ervaringen Telfort tv en internet?
Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »
Thanks voor je toelichting. Inderdaad een duur apparaat, en dan 2x. Dat zou 120 euro zijn. Tja ... dan schiet mijn besparingsplan behoorlijk z'n doel voorbij :-))))
Zoals eerder gezegd: het is zeker als je er ervaring mee hebt een stuk sneller om ethernet te trekken van AOP naar TV of welke ruimte dan ook. Zelf doe ik binnenshuis vaak een iets minder optimale manier van kabels trekken: langs de CV buizen tussen verschillende verdiepingen.
Ik heb overigens mijn AOP in de woonkamer zitten, zoals gebruikelijk is in de huizen van voor say 1995. Dat maakt het ook een stuk makkelijker.
Bestaat er wellicht nog een mogelijkheid om het via de telefoonlijn te doen? Ik heb wel in m'n meterkast een telefoonaansluiting (zo'n "varkenssnuitje" met 4 van die gaten) die in de woonkamer uitkomt. Zou dat kunnen? Die kabel ligt er namelijk al.
Gezien het feit dat rj45 en rj11 een ander aantal kabels hebben is dat een lastige. Maar waarom gaat dat niet? Vanuit mijn beleving is het gaatjes boren, connectoren zetten en klaar.
Waarom gaat wát niet?
>> Vanuit mijn beleving is het gaatjes boren, connectoren zetten en klaar.
Ik ben niet zo technisch dus geen flauw idee wat je bedoelt.
Maar er bestaat dus niet een telefoonplug waar je utp-kabel in kan stoppen?
Dus zeg maar zo'n ding, maar waar je dan een utp-kabel in kan stoppen?
Gewijzigd op 13/05/2016 01:43:37 door Ben van Velzen
En dan bedoel je dat die oude tel.kabel eruit gaat? Dat gaat de huurbaas niet leuk vinden :)
(PS nu ik toch in gesprek ben en het zonde is om er een nieuw topic voor aan te maken ... de service Dovecot die moet ik denk ik niet blokkeren in m'n firewall omdat die nodig is voor imap? Klopt dat?)
Dovecot is een IMAP/POP3 service, correct. Dit kun je in de handleiding vinden, en/of via netstat.
Thanks ... dat had ik gevonden ... maar ik wist niet zeker of imap 'm ook standaard gebruikt. Dan laat ik die poort open.
Ozzie PHP op 13/05/2016 01:46:50:
Het zal de huurbaas toch weinig interesseren of er een ouderwetse PTT 1x4 kabel ligt of een CAT5e die bij het verlaten van de woning gewoon weer als telefoonkabel gebruikt kan worden (wit/blauw=de standaard). Er zijn echter meer mogelijkheden: De ouderwetse 1x4 van de PTT (rood, blauw, oranje, wit) is zodanig getwist dat het voor ethernet misbruikt kan worden. 10/100MBit gebruikt slechts 2 aderparen in een CAT5e en dat werkt in de 1x4 ook prima. Pas bij 1000Mbit (1Gbit) heb je alle 4 de aderparen nodig in een CAT5E.Dat gaat de huurbaas niet leuk vinden
In de eerste NETWERK bekabelingen werd zelfs wit/blauw naast 2 aderparen ethernet ook als analoge telefoon toegepast. (10BASE-T Standaard). In dat geval waren er dus 3 aderparen in gebruik en 1 reserve.
Gewijzigd op 13/05/2016 10:07:22 door Aad B
Die telefoonaansluiting in je meterkast, dat varkenssnuitje, dat wordt door andere internetproviders als Ziggo gebruikt om je TV en internetsignaal je woning binnen te krijgen. Dit zou ik dus zeker niet voor andere dingen misbruiken.
Ozzie PHP op 13/05/2016 01:46:50:
>> De vraag is dus eenvoudig: waarom kun je geen nieuwe kabel trekken?
En dan bedoel je dat die oude tel.kabel eruit gaat? Dat gaat de huurbaas niet leuk vinden :)
Meestal loopt zo'n kabel door een PVC-pijp en daar is in de meeste gevallen wel ruimte om een extra kabel doorheen te trekken.
Ik zou heel eerlijk gezegd niet weten hoe ik een extra kabel (die ik dus nergens aan vast kan maken) door een pvc-pijp zou moeten trekken :-)
Ozzie PHP op 13/05/2016 14:28:33:
>> Meestal loopt zo'n kabel door een PVC-pijp en daar is in de meeste gevallen wel ruimte om een extra kabel doorheen te trekken.
Ik zou heel eerlijk gezegd niet weten hoe ik een extra kabel (die ik dus nergens aan vast kan maken) door een pvc-pijp zou moeten trekken :-)
Daar heb je trekveren voor. In oudere gebouwen wil wat afwasmiddel erbij helpen ^^
Gewijzigd op 13/05/2016 14:29:55 door Randy vsf
Dan oude kabel er uit trekken en de nieuwe zit er in.
>> Dan oude kabel er uit trekken en de nieuwe zit er in.
Ja, dat snap ik inderdaad ... maar Willem zei:
Quote:
Meestal loopt zo'n kabel door een PVC-pijp en daar is in de meeste gevallen wel ruimte om een extra kabel doorheen te trekken.
>> Daar heb je trekveren voor.
Geen idee wat dat dan weer zijn :-) en zijn die zo lang dat ze door de hele buis passen?? :-s
Ozzie PHP op 13/05/2016 15:58:17:
Geen idee wat dat dan weer zijn :-) en zijn die zo lang dat ze door de hele buis passen?? :-s
Voordat ik aan het werk ging als developer werkte ik in de elektro. En wij hadden ze tot 100m. En bij de bouwmarkten zoals gamma, krijg je ze tot 30m geloof ik.
2 kabels aan elkaar knopen werk ook (deden we ook weleens). Maar als je dat een paar keer is misgegaan, bedenk je je de keer erna wel ^^
Gewijzigd op 13/05/2016 16:21:27 door Randy vsf
oke ... grappig, nog nooit gezien ... en is het dan de bedoeling dat je een kabel aan het uiteinde van die veer vastmaakt en dan die veer centimeter voor centimeter door de pijp heen duwt?
Quote:
Dat is onzin, ziggo gebruikt die ptt kabel echt niet.Pipo:
Die telefoonaansluiting in je meterkast, dat varkenssnuitje, dat wordt door andere internetproviders als Ziggo gebruikt om je TV en internetsignaal je woning binnen te krijgen. Dit zou ik dus zeker niet voor andere dingen misbruiken.
Gewijzigd op 13/05/2016 20:35:23 door Aad B
Oké, thanks. Ik ga d'r ff over denken wat het handigst is. Bedankt in ieder geval voor de info.