error: Use of undefined constant
Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »
Ja, goeie gewoonte. E_ALL bovenaan je script.
Quote:
Nou, één tikfout heeft begin jaren 70 of zo een ruimtemissie naar Venus in de soep laten lopen. Ik vind het dus heel wat.@ Willem: ach, wat is nou één typfoutje
maar wat is nouw het antwoord op mijn vraag, wat meot ik in mijn php.ini zetten
warn_plus_overloading = Off
error_log = errors.txt
log_errors = On
display_startup_errors = On
display_errors = On
error_reporting = E_ALL & ~E_NOTICE
Willem:
Nou, één tikfout heeft begin jaren 70 of zo een ruimtemissie naar Venus in de soep laten lopen. Ik vind het dus heel wat.
Hee, dat wist ik niet. Wat is het verhaal er achter?
warn_plus_overloading = Off
error_log = errors.txt
log_errors = On
display_startup_errors = On
display_errors = On
error_reporting = E_ALL
de errors blijven, en ik wil ze juist weghebben als er geen error_reporting (E_ALL) bovenmijn script staat
Is de standaardinstelling. Maar dan krijg je dus een slordig script dat misschien wel werkt.
en dat werkt op de een of andere manier niet :S
Dan zet je gewoon error_reporting (E_ALL ^ E_NOTICE); bovenaan je scripts.
is er een manier om je php.ini te resetten
Luuk, je hebt voor elk antwoord een vraag. Ik kap er mee voor vandaag.
maar is goed, doei!
Verder zou ik je kunnen aanraden om een goed boek te lezen, de meeste vragen zijn nogal 'simpel'. Vragen die je makkelijk op kunt lossen met google, een goed boek, basiskennis of php.net.
Jan:
Dit verhaal komt uit het boek Software Reliability: Principles and Practices, wat ik ooit tijdens mij studie tot me moest nemen. Ik kan het zo snel niet vinden, dus ik doe het even uit mijn hoofd."Nou, één tikfout heeft begin jaren 70 of zo een ruimtemissie naar Venus in de soep laten lopen. Ik vind het dus heel wat."
In een stuk FORTRAN-code stond er iets in de trant van:
DO 5 I = 1.25
terwijl eigenlijk bedoeld werd:
DO 5 I = 1,25
In plaats van een loop die 25x werd uitgevoerd voor waardes van I, werd er nu een variabele DO5I aangemaakt (spaties in FORTRAN worden genegeerd tenzij ze bij een string horen) met de waarde 1.25 en dat had geloof ik niet het gewenste effect ;-)
[5 minuten later]
Even zitten spelen met alltheweb (ik ben niet zo'n google-adept ;-)) en het complete verhaal is hier te lezen. Het blijkt dat de schrijver van het boek zijn bronnen niet zo zorgvuldig heeft nagetrokken, en dat er als gevolg van de fout geen ruimtemissie is mislukt, maar dat iemand ontdekte dat de verwerkte data niet 100% nauwkeurig was.
Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat spelfouten wel heel ernstig zijn ;-)
EDIT Over spelfouten gesproken: als je hier op het forum een bericht post, krijg je een melding dat je reactie "tegevoegd" is ;-)
Gewijzigd op 09/02/2006 08:23:00 door Willem vp
Mooi verhaal Willem :-) Ik kende deze nog niet :-P
Ik heb het namelijk ook maar het is volgens mij geen probleem met declareren. De volgende code geeft bij mij de Notice en wel in regel 24...
22 switch (strtolower($_GET['pagina']))
23 {
24 case klanten:
25 klanten();
26 break;
27 case klanten_invoer:
28 invoer_nieuwe_klant();
29 break;
Iemand enig idee wat er hier aan verbeterd kan worden?
Groet,
Olaf.
Willem:
Dit verhaal komt uit het boek Software Reliability: Principles and Practices, wat ik ooit tijdens mij studie tot me moest nemen. Ik kan het zo snel niet vinden, dus ik doe het even uit mijn hoofd.
Leuk verhaal!
In php 5 zou ik E_STRICT gebruiken.