ERROR: MySQL service not started [-1] Met Xampp lite
Zijn er mensen die me met dit kunnen helpen? Laatste versie van xampp lite...
Gr. en prettig weekend!
Donny
Quote:
Topic verplaatst naar (web)servers.
SanThe.
SanThe.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Donny
Hoe heb je hem opgestart, via .bat bestand of via Xampp control panel
Als eerste heb ik xampp control gebruikt... Nadat ie niet werkte die .bat
Controleer anders in taakbeheer of mysqld.exe bij de processen staat, zoja sluit hem af (en herhaal dit paar keer want zou er meerdere keren kunnen staan) en probeer het dan nog eens.
Controleer anders of deze poort nog vrij is.
Ik heb mysql nog nooit eerder op deze PC geinstalleerd... Oja misschien handig: wou het vanaf een USB stick laten draaien...
Ik zou lite eraf gooien, de full (installer!!!) downloaden en installeren en dan nog eens kijken.
Heb je daar een link van misschien voor ik de verkeerde pak??? En is de installer, dat zovere installeren dat ie bij je software komt te staan???
http://www.apachefriends.org/download.php?xampp-win32-1.7.0-installer.exe
Hij komt niet bij software te staan, maar je kunt hem makkelijk deïnstalleren later en alles wordt nog automatisch even nagekeken na installeren.
Ik heb een portcheck uitegvoerd:
Mysql 3306 free
Wat wil dat zeggen?
Je hebt niets in de installatie veranderd, niets in de mysql map gekopierd/geknipt/geplakt etc?
Anders moet je even de mysql log opzoeken; daar staat meestal meer in, ik weet alleen niet waar die log staat
Als ik thuis ben maak ik een screenshot. Is makkelijker. Ben nu mobiel
gr thymen
heb je ook wel je poorten geforward?
-------------------
*edit*
ik zit nu boven
klik op start->uitvoeren->type cmd->
en plak (rechtermuisknop) ->en druk op enter
en run mysql!
gr thymen;)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door thymen akker
Ja dat is iets dat ik ook al had gedaan. Wil ook niet werken...
Kijk eens in de logfiles.
Ik wil dat met Cmd proberen.. dat plakken enzoo.. maar bij cmd kun je niet plakken dus dat gaat een beetje moeilijk. En als ik het overtyp tja dan staat er zo van dat 't is mislukt ofzo.. maargoed heeft iemand nog een andere manier ? Want dat Cmd ( Plakken ) werkt niet echt bij mij! Mysql doet het niet bij mijn xampp zoals ik al zei... Ik klik op Start dan staat er running en is hij meteen weer gestopt met runnen. Echt vaag, Apache/Fillezila/Mercury doen het allemaal wel dusja ik vind het wel een beetje gek dat Mysql het niet doet :( Helppp! ''
SanThe schreef op 16.03.2009 12:36:
Kijk eens in de logfiles.
Tja, waar staan die.. en als ik daarin kijk wat moet ik dan veranderen. ( makkelijker gezegd dan gedaan. ):(
http://sourceforge.net/projects/xampp/files/XAMPP%20Windows/1.7.7/xampp-win32-1.7.7-VC9-installer.exe/download
Toevoeging op 17/03/2012 07:31:31:
ik had t probleem ook
de eenigste manier om het te fixen wat ik zelf heb ondekt is dat je het opnieuw moet installeren nix in de instalatie veranderen en nix auto laten opstarten zelfs niet als de instalatie het vraagd de link is hier Toevoeging op 17/03/2012 07:31:31:
ik had t probleem ook