Error Mysql database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2 3

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

05/03/2018 22:49:25
Quote Anchor link
In de reacties van mijn vorig externe link (edit: deze dus) wordt ook iets gezegd over permissies. Ik heb eerlijk gezegd goede hoop dat dit nog te herstellen is want wat in dat topic omschreven wordt is haast woord voor woord identiek aan het probleem van de topicstarter. Hoe dit in eerste instantie in het ongerede heeft kunnen raken echter... geen idee :D.
Gewijzigd op 05/03/2018 22:50:08 door Thomas van den Heuvel

PHP hulp

PHP hulp

15/11/2024 18:29:05

Mona vd berg

Mona vd berg

07/03/2018 14:29:22
Quote Anchor link
Thomas van den Heuvel op 05/03/2018 22:49:25:
Hoe dit in eerste instantie in het ongerede heeft kunnen raken echter... geen idee :D.

De foutmeldingen die hier benoemd worden zijn inderdaad identiek. Alleen worden hier verschillende oorzaken benoemd. Bij de meeste reacties die je hier leest is het probleem ontstaan bij het updaten van het programma of het kopieren/verplaatsen van een map/bestanden. Ik heb niets gedaan.

Een van de oplossingen die hier benoemd worden is om de zogenaamde "IB-bestanden" te kopieren vanaf de backup of vanuit het oude programma. Ik heb geen backup, dus die oude bestanden heb ik niet. Ik ken deze "IB" bestanden, deze methode heb ik eerder gebruikt toen de Mysql-server niet wilde opstarten

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

07/03/2018 16:59:29
Quote Anchor link
Als je niets hebt veranderd / er niets veranderd is dan moeten deze nog ergens terug te vinden zijn. Waarschijnlijk zijn deze om onbekende reden op de verkeerde plek terecht gekomen, iets anders kan ik ook niet bedenken. De missie is dus nu: zoek de ib*-bestanden.
Gewijzigd op 07/03/2018 16:59:42 door Thomas van den Heuvel

Mona vd berg

Mona vd berg

07/03/2018 17:20:35
Quote Anchor link
Thomas van den Heuvel op 07/03/2018 16:59:29:
De missie is dus nu: zoek de ib*-bestanden.

Deze heb ik al lang gevonden. Deze zitten gewoon in de Mysql map.

Afbeelding

Ik heb de bestanden een paar keer verwijderd en zelfs nog vervangen door oude versies van een back-up van het MAMP programma. Maar er gebeurt niets. De foutmelding dat de tabellen niet bestaan blijft.

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

07/03/2018 17:32:11
Quote Anchor link
Lees de comments in de bovenstaande link nog eens goed :). Hier worden ook permissies genoemd. Wanneer deze bestanden niet van de juiste eigenaar/groep zijn dan blijven de foutmeldingen optreden.

Als je verder geen ib*-bestanden hebt dan zul je het met deze moeten doen. Controleer dus tot welke eigenaar/groep deze behoren en pas dit zonodig aan.

Mogelijk moet je na afloop van deze wijzigingen de MySQL (daemon) opnieuw opstarten (uiteraard?).

Pagina: « vorige 1 2 3

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.