event script!
Ik ben voor mijn coverband (JellyFish's) een site aan het maken in php. Via deze site heb ik al veel geleerd ivm php. Maar ik zoek toch al geruime tijd een simpel event script!
Als muziekband wil je natuurlijk uw fans op de hoogte brengen van eventuele optredens in het vooruitzicht!
Ik zou dat simpel in een lijst willen weergeven gelijk een soort van news systeem. Maar dan gesorteerd op datum van eerst volgende datum tot de laatste datum. En als het dan eventueel die datum voorbij gestreefd is zou het ook handig zijn mocht dit in een soort van historie pagina komen... zodoende dat mensen kunnen zien waar we overal al gezeten hebben.
Uiteraard moet dit allemaal edit baar zijn via een admin functie.
Ik bezit natuurlijk over een webruimte met databases.. dus had ik dat ook graag op die manier gedaan. Alleen ben ik nog niet goed weg met database enz... kan wel met de scripts die ik hier vind wel werken ... maar om zelf zo een volledig script te maken ben ik nog niet zo ver.
Misschien weten jullie een goed script. Of kunnen julie mij ermee helpen ene te maken?
allesins zo een script zou wel met meerdere sites (van verenegingen, muziek bands enz..) gebruikt kunnen worden denk ik.
Dat lijkt mij dus exact wat ik nodig heb.
Bij de "Optredens: Te gaan" staat er duidelijke informatie
En bij "Optredens: Geweest" staat een neutrallere info....
Nja dat vind ik dus intersant!
... hebben, hebben, hebben, hebben, ... :-p ;-)
Waar zou ik nu eventueel dit script kunnen vinden?
Kzou PERL wel eens goed willen bekijken :)
Ik zal eens kijken of ik nog een halve dag over heb deze vakantie, of ik dat script ietswat openbaar kan maken ofzo. Dr vragen al een tijdje al meer mensen om.
Ik ben nog aan het rond zoeken... maar de meeste scripts zijn te omslachtig.
Ik was al in de richting aan het denken van een nieuws systeem wat hier op deze site te vinden is... waarbij je de topic sorteerd op datum en niet op ID?.... zou dat een oplossing kunnen zijn?
Ik heb een simpele in java.
Waar kan ik die vinden?
Of bewerk een 'te uitgebreide'..
Maar ergens ontbreekt er bij mij een grote kennis van.... ;-)
Nee ik ben nu een nieuws script aan het aanpassen... en dan probeer ik het erna te sorteren op een datum. maar daar loopt het al mis lol.
Met vallen en opstaan zal ik het wel leren...
btw. ik vraag hier PHPHULP niet Schooien ;-)
Ik ben al zover dat ik een nieuws script dat van hier komt... voor 2 doeleindes aan het gebruiken ben.
Ik kan een bericht ingeven maar ook een event.
Maar nu zit ik met een pronbleem.
Ik heb bv. appart een dag, maand en jaar in mijn MySQL laten zetten... ik kan die ook opvragen. maar ik wil die gegevens nu omzetten naar een unix time...(tijd in sec verstreken na ...)
weten jullie welke code ik daarvoor zou kunnen gebruiken? Dit zijn mijn gegevens uit de database. dag , maand , jaar vb: 13 , 6 2005
Zo heb ik die ook meteen in de database staan en gaat het gemakkelijker zijn om hem te gebruiken.
dat is onhandig, want dan moet je het om de minuut een cronjob (linux) of een taak (windows) laten uitvoeren, die de datum update, en als hij het dan 10 x niet doet, sta je al 10 minuten achter.
CREATE TABLE `optredens` (
`ot_id` int(4) NOT NULL auto_increment,
`ot_plaats` varchar(50) NOT NULL default '',
`ot_zaal` varchar(50) NOT NULL default '',
`ot_prijs` float(3,2) default NULL,
`ot_tijd` datetime NOT NULL default '0000-00-00 00:00:00',
`ot_sdesc` varchar(80) default NULL,
`ot_ldesc` text,
`ot_pc` varchar(7) default NULL,
PRIMARY KEY (`ot_id`),
KEY `ot_tijd` (`ot_tijd`)
) TYPE=MyISAM;
En in perl: (ik heb even snel de functies gedumpt, de sql queries zijn natuurlijk gewoon het zelfde in php)
sub GetTeGaan {
#optredens die nog moeten komen
my (@feedback);
# SQLQuery definen
my $sqlquery = qq(
select ot_id, optredens.ot_plaats, optredens.ot_zaal, optredens.ot_prijs, UNIX_TIMESTAMP(optredens.ot_tijd) as ot_tijd, optredens.ot_sdesc, optredens.ot_ldesc
from optredens
where ot_tijd >= now()
);
# data in lijst van hashrefs fetchen
@feedback = vorago::ProcessQuery($sqlquery);
return @feedback;
}
sub GetGeweest {
#optredens die nog moeten komen
my (@feedback);
# SQLQuery definen
my $sqlquery = qq(
select ot_id, optredens.ot_plaats, ot_zaal, optredens.ot_prijs, UNIX_TIMESTAMP(optredens.ot_tijd) as ot_tijd, optredens.ot_sdesc, optredens.ot_ldesc
from optredens
where ot_tijd < now()
order by ot_tijd desc
);
# data in lijst van hashrefs fetchen
@feedback = vorago::ProcessQuery($sqlquery);
return @feedback;
}