excel sheet laten generen uit database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Femke

femke

02/08/2006 15:51:00
Quote Anchor link
ik zou graag een excel sheet willen laten genereren uit mijn database. Kan dat? Hoe doe ik dat?

PHP hulp

PHP hulp

17/11/2024 17:43:07

Arend a

Arend a

02/08/2006 16:07:00
Quote Anchor link
Pear heeft een pakket om excel sheets te schrijven.

http://pear.php.net/package/Spreadsheet_Excel_Writer
http://pear.php.net/package/Structures_DataGrid_Renderer_XLS

Dat is de lastige en grote manier. Maar dit leverd wel volledige excel sheets op (worksheets, en opmaak en dergelijke worden ondersteund) hierbij zul je zelf nog enige code moeten schrijven. Wanneer je net met php begonnen bent is dit een lastige manier, omdat je ook enige pear modules moet installeren.

De makkelijke manier is een comma seperated value, dit is het makkelijkst te doen door phpMyAdmin te gebruiken, deze kan het als cvs exporteren

Hipska BE

Hipska BE

02/08/2006 17:53:00
Quote Anchor link
phphmyadmin kan toch ook excel bestanden exporteren dacht ik?

Gerben G

Gerben G

02/08/2006 17:56:00
Quote Anchor link
je kunt phpmyadmin laten exporteren naar een CSV voor MS Excel data

Femke

femke

04/08/2006 13:59:00
Quote Anchor link
ik weet dat je via MyAdmin naar een simpel excel sheet kunt exporten, maar ik wil het ook voor derden kunnen die geen toegang hebben tot myadmin en speciaal voor hun een excel sheet te laten genereren met hun producten. En het hoeft maar heel simpel te zijn dus bv

kolom 1 = id
kolom 2 = titel

etc..

Martijn Wieringa

Martijn Wieringa

04/08/2006 15:46:00
Quote Anchor link
Door een bestand met de extentie .csv te genereren wordt deze standaard in Excel geopend als dat programma op de betreffende pc staat.

Als je vervolgens alle data in het bestand goed scheidt met quotes en punt-comma's, wordt ie direct goed weergegeven.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn Wieringa

Femke

femke

04/08/2006 17:26:00
Quote Anchor link
via ht_access maak ik van de .php file een .xls file maar die wordt niet automatisch door excel opgepakt laat de waarden gewoon in scherm zien, moet ik er nog iets aan toevoegen?

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.