Error bij mail functie
Ik heb een vraagje i.v.m. php. Ik ben een website aan het bouwen en ik wil dat je via de website een formulier kunt invullen, kunt verzenden en dan moet dat bericht bij mijn mail aankomen. Nu krijg ik elke keer de volgende foutmelding:
Warning: mail() [function.mail]: Failed to connect to mailserver at "localhost" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set() in E:\informatica\php\informatica_easyphp\EasyPHP\www\mijn_php_scripts\AFI\contact.php on line 109
Ik heb al gezocht op internet en ik zag dat ze gebruik maakte van ini_set of zoiets. Ik heb alleen geen idee hoe dit werkt. Ik heb tot nu toe de volgende code:
if ( (!empty($_POST['e-mail'])) && (!empty($_POST['e-mail'])) && (!empty($_POST['onderwerp'])) && (!empty($_POST['bericht'])) )
{
$naam = $_POST['naam'];
$email = $_POST['e-mail'];
$bericht = $_POST['bericht'];
$onderwerp = $_POST['onderwerp'];
$tijd = time();
$datum = strftime('%d/%m/%y %H:%M', $tijd);
$ip = getenv('REMOTE_ADDR');
$message = $naam.' met het e-mailadres '.$email.' en het IP '.$ip.' stuurde op '.$datum.' het volgende bericht:
echo '<font style="color:green">Uw bericht is verzonden. U krijgt zo snel mogelijk antwoord.</font>';
}
else
{
echo "<font style='color:red'>Het bericht kan pas worden verzonden als alle verplichte invoervelden zijn ingevuld.</font>";
}
De mail komt ook niet bij mij aan dus weet iemand hoe ik dit kan oplossen zodat ik geen foutmelding krijg en de mail gewoon aankomt?
Alvast bedankt!
http://php.net/ini_set om je even op weg te helpen.
je hebt kennelijk op jouw server (pc) geen mailserver geïnstalleerd?
Ik heb nog naar de uitleg van ini_set gekeken, maar ik snap niet zo goed hoe ik de ini_set bij een mailfunctie kan gebruiken
http://php.net/ini_set
Je kan eventueel ook proberen of je de SMTP van je ISP kan gebruiken, of van Gmail. Daar liep pas geleden nog een topic over.