Error in MySQL
Kees van Kempen
31/08/2011 20:19:15Hallo iedereen,
Ik ben bezig met een registratiescript en heb, nadat ik in de rest van het script geen errors krijg, een error in de MySQL:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '(id, username, usernameclean, email, password_md5, ip, date) INTO users ' at line 1
De SQL code is:
Weet iemand waar het aan ligt?
Alvast bedankt, Kees.
Ik ben bezig met een registratiescript en heb, nadat ik in de rest van het script geen errors krijg, een error in de MySQL:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '(id, username, usernameclean, email, password_md5, ip, date) INTO users ' at line 1
De SQL code is:
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
$sql_reg = "
INSERT (id, username, usernameclean, email, password_md5, ip, date)
INTO users
VALUES (NULL, '" . $username . "', '" . $usernameclean . "', '" . $email . "', '" . $password . "', '" . $ip . "', CURRENT_TIMESTAMP, '1');
";
INSERT (id, username, usernameclean, email, password_md5, ip, date)
INTO users
VALUES (NULL, '" . $username . "', '" . $usernameclean . "', '" . $email . "', '" . $password . "', '" . $ip . "', CURRENT_TIMESTAMP, '1');
";
Weet iemand waar het aan ligt?
Alvast bedankt, Kees.
PHP hulp
07/11/2024 09:45:28Noppes Homeland
31/08/2011 20:31:59Als je nu even goed kijkt naar de foutmelding en je sql statement en daarnaast de syntax van een correcte insert afzet, dan heb je toch de oplossing voorhanden!!