error met blob
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?php
ini_set('display_errors', 1); // 0 = uit, 1 = aan
error_reporting(E_ALL);
include_once $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/new_hsc/includes/connect.php";
$query = mysql_query("SELECT id, errorid, solution, filename1, filesize1,filename2, filesize2 FROM solution ") or die(mysql_error());
while($row = mysql_fetch_array($query, MYSQL_ASSOC))
{
echo $row['id']."<br>";
echo $row['solution']."<br>";
echo $row['filename1']."<br>";
echo $row['filesize1']."<br>";
echo $row['filename2']."<br>";
echo $row['filesize2']."<br><br>";
mysql_query("UPDATE error SET oplossing='".$row['solution']."',filename1='".$row['filename1']."',filesize1='".$row['filesize1']."',filename2='".$row['filename2']."',filesize2='".$row['filesize2']."' WHERE id = '".$row['errorid']."' ") or die(mysql_error());
}
?>
ini_set('display_errors', 1); // 0 = uit, 1 = aan
error_reporting(E_ALL);
include_once $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"]."/new_hsc/includes/connect.php";
$query = mysql_query("SELECT id, errorid, solution, filename1, filesize1,filename2, filesize2 FROM solution ") or die(mysql_error());
while($row = mysql_fetch_array($query, MYSQL_ASSOC))
{
echo $row['id']."<br>";
echo $row['solution']."<br>";
echo $row['filename1']."<br>";
echo $row['filesize1']."<br>";
echo $row['filename2']."<br>";
echo $row['filesize2']."<br><br>";
mysql_query("UPDATE error SET oplossing='".$row['solution']."',filename1='".$row['filename1']."',filesize1='".$row['filesize1']."',filename2='".$row['filename2']."',filesize2='".$row['filesize2']."' WHERE id = '".$row['errorid']."' ") or die(mysql_error());
}
?>
en dit is de output die ik krijg:
Code (php)
1
2
2
2
Make sure that the target value isn't smaller than the minimum limit(parameter 03) or bigger than the maximum limit(parameter 04).
Make sure that the target value isn't smaller than the minimum limit(parameter 03) or bigger than the maximum limit(parameter 04).
Waarom wil je per se bestanden in je database stopppen? Bestanden kan je veel beter op / met gewoon op het file system beware, die zijn daar immers voor ontworpen...
Je bestand is groter dan een blob veld aankan. Waarom gebruik je eigenlijk blob? Je kan het beter gewoon in de fileserver opslaan lijkt mij. Alleen de bestandsnaam in de database opslaan is voldoende.
In het blob-veld zitten er eigenlijk geen bestanden, maar enkel tekst.
dus mijn vragen:
1) waarom kan ik het niet uitlezen???
2) hoe kan ik die tekst het gemakkelijkste overzetten van blob naar bijvoorbeeld een memo-veld
mysql_real_escape_string() er omheen zetten.
en wat is het verschil tussen
mysql_escape_string()
en
mysql_real_escape_string()
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door jordy
merci het is me gelukt