error in update query

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Dennis van der Meer

Dennis van der Meer

31/12/2005 16:37:00
Quote Anchor link
if('$dpvoor' < '$dptegen'){
mysql_query("UPDATE `eredivisie` SET `aantal`+1 WHERE `club`=$clubthuis AND `club`=$clubuit") or die(mysql_error());
mysql_query("UPDATE `eredivisie` SET `winst`+1 WHERE `club`=$clubuit") or die(mysql_error());
mysql_query("UPDATE `eredivisie` SET `punten`+3 WHERE club=$clubuit") or die(mysql_error());
mysql_query("UPDATE `eredivisie` SET `dpvoor`+$dpvoor WHERE `club`=$clubuit") or die(mysql_error());
mysql_query("UPDATE `eredivisie` SET `dptegen`+$dptegen WHERE `club`=$clubuit") or die(mysql_error());
mysql_query("UPDATE `eredivisie` SET `dpvoor`+$dptegen WHERE `club`=$clubthuis") or die(mysql_error());
mysql_query("UPDATE `eredivisie` SET `dptegen`+$dpvoor WHERE `club`=$clubthuis") or die(mysql_error());
}

en dan zegt ie:

You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '+1 WHERE `club`=Roda JC AND `club`=Groningen' at line 1

die clubnamen zijn via een form mee gegeven.

Ik doe iets fout maar wat?

PHP hulp

PHP hulp

16/11/2024 11:51:36

31/12/2005 16:58:00
Quote Anchor link
Je hebt de waardes niet tussen enkele quotes staan.
En waarom gebruik je eigenlijk backticks?

Burdy

Burdy

31/12/2005 18:06:00
Quote Anchor link
Dennis, deze queries werken niet omdat er wat foutjes in zitten.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
  mysql_query("UPDATE `eredivisie` SET `aantal`+1 WHERE `club`=$clubthuis AND `club`=$clubuit") or die(mysql_error());
?>

SET aantal+1 moet zijn: SET aantal = aantal+1
De club kan niet tegelijkertijd Roda JC EN Groningen zijn. Je moet die query twee keer uitvoeren.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
  mysql_query("UPDATE eredivisie SET aantal = aantal+1 WHERE club=$clubthuis") or die(mysql_error());
  mysql_query("UPDATE eredivisie SET aantal = aantal+1 WHERE club=$clubuit") or die(mysql_error());
?>

Ook de overige queries moet je aanpassen zoals hierboven aangegeven.

Verder ben ik het met Sebastiaan eens dat je die backticks beter niet kunt gebruiken.

Edit: typefout.
Gewijzigd op 31/12/2005 18:09:00 door Burdy

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

31/12/2005 18:08:00
Quote Anchor link
Er moeten nog enkele quotes om $clubthuis en $clubuit

31/12/2005 18:10:00
Quote Anchor link
En dan nog de verklaring 'waarom geen backticks': Het is een verzinsel van mysql en hoort niet bij de officieele sql syntax :)

01/01/2006 13:18:00
Quote Anchor link
Oke,bedankt mensen, als ik na familiebezoek terug ben zal ik het uitproberen.

Maar kan je dan niet in zo;n update query doen van update... set...where club='$clubthuis' en dan nog een keer set in diezelfde query?

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

01/01/2006 13:21:00
Quote Anchor link
Ja gewoon zo:

UPDATE tabel
SET
veld1 = '$waarde1',
veld2 = '$waarde2',
veld3 = '$waarde3'
WHERE
club = '$clubhuis'

01/01/2006 20:45:00
Quote Anchor link
Nou hij doet het, bedankt. Er zit nog wel iets fouts in, hij telt de waarde op blij clubthuis terwijl dat clubuit moet zijn, maar daar kom ik nog wel achter.

Enne, hebben jullie nog een fijn jaarwisseling gehad? Ik wel iig.

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

01/01/2006 20:56:00
Quote Anchor link
Mooi dat het werkt Dennis. In mijn voorbeeld stond WHERE club = '$clubthuis' misschien moet je die vervangen door $clubuit.

Ik heb een fijne jaarwisseling gehad, dank je.

01/01/2006 21:42:00
Quote Anchor link
Ik vat em nog niet echt.

Script:

http://aquauploads.aq.funpic.de/fotowedstrijd/test/bestand.txt

En dan gaat het om de onderste if....

De winst moet ie bij clubuit bijtellen, maar dat doet hij bij clubthuis, met punten het zelfde verhaal en verlies moet hij bij clubuit bijtellen, en dat doet hij bij clubthuis. Hij doet het dus andersom.

02/01/2006 12:36:00
Quote Anchor link
Oke, dat geeft hij niet goed weer.

Het zit nu hier:

http://aquauploads.aq.funpic.de/fotowedstrijd/test/bestand.css

Han eev

Han eev

02/01/2006 12:45:00
Quote Anchor link
if('$dpvoor' < '$dptegen'){
Dit klopt ook niet ;)
if($dpvoor < $dptegen){ lijkt er meer op ;)

Wat je moet doen is alles goed orderen en kijken wat ie fout doet en dat gaan veranderen :P

02/01/2006 17:20:00
Quote Anchor link
Oke, ik zal het is proberen/bekijken. Bedankt.

02/01/2006 22:00:00
Quote Anchor link
Hij doet het nu goed. Ik moest die ' ' bij de if weghalen en in de onderste if moest ik bij dpvoor en tegen clubuit en clubthuis omwisselen.

Bedankt mensen.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.