Error Mysql database
Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »
Doe dat eens vanuit de commandline. Vergeet niet met USE je database te kiezen.
- Ariën - op 28/02/2018 17:37:36:
Doe dat eens vanuit de commandline. Vergeet niet met USE je database te kiezen.
Is dat zoiets als de "terminal" voor de Mac??
Toevoeging op 28/02/2018 17:56:40:
Dat klopt. Voer eens enkel 'mysql' in, of het volledige pad naar mysql.
Dit om uit te sluiten dat het probleem ligt bij PMA / MAMP / WordPress.
Dingen uitsluiten en helder krijgen is het hele doel van mijn stappenplan, om precies de oorzaak / plek bloot te leggen waar het misgaat.
Thomas van den Heuvel op 01/03/2018 00:39:48:
Dat is wat ik in feite in stap 3 bedoel: maak rechtstreeks een verbinding met je mysql-database.
Dingen uitsluiten en helder krijgen is het hele doel van mijn stappenplan, om precies de oorzaak / plek bloot te leggen waar het misgaat.
Dit klinkt goed..-) om (spel) fouten uit te sluiten, hoe zou zo een command-code in zijn geheel uit moeten zien inclusief wachtwoord en punten en komma's?
Ik heb deze ergens gevonden, maar ik kan zelf niet zien of deze goed is:
[root@host]# mysql -u root -p
Enter password:root
mysql> use wp_site;
mysql>
De databse het 'wp_site' en het wachtwoord is 'root'
Bijvoorbeeld een overzicht van je tabellen:
SHOW TABLES;
Of bijvoorbeeld de usernames en mailadressen in je Wordpress user-table
SELECT user_login, user_email FROM wp_users;
Gewijzigd op 01/03/2018 16:58:17 door - Ariën -
http://blog-en.mamp.info/2009/08/using-mysql-command-line-with-mamp.html
En als je MySQL in MacOS gebruikt, dan zo :
/usr/local/mysql/bin/mysql -u username -p
Maar zo te zien was ze al binnen de wereld van de MySQL CLI ;-)
Ik ben ondertussen verder gekomen met de check van stap 3 van "Thomas"...
Via de terminal/commandline heb ik contact kunnen maken met de bases zoals te zien in onderstaand plaatje:
Ik kan alle databases zien en selecteren.
Bij het selecteren van een tabel, krijg ik dezelfde melding als in phpMyAdmin, namelijk, dat de tabel niet bestaat zoals in onderstaande melding is te zien:
mysql> SELECT * FROM wp_options;
ERROR 1146 (42S02): Table 'wp_site.wp_options' doesn't exist
mysql>
Wat mij wel opvalt aan deze melding is dat aan het begin de tabel de database naam wordt toegevoegd. In het bovenstaande voorbeeld heet de tabel 'wp_options'. Bij de foutmelding heet deze 'wp_site.wp_option'. dus aan het begin wordt de database naam toegevoegd
Om alles uit te sluiten heb ik een nieuwe database aangemaakt en dezelfde check gedaan.
Hier wordt te tabel wel herkend en er wordt geen database naam toegevoegd aan het begin van de tabel naam.
Ik denk zelf dat je database gewoon corrupt is, en dat je op een backup moet overschakelen.
Als je deze niet hebt, dan kan je er weinig meer aan doen. Enkel je backup-procedures aanscherpen.
Of voer het commando "SHOW TABLES" uit nadat je de database hebt geselecteerd. Als hier niet alle relevante tabellen in zitten ben je klaar lijkt mij.
Thomas van den Heuvel op 02/03/2018 20:36:27:
Of voer het commando "SHOW TABLES" uit nadat je de database hebt geselecteerd. Als hier niet alle relevante tabellen in zitten ben je klaar lijkt mij.
heeeey.. met dit commando gebeurt wel iets. Hij laat wel alle tabellen zien die in de database zitten. In alle andere gevallen kreeg ik de foutmelding dat de tabellen niet bestaan. Maar wat kan ik hier mee?
mysql> USE wp_site;
Reading table information for completion of table and column names
You can turn off this feature to get a quicker startup with -A
Database changed
mysql> SHOW TABLES;
+---------------------------------------+
| Tables_in_wp_site |
| wp_commentmeta |
| wp_comments |
| wp_gg_cdn |
| wp_gg_folders |
| wp_gg_galleries |
| wp_gg_galleries_excluded |
| wp_gg_galleries_resources |
| wp_gg_image_optimize |
| wp_gg_membership_presets |
| wp_gg_photos |
| wp_gg_photos_pos |
| wp_gg_photos_settings |
| wp_gg_settings_presets |
| wp_gg_settings_sets |
| wp_gg_stats |
| wp_gg_tags |
| wp_links |
| wp_masterslider_options |
| wp_masterslider_sliders |
| wp_nextend2_image_storage |
| wp_nextend2_section_storage |
| wp_nextend2_smartslider3_generators |
| wp_nextend2_smartslider3_sliders |
| wp_nextend2_smartslider3_sliders_xref |
| wp_nextend2_smartslider3_slides |
| wp_options |
| wp_postmeta |
| wp_posts |
| wp_pps_countries |
| wp_pps_popup |
| wp_pps_popup_show_categories |
| wp_sp_cu |
| wp_sp_cu_cats |
| wp_sp_cu_event_log |
| wp_sp_cu_form_entries |
| wp_sp_cu_forms |
| wp_sp_cu_groups |
| wp_sp_cu_groups_assign |
| wp_sp_cu_meta |
| wp_sp_cu_project |
| wp_term_relationships |
| wp_term_taxonomy |
| wp_termmeta |
| wp_terms |
| wp_usermeta |
| wp_users |
46 rows in set (0,00 sec)
mysql>
Gewijzigd op 05/03/2018 16:09:10 door Mona vd berg
Krijg je dan ook weer die foutmelding?
- Ariën - op 05/03/2018 16:09:50:
Okee, de tabellen bestaan, maar wat als je nu na dit moment een SELECT user_login, user_email FROM wp_users; doet?
als ik dit letterlijk invoer, dan kreeg ik weer dezelfde foutmelding dat de tabel niet bestaat
mysql> SELECT user_login, user_email FROM wp_users;
ERROR 1146 (42S02): Table 'wp_site.wp_users' doesn't exist
mysql>
Probeer dit eens bij een andere database op exact dezelfde manier (maar dan eventueel met een andere gepaste SELECT-query). Als dat wel werkt, dan is je database gewoon corrupt, en lijkt er alleen nog een index van je tabellen te bestaan waar je niks mee kan.
Dus eerst USE wp_site, en dan je query (SELECT...).
Je moet eerst in de database springen voordat je hier queries op uit kunt voeren.
Probeer anders eens:
USE wp_site;
CHECK TABLE wp_users;
Levert dat iets op?
EDIT: die foutmeldingen zijn ook goed voer om te copypasten in Google :]. Dan krijg je bijvoorbeeld de volgende uitleg. Mogelijk is het (simpelweg) een kwestie van het kopiëren van ib* bestanden. Ik hoef je niet te vertellen dat je hier wel heel voorzichtig mee te werk dient te gaan.
Gewijzigd op 05/03/2018 16:34:29 door Thomas van den Heuvel
ja, hier gebeurt wel wat, maar wel dezelfde foutmelding als in phpMyAdmin, namelijk dat de tabel niet bestaat.
mysql> USE wp_site;
Database changed
mysql> CHECK TABLE wp_users;
+------------------+-------+----------+----------------------------------------+
| Table | Op | Msg_type | Msg_text |
+------------------+-------+----------+----------------------------------------+
| wp_site.wp_users | check | Error | Table 'wp_site.wp_users' doesn't exist |
| wp_site.wp_users | check | status | Operation failed |
2 rows in set (0,00 sec)
mysql>
Gewijzigd op 05/03/2018 16:41:39 door - Ariën -
Hmmm, bekijk Thomas zijn link eens. Misschien is er nog het één en ander te redden.
Thomas van den Heuvel op 05/03/2018 16:31:14:
Nadat je een database hebt geselecteerd?
Je moet eerst in de database springen voordat je hier queries op uit kunt voeren.
Probeer anders eens:
USE wp_site;
CHECK TABLE wp_users;
Levert dat iets op?
EDIT: die foutmeldingen zijn ook goed voer om te copypasten in Google :]. Dan krijg je bijvoorbeeld de volgende uitleg. Mogelijk is het (simpelweg) een kwestie van het kopiëren van ib* bestanden. Ik hoef je niet te vertellen dat je hier wel heel voorzichtig mee te werk dient te gaan.
Probeer anders eens:
USE wp_site;
CHECK TABLE wp_users;
Levert dat iets op?
Thanks, ik zal dit doorlopen.
Ik had de andere foutmelding ge-googeld die ik pphpMyAmin kreeg. Maar daar kom ik op deze uitlegdeze uitleg terecht. Hier hebben ze het over "HOOFDLETTERS" "kleine letters".
Maar ga ik niet aan beginnen
Toevoeging op 05/03/2018 16:52:45:
Mona vd berg op 05/03/2018 16:50:11:
Ik had de andere foutmelding ge-googeld die ik pphpMyAmin kreeg. Maar daar kom ik op deze uitleg terecht. Hier hebben ze het over "HOOFDLETTERS" "kleine letters".
Thomas van den Heuvel op 05/03/2018 16:31:14:
Nadat je een database hebt geselecteerd?
Probeer anders eens:
USE wp_site;
CHECK TABLE wp_users;
Levert dat iets op?
Probeer anders eens:
USE wp_site;
CHECK TABLE wp_users;
Levert dat iets op?
Ik had de andere foutmelding ge-googeld die ik pphpMyAmin kreeg. Maar daar kom ik op deze uitleg terecht. Hier hebben ze het over "HOOFDLETTERS" "kleine letters".
Gewijzigd op 05/03/2018 16:52:06 door Mona vd berg
2. Die github pagina heeft het over reproductie van een specifieke bug, een bug die bij jou niet van toepassing is als het goed is, tenzij je aan je mysql configuratie hebt zitten sleutelen.