Error: Only variable references should be returned by reference in ..
Joke Ouwerling
07/06/2016 08:04:42Hallo allemaal,
Ik ben bezig met de error logs van mijn sites.
Ik krijg deze error:
AH01071: Got error 'PHP message: PHP Notice: Only variable references should be returned by reference in /data/home/...../public_html/gcards/inc/adodb/drivers/adodb-mysql.inc.php on line 336\n'
Het is een oud ecards script, dat nog wel prima werkt.
Op regel 330-336 vind ik dit:
Valt deze error op te lossen en zo ja hoe?
Johanna
Ik ben bezig met de error logs van mijn sites.
Ik krijg deze error:
AH01071: Got error 'PHP message: PHP Notice: Only variable references should be returned by reference in /data/home/...../public_html/gcards/inc/adodb/drivers/adodb-mysql.inc.php on line 336\n'
Het is een oud ecards script, dat nog wel prima werkt.
Op regel 330-336 vind ik dit:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
// parameters use PostgreSQL convention, not MySQL
function &SelectLimit($sql,$nrows=-1,$offset=-1,$inputarr=false, $arg3=false,$secs=0)
{
$offsetStr =($offset>=0) ? "$offset," : '';
return ($secs) ? $this->CacheExecute($secs,$sql." LIMIT $offsetStr$nrows",$inputarr,$arg3)
: $this->Execute($sql." LIMIT $offsetStr$nrows",$inputarr,$arg3);
?>
// parameters use PostgreSQL convention, not MySQL
function &SelectLimit($sql,$nrows=-1,$offset=-1,$inputarr=false, $arg3=false,$secs=0)
{
$offsetStr =($offset>=0) ? "$offset," : '';
return ($secs) ? $this->CacheExecute($secs,$sql." LIMIT $offsetStr$nrows",$inputarr,$arg3)
: $this->Execute($sql." LIMIT $offsetStr$nrows",$inputarr,$arg3);
?>
Valt deze error op te lossen en zo ja hoe?
Johanna
Ward:
Graag voortaan bij code de [code][/code]-tags gebruiken.
Hier kun je meer lezen over de mogelijke opmaakcodes.
Alvast bedankt!
Hier kun je meer lezen over de mogelijke opmaakcodes.
Alvast bedankt!
Gewijzigd op 07/06/2016 08:49:54 door Ward van der Put
PHP hulp
08/11/2024 17:11:49Kijk eens wat er gebeurt als je de & voor &SelectLimit weghaalt?
Het is overigens slechts een notice, geen fatale error. Je kunt de fout waarschijnlijk ook verbergen door de error reporting minder streng in te stellen.
Het is overigens slechts een notice, geen fatale error. Je kunt de fout waarschijnlijk ook verbergen door de error reporting minder streng in te stellen.
Joke Ouwerling
07/06/2016 08:59:58Ward van der Put op 07/06/2016 08:54:58:
Kijk eens wat er gebeurt als je de & voor &SelectLimit weghaalt?
Ok dat ga ik uitproberen. Bedankt! :D