
Wordpress vertaalt de datum al voordat het weggeschreven wordt in de database, waardoor ik in MyAdmin precies kan zien op welke datum een bericht staat.
Op een 1 of andere manier moet ik die datum van het oude systeem vertalen, voordat ik alles importeer in de database van Wordpress, zodat Wordpress met die datum kan werken.
Als de datum als UNIX timestamp is opgeslagen kan je FROM_UNIXTIME(datum) gebruiken.
Zelf even aanvullen met de velden die je nodig hebt.
Opmerking:
Let op dat deze manier van inserten rare dingen doe met de AUTO_INCREMENT value