ervaringen Telfort tv en internet?
Aangezien Ziggo van plan is om mijn abonnement maandelijks te gaan verhogen met 1,95 waar ik totaal niks voor terugkrijg, ben ik eens aan het kijken naar alternatieven. Nu zag ik dat Telfort ook tv en internet aanbiedt. Heeft iemand daar toevallig ervaring mee, en zo ja hoe bevalt het?
Gewijzigd op 12/05/2016 09:07:23 door Aad B
Hier ben ik erg tevreden over en zolang je niet meer dan 2 TV toestellen in huis hebt geen problemen voor de TV. Nu beduidend meer zenders en ook meer opties met opnemen van programmas. Last but not least, bijna 20 euries goedkoper. Wat die internetsnelheid betreft, die ligt nu hoger dan dat ik bij Ziggo had.
En ja, voor mij spelen die 1,95 wel, wanneer je op een minimum inkomen zit oet je echt wel opletten waar je je geld aan uit geeft.
vechtmerk van KPN. Als je op dit moment overstapt, zou ik gelijk voor alles-in-1 via glasvezel gaan.
Eens met Aad. Telfort is inderdaad een Is dat een gevoel of baseer je dat op feiten? Qua snelheid (specificaties) is het hetzelfde als bij Ziggo (het standaardpakket).
>> Geen digitale zenders via de smartcard van de TV, WIFI-router 3x daags moeten resetten
Bij Telfort of bij Ziggo?
>> Als je op dit moment overstapt, zou ik gelijk voor alles-in-1 via glasvezel gaan.
Maar dat is toch veel duurder denk ik? Ik wil juist goedkoper ...
Ozzie PHP op 12/05/2016 12:20:47:
>> Geen digitale zenders via de smartcard van de TV, WIFI-router 3x daags moeten resetten
Dit waren problemen waar ik bij Ziggo tegenaan liep. Tot nu toe bij Telfort helemaal nog geen problemen gehad.
En om over te stappen naar glasvezel zal dit wel beschikbaar moeten zijn op je adres, hier is het niet te krijgen en ik denk zo maar dat dit de komende 5 jaar wel zo blijft.
In 1993 kwam ik in een nieuwbouwwijk te wonen. In de gehele gemeente was toen ADSL te krijgen behalve......... Inderdaad, in die nieuwbouwwijk.
En qua uitval van internet? Ik lees in sommige reviews dat internet regelmatig zou uitvallen?
(Gebruik je toevallig ook zo'n draadloze verbindingsset?)
Je wilt niet naar glasvezel omdat dat duurder zou zijn dan Ziggo.
Bedenk wel dat de snelheid die Telfort biedt een maximaal haalbare snelheid is. Die hoeft dus niet altijd gehaald te worden. Snelheid van Ziggo (en glasvezel) wordt nagenoeg altijd wel gehaald.
Bij Telfort was het internet geen probleem. Wel problemen gehad met tv ontvangst.
Wel problemen gehad met Telfort omdat men tot 2x toe vond dat ze me moesten afsluiten. Daar de nodige tijd en energie in moeten steken op het opgelost te krijgen. Er zouden op mijn adres twee aansluitingen zijn. Hoe Telfort dat voor elkaar krijgt weet ik nog steeds niet. Had al wel een vermoeden dat het probleem in die richting zat, omdat ik post kreeg voor anderen. Dat ook aangegeven bij klantenservice. Klantenservice dacht en werkte niet mee en zou het zelf wel uitzoeken. Duurde al met al een week en toen bleek dat ik gelijk had. Een excuus kon er niet van af.
Wil je nog wijzen op de 'retentieafdeling' bij o.a. Ziggo. Als je (telefonisch) opzegt, wil men je nog wel eens een aanbod doen om je toch als klant te behouden. Kun je altijd nog proberen. Zit je waarschijnlijk wel weer een jaar aan Ziggo vast, maar mogelijk weegt de korting (of ander aanbod) op tegen de 12x 1,95 die je dan extra betaalt.
Thanks, zou ik inderdaad kunnen proberen ... hoewel ik niet verwacht dat ze na hun aangekondigde prijsverhoging met iets héél spectaculairs zullen komen eigenlijk, maar je weet nooit.
Internet vind ik het belangrijkst. Als dat maar vooral werkt.
Ozzie PHP op 12/05/2016 13:17:06:
>> Tot nu toe bij Telfort helemaal nog geen problemen gehad.
En qua uitval van internet? Ik lees in sommige reviews dat internet regelmatig zou uitvallen?
Nee, nog geen problemen gehad met internet.
Voor de TV gebruik ik geen draadloze verbindingssets, beide TV's zijn via een ethernetkabel aangesloten.
Uiteraard wel wifi voor de telefoon en laptop.
Op dit moment ben ik de hele woonkamer aan het verbouwen en kijk ik ook TV via de laptop en neem in programma's via de laptop op.
Router staat in de woonkamer en ik heb ook op de 2e etage nog voldoende wifi signaal over.
Oké ... ik zit dan te denken om z'n verbindingsset te kopen omdat het wat lastig wordt met een kabel. Maar zo'n verbindingsset kost bij Telfort 55,- :-(
Waarom is de kabel lastig? In plaats van de Devolo verbingsset kan je ook een cat5e ethernetkabletje over je plint beugelen. Veel bedrijfszekerder dan zo'n internetverbinding via 230v en goedkoper.
Omdat het een vrij lange/onhandige afstand is van de meterkast naar de tv. Niet heel handig.
Maar iets dat je als het goed is eenmalig aanlegt. Is zoals gezegd veel bedrijfszekerder, en je kan het altijd netjes wegwerken. Draadloze verbindingssystemen in een meterkast klinkt voor mij als een recept voor een ramp, al is het alleen maar omdat je daar een hoop verstoring kan hebben door de magnetische velden bij het AOP en binnenkomende fasen.
Het is niet draadloos in de zin dat het straling uitzendt. Het gaat via het 220 netwerk, dus ik zou denken dat dat wel meevalt. En netjes wegwerken gaat niet omdat mijn afwerkplinten vast(gelijmd) zitten :-(
Ken je de 230V ethernet over power systemen? Beroerde rotzooi dat. Uiteraard kan het zo zijn dat dit beter functioneert, maar ik zou het zelf niet aandurven.
Tja, ik heb er eerlijk gezegd geen ervaring mee, maar het schijnt tegenwoordig vrij normaal te zijn :-/
Ik wil een kabel van mijn router (naast de TV) naar de slimme meter in de meterkast maar gelukkig is er enorm veel ruimte in de kruipkelder, daar kan ik makkelijk een utp kabeltje in kwijt :)
Voor tv signaal heb ik daar mindere ervaring mee. Beeld niet altijd goed.
Met kabel heb je constante kwaliteit.
Dan heb ik het wel over glasvezel aansluiting.
Wat bedoel je met homeplugs?
Ozzie PHP op 12/05/2016 21:31:58:
Het is niet draadloos in de zin dat het straling uitzendt. Het gaat via het 220 netwerk, dus ik zou denken dat dat wel meevalt. En netjes wegwerken gaat niet omdat mijn afwerkplinten vast(gelijmd) zitten :-(
Tsja, eerlijk gezegd heb ik meer met 'power over ethernet' dan met 'ethernet over power'. ;-) Ik zat ook met dat probleem. Wilde een netwerkkabel naar mijn TV trekken, naast of desnoods in plaats van de coax, maar door een knik in de leiding lukte dat niet.
Om de een of andere reden probeert iedere provider je dan zo'n Devolo-setje aan te smeren. Ik heb er echter geen vertrouwen in. Die dingen kunnen werken, en als ze werken doen ze het goed. Maar de kans dat er ergens iets misgaat is best groot. Als zender en ontvanger op verschillende groepen zitten, scheelt dat al in verbindingskwaliteit. Verder kunnen transformatoren en dimmers ook nog wat vervuiling op de lijn zetten, enzovoort. Sowieso heb ik er principiële bezwaren tegen: stroomkabels zijn bedoeld voor stroomvoorziening, niet voor data-overdracht.
Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen een paar centen extra te investeren in een paar Moca-adapters, waarbij het ethernetsignaal over mijn bestaande coaxkabel wordt verstuurd: https://www.bol.com/nl/p/shop-moka-32-multimediastreamer-400mbps/9200000045300246/ (let op: minimaal 2 benodigd). Geeft in de praktijk een zeer stabiele verbinding waar je rustig 350 Mbps over kunt halen, zelfs over wat oudere kabels. Aansluiten en werken; geen configuratie nodig (of zelfs mogelijk). ;-)
Het enige nadeel dat ik kan bedenken aan die adapter, is dat het blauwe ledje nogal fel is.
Toevoeging op 13/05/2016 00:08:09:
Ozzie PHP op 12/05/2016 22:27:34:
>> Je bedoelt van die homeplugs?
Homeplug is de naam van de technologie die apparaten informatie met elkaar laat uitwisselen via het elektriciteitsnet.
Gewijzigd op 13/05/2016 00:09:09 door Willem vp