Envyum
Zouden jullie deze site willen beoordelen plix:
www.envyum.nl/
Er zijn nog een aantal dode pagina's, maar het gaat dan ook vooral om de vormgeving+indeling van het gebeuren.
Bij voorbaat dank :)
Qua html zou ik niet werken met tabbellen, maar gebruik maken van positionering via css.
RemeysenThomas schreef op 25.06.2008 18:13:
Design is wel in orde vindt ik.
Qua html zou ik niet werken met tabbellen, maar gebruik maken van positionering via css.
Kan ik het alleen maar mee eens wezen. Op het moment dat ik het stramien gemaakt heb was ik nog niet zo zeer een CSS pro om dat te kunnen fixen. Nu wel, maar ik heb dan weer de nonchalante insteek "Agh, zo werkt het ook" :D
Aangezien hij met rounded corner werkt, is het bijna niet mogelijk om een goeie crossbrowser oplossing te vinden zodat de div's equal zijn.
Het kan wel, maar daar moet je wel een beetje een expert voor hebben.
Ik probeer dit al 3 dagen, en het lukt me niet,, En blijkbaar niemand hier weet hoe het wel zou moeten :p
Edit:
Dit neemt trouwens niet weg dat je tables enzo hoort gebruiken,, maar ik waarschuw je wel dat dit extreem lastig is.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Nicoow Unknown
zeer mooie layout vind ik persoonlijk!
Ligt het nou aan mij, of klopt het dat je maar iets van 25% van de pagina breed gebruikt? Dat vind ik persoonlijk wat jammer. Voor de rest ziet het er wel goed uit.
Karl schreef op 25.06.2008 18:45:
Ligt het nou aan mij, of klopt het dat je maar iets van 25% van de pagina breed gebruikt? Dat vind ik persoonlijk wat jammer. Voor de rest ziet het er wel goed uit.
ik vind het wel zo z'n charme hebben, en je moet niet vergeten dat de gemiddelde resolutie tegenwoordig op 1024x768 zit.
Timen schreef op 25.06.2008 18:47:
ik vind het wel zo z'n charme hebben, en je moet niet vergeten dat de gemiddelde resolutie tegenwoordig op 1024x768 zit.
Ik zít op 1024*768, dus zou verwachten dat die breder is...
Voor de rest beetje smal, vind ik niet erg persoonlijk maar ik kan me voorstellen dat andere dat wel vinden.
Iets te veel The Bevel and Emboss oid
Geen valid html.
Total 526 KB Iets te veel, mijn streven is < 100, liefst kleiner dan < 50kb
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Citroen Anoniem Graag
Karl schreef op 25.06.2008 18:56:
Timen schreef op 25.06.2008 18:47:
Dat heet nou rekening houden met de gemiddelde gebruiker he ;-) heb net effe op 1024x768 gekeken, en dan vind ik 'm er prima in passen.
ik heb er zelf een hekel aan om op een lage resolutie een website te zien waarbij ik naar rechts moet scrollen om de tekst te kunnen lezen bv.
Mischien doet hij het wel voor een betere wereld,,
Mensen gaan toch onbewust denk van,,,
FireFox,, toch maar eens downloaden, en mischien dat de dagen van IE ooit nog eens over zullen zijn =D
Edit:
Let niet op dat aMSN icoontje onder, dat komt gewoon omdat 'ie aan het springen was toen ik het screenshot maakte.
Let niet op dat aMSN icoontje onder, dat komt gewoon omdat 'ie aan het springen was toen ik het screenshot maakte.
Navigatie in flash vind ik altijd een beetje riskant.. Een zoekmachine kan je site niet goed indexeren maar ook een bezoeker zonder de flash plugin kan niet over je site navigeren.
Dat bezoekerstellertje onderaan de pagina... tsjah... Moet dat?
Bij de gallery wat veel loze ruimte boven en onder de content (zeker op de tweede pagina).
Dat previous/next dingetje op de homepage; je kan wel oneindig vooruit gaan, maar terug kan maar tot aan het eerste plaatje. En ik vind het "previous/next" lettertype niet echt bij de rest van de site passen.
Design is verder leuk maar zoals gezegd (te)smal.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door PHP Newbie
Voor de rest ben ik erg blij met de aandachtspunten, zal ik zeker in de nabije toekomst 's een oog op laten vallen.
nico schreef op 25.06.2008 19:07:
@Freek,,
FireFox,, toch maar eens downloaden
FireFox,, toch maar eens downloaden
Al doet ie het voor een betere wereld, schijt, als je klanten wilt krijgen moet je zeggen wat zíj willen horen, maakt niet uit of de wereld daar beter van wordt of niet.
Als het nou een hobbywebsite over computers oid was, dan maakt het mij niej uit, maar op de site van een bedrijfje...
Quote:
en mischien dat de dagen van IE ooit nog eens over zullen zijn =D
Geloof je het zelf ^0) Zolang dat standaard bij de besturingssystemen in begrepen blijft, zal ie blijven bestaan..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Citroen Anoniem Graag
Mooi. maar je hoort zoals velen maken hem toch wat breder 200px; elke kant lijkt me misschien al wat meer of minder beter.
http://www.useit.com/alertbox/reading_pattern.html
Ook de bezoekersteller is niet zo intressant voor jouw bezoeker. Jij bent de enige die daar geïnteresseerd in is. Tip: Gebruik Google analytics voor je statistieken
In het witte blokje op de homepage, waar plaatjes in staan, kan ik previous en next bijna niet lezen.
Het design trekt me niet. Het verteld me niet waar het over gaat, en houd me niet bezig met de website. Niet beledigend bedoeld, maar eerste indruk die ik kreeg waar het over zou kunnen gaan was een futuristische stad voor een spel oid.
Verder komt er niet duidelijk uit waar ik op kan klikken, gewone tekst en links zien er hetzelfde uit.