Error Message: DELETE command denied to user 'svc_cms'@'localhost' for table '4XY'
Ik heb een functie geschreven die cvs bestanden naar mijn database schrijft en daarna meteen verwijderd uit de desbetreffende map.
Lokaal werkt alles prima en doet hij precies wat hij moet doen. Op de webserver waar ik hem nu probeer krijg ik de volgende ERROR:
SQLSTATE code: 00000
Error code: 1142
Error Message: DELETE command denied to user 'svc_cms'@'localhost' for table '4XY'
Krijg het niet opgelost... heeft iemand een idee waar deze error vandaan komt?
Alvast bedankt
Groetjes
Joep
Ziet ernaar uit dat het account geen rechten heeft om DELETE te mogen gebruiken.
Ja zoiets dacht ik al inderdaad. Maar waar kan ik die instellingen aanpassen? Kan namelijk nergens vinden waar ik die rechten kan aanpassen
Dat zou je in je Control Panel moeten doen van je hosting, daar kun je accounts aanmaken en de rechten wijzigen.
aangezien het ook een error msg is uit phpmyadmin....
Hier heb je een voorbeeldje van hoe de rechten structuur/overzicht eruit zien in phpmyadmin
Gewijzigd op 01/06/2012 10:15:54 door Marco PHPJunky
Kijk dat is nog eens netjes, gelijk een screentje erbij :D
@Joep, als je ook Phpmyadmin hebt, kijk dan eens naar de oplossing van Marco.
Helaas kan ik daar niet bij aangezien het via een externe partij gaat. Komt er op neer dat ze die gebruiker rechten moeten geven op die database en dan zou het probleem opgelost moeten zijn. Bedankt voor de reactie in ieder geval:)
Je beheerd je eigen hosting voor je site niet dan? Of ben je bezig met een project/opdracht voor iemand anders?
Graag gedaan, het is idd een rechten questie.
Toevoeging op 01/06/2012 10:43:46:
P.S. Mischien wel slim om dit type meldingen niet weer te geven als de site online staat. Nu hebben ze een user name, hoeven ze alleen nog maar een brute force/dictionary attack uit te voeren.