escapen backslash and dubbelqoute

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

Hank Noseman

Hank Noseman

08/02/2012 14:17:23
Quote Anchor link
Hey,

ik heb wat data die ik wegschrijf in een database en vervolgens toon op een andere site.

Voordat de gegevens de database ingeschoten worden escape ik eerst alles
en voordat het getoond wordt op de site de-escape ik alles.

Op zich werkt dit goed, echter het escapen van een backslash en een dubbelquote is nog niet gelukt.

Wie weet hoe dit moet?

Alvast bedankt!

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
function escape($value)
{

$value = stripslashes($value);
    $value = str_replace("'","\'",$value);
    $value = str_replace("%","\%",$value);
    $value = str_replace("_","\_",$value);
    $value = str_replace("/","\/",$value);        

return $value;
}

function deescape($value)
{
    $value = str_replace("\'","'",$value);
    $value = str_replace("\%","%",$value);
    $value = str_replace("\_","_",$value);
    $value = str_replace("\/","/",$value);        

return $value;    
}
Gewijzigd op 08/02/2012 15:05:03 door Hank Noseman

PHP hulp

PHP hulp

05/11/2024 11:59:04

08/02/2012 14:29:04
Quote Anchor link
Waarom gebruik je niet gewoon mysql_real_escape_string om data in een database te zetten en htmlspecialchars om de data weer te geven?

Roel -

Roel -

08/02/2012 14:42:44
Quote Anchor link
Precies, hier zijn standaard functies voor:
- mysql_real_escape_string
- addslashes
- stripslashes
- htmlspecialchars
- htmlentities

Hank Noseman

Hank Noseman

13/02/2012 10:38:55
Quote Anchor link
bedankt voor de functies echter is het me nog steeds niet gelukt om een backslash & double quote afkomstig van een form te escapen, op te slaan, en weer te tonen in het form

thanx

Kris Peeters

Kris Peeters

13/02/2012 11:42:13
Quote Anchor link
Waar je op moet letten:

Bij het INSERT'en van een record, moet je enkel escapen. Dat doe je met mysql_real_escape_string(). Dat beschermt je tegen SQL injection.

Verder laat je de data van de gebruiker onaangeroerd.
Haal data niet door htmlentities() vooraleer je ze insert!

Wanneer je de data naar de gebruiker stuurt (SELECT query), gebruik je htmlentities() of htmlspecialchars().

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.