Euh... SEO over de top?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/09/2013 16:05:00
Quote Anchor link
Ik wilde dus zojuist weten of de juiste spelling "webdesignbureau" (1 woord) is, of "webdesign bureau" (2 woorden). Dus even een zoekopdracht uitvoeren in Google en toen kwam ik toevallig op de onderstaande pagina terecht. Blijkbaar wil dit bedrijf laten weten dat ze een webdesignbureau zijn, en niet een webdesign buro. Of zijn ze stiekem toch een webdesign bureau?

Ik vind het een staaltje SEO over de top. Als ik dat als bezoeker lees, dan prik ik hier toch echt zo doorheen. Hier prevaleert SEO boven content. Ik vind het geen gezicht.

Check zelf:
https://www.ionline.nl/webdesign-bureau-webdesignbureau-web-design-bureau-webdesign-buro.php

En vooral deze zin:

"Vandaar dat wij niet kiezen voor de spelling ‘webdesign buro’."

De eigenlijke betekenis van deze zin: "heee, wij willen ook graag gevonden worden op "webdesign buro" en daarom hebben we dit nietszeggende zinnetje toegevoegd.

Ik weet niet wat jullie hiervan vinden, maar volgens mij kun je ook te ver doorslaan!

PHP hulp

PHP hulp

28/11/2024 14:52:38

Wouter J

Wouter J

14/09/2013 16:36:33
Quote Anchor link
Allereerst is dit woord op 4 verschillende manieren gespeld, waarbij de meest voorkomende spellingen ook zijn opgenomen in de titel. Tevens zijn al deze spellingen opgenomen in strong tags, wat door google als belangrijker wordt geacht. Daarnaast is in deze pagina een enorme bulk aan plaatsnamen opgenomen, waarvan er maar 2 de plaats van vestiging zijn en de rest is plaatsen eromheen en zelfs provincies.
En als 'aatste is deze pagina losstaand en niet vindbaar door bezoekers van de website.

Dit is dus typisch een pagina om gewoon een hoop google resultaten te krijgen. Dit is illegaal en ik zou dit melden bij google.

Toevoeging op 14/09/2013 16:40:01:

En al helemaal mooi is dat ze voor de bezoeker 1 homepagina hebben, maar voor google de homepagina in tientallen talen: https://www.google.nl/search?q=site%3Aionline.nl&oq=site%3Aionline.nl&gs_l=serp.3...7833.21748.0.22001.15.15.0.0.0.0.200.1437.9j5j1.15.0....0...1c.1.26.serp..10.5.772.2iMHVQ2l_TM

Local Dev

Local Dev

14/09/2013 18:04:25
Quote Anchor link
Helaas zijn er vele die dit hanteren, en een hele lijst met plaatsnamen opnemen terwijl ze maar in 1 plaats zijn gevestigd.

Quote:
Dit is illegaal en ik zou dit melden bij google.

Weet iemand hoe je dergelijke praktijken kan melden bij Google?

Wouter J

Wouter J

14/09/2013 19:50:24
Quote Anchor link
Quote:
Weet iemand hoe je dergelijke praktijken kan melden bij Google?

https://www.google.com/webmasters/tools/spamreport

Local Dev

Local Dev

14/09/2013 20:30:34
Quote Anchor link
@Wouter, bedankt!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.