error in update query
mysql_query("UPDATE `eredivisie` SET `aantal`+1 WHERE `club`=$clubthuis AND `club`=$clubuit") or die(mysql_error());
mysql_query("UPDATE `eredivisie` SET `winst`+1 WHERE `club`=$clubuit") or die(mysql_error());
mysql_query("UPDATE `eredivisie` SET `punten`+3 WHERE club=$clubuit") or die(mysql_error());
mysql_query("UPDATE `eredivisie` SET `dpvoor`+$dpvoor WHERE `club`=$clubuit") or die(mysql_error());
mysql_query("UPDATE `eredivisie` SET `dptegen`+$dptegen WHERE `club`=$clubuit") or die(mysql_error());
mysql_query("UPDATE `eredivisie` SET `dpvoor`+$dptegen WHERE `club`=$clubthuis") or die(mysql_error());
mysql_query("UPDATE `eredivisie` SET `dptegen`+$dpvoor WHERE `club`=$clubthuis") or die(mysql_error());
}
en dan zegt ie:
You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '+1 WHERE `club`=Roda JC AND `club`=Groningen' at line 1
die clubnamen zijn via een form mee gegeven.
Ik doe iets fout maar wat?
En waarom gebruik je eigenlijk backticks?
Code (php)
1
2
3
2
3
<?php
mysql_query("UPDATE `eredivisie` SET `aantal`+1 WHERE `club`=$clubthuis AND `club`=$clubuit") or die(mysql_error());
?>
?>
SET aantal+1 moet zijn: SET aantal = aantal+1
De club kan niet tegelijkertijd Roda JC EN Groningen zijn. Je moet die query twee keer uitvoeren.
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
<?php
mysql_query("UPDATE eredivisie SET aantal = aantal+1 WHERE club=$clubthuis") or die(mysql_error());
mysql_query("UPDATE eredivisie SET aantal = aantal+1 WHERE club=$clubuit") or die(mysql_error());
?>
mysql_query("UPDATE eredivisie SET aantal = aantal+1 WHERE club=$clubthuis") or die(mysql_error());
mysql_query("UPDATE eredivisie SET aantal = aantal+1 WHERE club=$clubuit") or die(mysql_error());
?>
Ook de overige queries moet je aanpassen zoals hierboven aangegeven.
Verder ben ik het met Sebastiaan eens dat je die backticks beter niet kunt gebruiken.
Edit: typefout.
Gewijzigd op 31/12/2005 18:09:00 door Burdy
Er moeten nog enkele quotes om $clubthuis en $clubuit
En dan nog de verklaring 'waarom geen backticks': Het is een verzinsel van mysql en hoort niet bij de officieele sql syntax :)
Maar kan je dan niet in zo;n update query doen van update... set...where club='$clubthuis' en dan nog een keer set in diezelfde query?
UPDATE tabel
SET
veld1 = '$waarde1',
veld2 = '$waarde2',
veld3 = '$waarde3'
WHERE
club = '$clubhuis'
Enne, hebben jullie nog een fijn jaarwisseling gehad? Ik wel iig.
Ik heb een fijne jaarwisseling gehad, dank je.
Script:
http://aquauploads.aq.funpic.de/fotowedstrijd/test/bestand.txt
En dan gaat het om de onderste if....
De winst moet ie bij clubuit bijtellen, maar dat doet hij bij clubthuis, met punten het zelfde verhaal en verlies moet hij bij clubuit bijtellen, en dat doet hij bij clubthuis. Hij doet het dus andersom.
Dit klopt ook niet ;)
if($dpvoor < $dptegen){ lijkt er meer op ;)
Wat je moet doen is alles goed orderen en kijken wat ie fout doet en dat gaan veranderen :P
Oke, ik zal het is proberen/bekijken. Bedankt.
Bedankt mensen.