Excel file lezen als array en importeren
Jdog Silverblade
22/07/2012 20:20:10Hallo,
Ik heb een bestand gedownload om in php een excel file (.xls) te kunnen lezen.
(Link: http://sourceforge.net/projects/phpexcelreader/)
Met dit bestand kan ik een cel uit het excel bestand opslaan als variabele.
Dit werkt allemaal goed, maar nu heb ik een cel waar twee woorden in komen te staan, en die wil ik apart kunnen lezen. Het doel is namelijk, in één cel komen bijvoorbeeld de woorden koe, kip en hond te staan. Als kip in die cel staat echo "Kip staat in de lijst", anders echo "Kip staat niet in de lijst".
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan doen? Mijn idee was de 3 woorden als een array te laten lezen, maar ik weet niet precies hoe ik dat moet doen.
Een tweede vraag, hoe kan ik een excel bestand dynamisch laten zien op mijn website?
De bedoeling is dat een excel bestand op de website komt te staan, met alle data erin.
Weet iemand of ik een excel bestand kan laten zien op mijn website?
Bedankt
~Jeroen
Ik heb een bestand gedownload om in php een excel file (.xls) te kunnen lezen.
(Link: http://sourceforge.net/projects/phpexcelreader/)
Met dit bestand kan ik een cel uit het excel bestand opslaan als variabele.
Dit werkt allemaal goed, maar nu heb ik een cel waar twee woorden in komen te staan, en die wil ik apart kunnen lezen. Het doel is namelijk, in één cel komen bijvoorbeeld de woorden koe, kip en hond te staan. Als kip in die cel staat echo "Kip staat in de lijst", anders echo "Kip staat niet in de lijst".
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan doen? Mijn idee was de 3 woorden als een array te laten lezen, maar ik weet niet precies hoe ik dat moet doen.
Een tweede vraag, hoe kan ik een excel bestand dynamisch laten zien op mijn website?
De bedoeling is dat een excel bestand op de website komt te staan, met alle data erin.
Weet iemand of ik een excel bestand kan laten zien op mijn website?
Bedankt
~Jeroen
PHP hulp
18/12/2024 03:17:50Nick Dijkstra
22/07/2012 22:32:14kijk eens naar de functie explode