ERD Diagram relaties

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterd

Functieomschrijving Voor de Politie zijn wij opzoek naar een Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterdam. De politieorganisatie heeft jaarlijks te maken met een aanzienlijk aantal politiemedewerkers die vanwege mentale overbelasting niet of beperkt inzetbaar zijn. De Blauwe Haven Rotterdam ondersteunt deze politiemedewerkers in hun herstel en re-integratieproces. De huidige digitale systemen van de Politie bieden onvoldoende ondersteuning in het herstel- en re-integratieproces van politiemedewerkers. Zowel voor de politiemedewerkers als voor de organisatie. Politiemedewerkers worden buitengesloten, waardoor zij eigen regie verliezen. Begeleiders kunnen de voortgang van de medewerkers niet goed monitoren. Management beschikt niet over de mogelijkheid trends te signaleren

Bekijk vacature »

Reshad F

Reshad F

13/11/2013 16:53:14
Quote Anchor link
Ik ben bezig met een voertuigverhuur applicatie in Java en ik heb hiervoor de volgende ERD

Afbeelding

Een paar dingen waar ik niet helemaal zeker over ben en feedback over zou willen..

Je zou hier dus zoals je ziet verschillende gebruikers moeten hebben

gebruiker 1
gebruiker 2
gebruiker 3

Verschillende rollen

admin
floorEmployee
deskEmployee

en verschillende permissies
Create
read
update
print

Doe ik het op deze manier goed of is dit overkill?

Verder waar ik niet helemaal zeker over ben. Als een klant een auto heeft gereserveerd.. dan heeft hij natuurlijk misschien wel of geen schade. Is dit op de goede manier zo om hier direct een referentie voor te hebben of zou dit in een koppeltabel moeten? want een auto heeft meerdere schades ( mogelijkheid ) die door verschillende gebruikers zijn gemaakt.. stel een keer de voorbumper en de andere keer de achterbumper door 2 verschillende klanten..
Gewijzigd op 13/11/2013 16:54:04 door Reshad F

PHP hulp

PHP hulp

17/11/2024 09:21:12

Reshad F

Reshad F

15/11/2013 19:39:50
Quote Anchor link
*Bump*

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

15/11/2013 22:35:54
Quote Anchor link
- De koppeltabellen hoeven geen eigen id te hebben.
- De schadetabel zou ik denk ik niet linken aan reserveringen maar puur aan klant en aan voertuig. Verder heb je dan meer velden nodig in de schadetabel. Bijvoorbeeld: schadebedrag, schadedatum, etc etc zodat je zeg maar een primaire tabel krijgt voor je schades.
- dan denk ik dat één voertuig meerdere schades kan hebben maar het zou zo kunnen zijn dat die schades afkomstig zijn van verschillende klanten. (in de loop der jaren helemaal niet ondenkbaar) Je zou dan dus nog een koppeltabel moeten hebben schade_klant.
- wat je jezelf ook mag afvragen is het verschil tussen een gebruiker en een klant. Wordt dit puur een office systeem dat je niet aan een website koppelt dan lijkt me deze opzet goed. Maar als je je klanten online een auto wil laten reserveren dan worden zij spontaan zowel klant als gebruiker (zij het met een beperkte rol). Het antwoord moet je zelf geven. het is vaak een kwestie van zoveel mogelijk de stappen die straks gemaakt gaan worden nu al in je gedachten laten passeren en kijken of het in je db schema past.
- je user - role - permission structuur ziet er prima uit.

Verder kan het makkelijk nog uitgebreider. denk aan je prijslijsten. je orders, tax en je payments. Maar ja dat kan natuurlijk ook nog op een later tijdstip.

Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

16/11/2013 12:18:52
Quote Anchor link
Er is niks mis met een onderscheid te maken tussen backend gebruikers en front-end gebruikers.
Ik zou de schade juist wel aan de reservering koppelen, want daarmee krijg je vanzelf de koppeling naar de klant.
Alleen komt de reservering_id dan in de tabel waarin je de eventuele schadegevallen opsllaat.

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

16/11/2013 12:45:28
Quote Anchor link
Ik zou — in verband met de aansprakelijkheid en facturering — een onderscheid maken tussen zakelijke klanten en particulieren. De huurder kan bijvoorbeeld een Bouwbedrijf X BV zijn met twee bestuurders Y en Z. Huur maar eens een auto bij Hertz, Avis of een van de andere "groten": je moet extra bestuurders daarbij apart opgeven en er soms ook voor bijbetalen.

Ook moet je, per bestuurder, altijd een rijbewijs overleggen. Het rijbewijsnummer en rijbewijstype horen ook in de database. Zo voorkom je gezeur wanneer iemand bijvoorbeeld schade rijdt door een te zware aanhanger achter de huurauto te hangen wanneer hij daarvoor niet het vereiste rijbewijs heeft. En zo kun je bijvoorbeeld flitsboetes, die altijd weken later pas binnenkomen, verhalen op de huurder.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.