Explode?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Belastingdienst - Freelance Senior Applicatie ontw

Startdatum: 01.06.2023 Richttarief: €65,00 - €75,00 Duur van de opdracht: 6 maanden Uren per week: 36 Taal: Nederlands vereist! Gelieve in het Nederlands te solliciteren. Functieomschrijving: We verwachten van je, dat je: Brede ervaring hebt als JAVA-ontwikkelaar; Ervaring hebt met Agile/Scrum-werken en je thuis voelt in een Agile omgeving; Een aandeel levert aan het scrumproces en in de SAFe-releasetrain; Zelfstandig werkt in een scrumteam en intensief de samenwerking op zoekt met je directe collega’s en je omgeving; Ervaring meebrengt met het schattten en inplannen van taken tot en met het testen en demonstreren van de opgeleverde functionaliteit; Collega’s in je

Bekijk vacature »

Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functieomschrijving Ben jij klaar voor de volgende stap in jouw carrière? Kom werken bij dit kleine softwarebureau en werk aan de gaafste maatwerk projecten. Je komt te werken in een klein development team en werk nauw samen met elkaar, om maatwerk software te leveren en bij te dragen aan bedrijfsautomatiseringen. Je gaat werken met de Microsoft stack en technieken als .NET, C#, Entity, MVC, SQL server. In de functie krijg je veel vrijheid om zelf beslissingen te nemen en je hebt impact op de bedrijfsprocessen. Bedrijfsprofiel Dit familiebedrijf bestaat al ruim 20 jaar. Zij hebben een vast netwerk van klanten,

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Wat ga je doen? Als developer ben jij samen met een gemotiveerd team van 10 collega’s verantwoordelijk voor het creëren van aangemeten software voor klanten. Je bent klantvriendelijk en oplossingsgericht ingesteld, omdat het essentieel is om de klanten zo goed mogelijk te helpen met hun uitdagingen. Het is mogelijk om vanuit huis je werkzaamheden uit te voeren, maar het is ook prettig als je in de omgeving van Tilburg woont om naar het kantoor te kunnen komen. Vind jij het leuk om jouw creatieve vaardigheden te benutten om complexe systemen te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Bedrijfsprofiel Voor wie

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Java developer

Functie Je gaat aan de slag als Tester voor een aantal mooie projecten. Je komt terecht in een DevOps team waar jij aan de slag gaat om de kwaliteit te waarborgen omtrent de maatwerk software voor de klanten. Je draait je hand er niet voor om de adviserende rol te bekleden op het gebied van testautomatisering en het opzetten van testframeworks. Zoals aangegeven ga je daadwerkelijk in het eigen team aan de slag en is het daarnaast ook gebruikelijk bij de klanten op locatie te komen om te werken aan de opdrachten. Je krijgt zodoende echt een mooie kijk in

Bekijk vacature »

Senior Full Stack developer

Bedrijfsomschrijving tbd Functieomschrijving Full Stack Java Development bij Randstad Groep Nederland (HQ) Er is een vacature in het Corporate Client Solutions (CCS) team. Dit team is met een ander team net begonnen aan het project ‘Grip op Inhuur’. Het doel van dit project is de tevredenheid van onze leveranciers te verhogen en de efficiëntie van onze administratie te verbeteren. Onderdeel daarvan is een ‘Mijn-omgeving’ voor ZZP’ers en leveranciers. Naast dit nieuwe project werkt het team ook aan het onderhoud en verbeteren van een digitaal vacature management systeem waarmee dagelijks vele vacatures worden voorzien. Het team ontwikkelt zo veel mogelijk zelf

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van software. Daarnaast ben je voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Hieronder een kort overzicht van jouw takenpakket: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony Framework; Het schrijven van een schone en efficiënte codes; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klant; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het

Bekijk vacature »

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Ridderkerk zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

VB.NET developer

Functie Het development team waar jij in terecht komt bestaat uit twee ervaren software developers. De directeur/eigenaar is tevens één van deze developers. Jij werkt direct samen met jouw werkgever en kan dan ook veel kennis en ervaring bij dit bedrijf op doen. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de kantoorapplicatie die deze organisatie aanbied in een niche markt. Het team is op dit moment actief bezig met een migratie waarbij het eindstation eindigt in een C# .NET omgeving. Echter is een deel van de software al geschreven in C# .NET. Hierbij is gebruik gemaakt van C# .NET, CSS, HTML,

Bekijk vacature »

Laravel developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Junior/medior PHP developer Onderwijssector

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js

Bekijk vacature »

Junior Software Developer (HBO / WO)

Functie omschrijving Voor een leuke opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Junior Software Developer! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Dan hebben wij bij Jelling IT Professionals de perfecte opdrachtgever in de omgeving van Hoofddorp. Binnen deze functie vervul je een onsite learning programma waarbij je aan de slag gaat met PHP en Laravel. Hierbij ben je voornamelijk werkzaam op verschillende klantlocaties en is het jouw taak om hun wensen en eisen

Bekijk vacature »

Functie omschrijving Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel verder en laat wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot aantal creatieve en ambitieuze ontwikkelaars. Ze

Bekijk vacature »
Nigel

Nigel

18/07/2009 19:30:00
Quote Anchor link
Ik ben bezig met een script waarvoor is niet belangrijk.

Maar ik moet 5 waardes in een database stoppen.
En het is nogal onhandig als ik 5 rijen moet aanmaken.
daarom wil ik het in 1 stoppen.

Nu heb ik wel eens van de functie explode gehoort maar weet niet of het hier de goede functie voor is.

Stel ik heb een veld.

0,34,23,65,45

Hoe kan ik bijv hier alle 5 de waardes er apart uithalen.
en dan zo echo'en
Veld1:0
veld2:34
veld3:23
enz

PHP hulp

PHP hulp

22/11/2024 12:44:37

GaMer B

GaMer B

18/07/2009 19:46:00
Quote Anchor link
1). Gooi NOOIT meerdere waardes in een veld in de tabel! Een veld mag (officieel) maar een waarde bevatten. Als je meerdere waardes in een veld moet doen, is je database/tabel niet goed genoeg genormaliseerd en zul je je dat dus eerst moeten doen.
2). Explode zul je dan zo moeten gebruiken (zie ook explode() in de PHP.net documentatie):
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$veld
= '0,34,23,65,45';
$aWaardes = explode(',', $veld);[/code]

Nigel

Nigel

18/07/2009 20:13:00
Quote Anchor link
Ah oke dan toch maar wat informatie.

Ik ben bezig met een browsergame.

Gebouwen hebben 20 lvls.

Tabel.
CREATE TABLE IF NOT EXISTS `kosten` (
`id` int(11) NOT NULL AUTO_INCREMENT,
`naam` varchar(32) NOT NULL,
`lvl1` varchar(255) NOT NULL,
`lvl2` varchar(255) NOT NULL,
`lvl3` varchar(255) NOT NULL,
`lvl4` varchar(255) NOT NULL,
enz enz

Anders moet ik meerdere tabel velden gaan aanmaken
`lvl1grondstof1` varchar(255) NOT NULL,
`lvl1grondstof2` varchar(255) NOT NULL,
`lvl1grondstof3` varchar(255) NOT NULL,
`lvl1grondstof4` varchar(255) NOT NULL,
`lvl1grondstof5` varchar(255) NOT NULL,
`lvl2grondstof1` enz enz

En dat leek mij dus niet handig.
Aangezien ik dan nog 80 velden moest aanmaken.

Dus u raad mij dit dus af?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Nigel

- Mark -

- Mark -

18/07/2009 20:20:00
Quote Anchor link
Gebruik int in plaats van varchar voor numerieke waarden. Ik weet niet hoe hoog een lvlgrondstof kan gaan maar ik neem aan tot honderd. int(3) is dan voldoende.

Ik snap je achterliggende gedachte niet. wat is het nut van deze informatie in je database?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - Mark -

Nigel

Nigel

18/07/2009 20:33:00
Quote Anchor link
Ik ga het denk ik toch met explode doen.
Heb net de functie doorgenomen.
En het werkt eigenlijk perfect.

Varchar gebruikte ik net omdat in de orginele tabel 44,44,44,44,44 kwam te staan. in INT kan dat niet.

En inderdaad. als ik het zo zou doen. is dit beter. `lvl1grondstof1` int(11) NOT NULL,

Het nut van deze informatie als bijv dat je weet waneer Hoe duur bijv een upgrade naar lvl 2.

Midas

Midas

18/07/2009 20:35:00
Quote Anchor link
Nee, doe het niet met explode. Fix je datamodel. Hier ga je problemen mee krijgen.

- Mark -

- Mark -

18/07/2009 20:39:00
Quote Anchor link
stop die informatie dan in een gewone array. Het klinkt alsof hij voor iedereen hetzelfde is. het heeft dus volgens mij geen nut om deze informatie in je database te zetten.

Midas

Midas

18/07/2009 20:44:00
Quote Anchor link
Je kan het ook met PHP allemaal uitrekenen. Al die onzin met komma's en dergelijke is helemaal niet nodig.

GaMer B

GaMer B

18/07/2009 21:00:00
Quote Anchor link
Dus je gaat serieus voor elk level de grondstofkosten van een gebouw/unit/what ever in de tabel zetten??!?!

Doe het dan efficient:
idBuilding | grondstof 1 | grondstof 2 | grondstof 3 | grondstof 4

Dit is gewoon voor het basis-level. Vervolgens met een formule de overige levels DYNAMISCH berekenen, dus niet in de database opslaan. Je houdt alleen bij welk level het gebouw/unit/what ever op dit moment is en met de formule reken je automatisch de kosten uit. Als je slim bent gebruik je een exponentiele formule.

Afra ca

Afra ca

18/07/2009 21:14:00
Quote Anchor link
Agree @ hierboven: fix je datamodel, geen onnodige dingen opslaan, gewoon basis in php, en slechts paar dingetjes in database, en daarmee gaan rekenen.

Nigel

Nigel

18/07/2009 21:59:00
Quote Anchor link
Klopt wat jullie zeggen is inderdaad beter.
Zo blijft ook de database overzichtelijk.

Ik weet zo alleen niet hoe je het moet berekenen.
Iemand sugesties?

- Mark -

- Mark -

18/07/2009 22:04:00
Quote Anchor link
Ik neem aan dat je de waardes per level hebt? zoja post ze even dan hebben we een beter overzicht hoe je de kosten per gebouw wilt berekenen.

Nigel

Nigel

18/07/2009 22:15:00
Quote Anchor link
Laten we maar een simpele waarde pakken.

100

Ik heb nog niet echte waardes.
Maar het lijkt mij logisch om ze met 25% elke keer toe te laten nemen.
Kan ik altijd eventueel altijd veranderen.

Ik denk dat dit via loops werkt?

Ik zou het zo doen..
Maar dat is denk ik een beetje omslachtig?

$var1="100";
$var2=$var1*1,25;
$var3=$var2*1,25;
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Nigel

- Mark -

- Mark -

19/07/2009 10:33:00
Quote Anchor link
Ik heb het een beetje overdreven ben ik bang. Je sprong wat veel op en neer. Dit lijkt denk ik op wat je eerst in gedachte had. Het kan natuurlijk nog veel uitgebreider.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
<?php

#| INFO: Stel je wilt een Level 1 huis bouwen.

$benodigde_grondstoffen = array(
                                            'stenen' => array(
                                                                    'hoeveelheid' => 1500,
                                                                    'eenheid' => 'Stenen',
                                                                    'kosten' => 50000
                                                            ),
                                            'beton' => array(
                                                                    'hoeveelheid' => 2500,
                                                                    'eenheid' => 'Kuub',
                                                                    'kosten' => 6000
                                                            ),
                                            'hout' => array(
                                                                    'hoeveelheid' => 350,
                                                                    'eenheid' => 'Balken',
                                                                    'kosten' => 10000
                                                            ),
                                            'dakpannen' => array(
                                                                    'hoeveelheid' => 750,
                                                                    'eenheid' => 'Stuks',
                                                                    'kosten' => 15000
                                                            ),
                                            'glas' => array(
                                                                    'hoeveelheid' => 50,
                                                                    'eenheid' => 'Vierkante meter',                                                                    
                                                                    'kosten' => 12000
                                                            )
                                        );

?>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title>Test.</title>
</head>

<body>
<?php    

#| VOORBEELD:

$grondstoffen = array_keys($benodigde_grondstoffen);

for($i = 0; $i < 20; $i++)
        {

#| Kosten array aanmaken

$kosten = array();

#| Level aangeven.

echo '<p style="font-size: 24px;"><b>Level:</b> '.($i + 1).'</p>';            

#| Alle type grondstoffen afgaan.

foreach($grondstoffen as $value)
            {

#| Kosten berekenen per type grondstof.

$kosten[$value] = $benodigde_grondstoffen[$value]['kosten'] * pow(1.25,$i);

echo '<p><b>Grondstof:</b> '.$value.'</p>';
                echo '<p><b>Hoeveelheid:</b> '.number_format($benodigde_grondstoffen[$value]['hoeveelheid'] * pow(1.25,$i)).' '.$benodigde_grondstoffen[$value]['eenheid'].'<br />';
                echo '<b>Kosten:</b> $ '.number_format($kosten[$value]).',-</p>';
            }

#| Totale kosten per huis.

echo '<p><b>Totale kosten:</b> $ '.number_format(array_sum($kosten)).',-</p>';

}

?>

</body>
</html>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - Mark -

Eddy E

Eddy E

19/07/2009 12:17:00
Quote Anchor link
Persoonlijk zou ik de gegevens die jij in $benodigde_grondstoffen zet juist WEL in de database stoppen.
Even bijwerken is dan ook direct veel gemakkelijker.
Maar dan wel met een heel ander datamodel.
grondstof1, grondstof2 etc is al overbodig... daarvoor heb je gewoon een koppeltabel nodig.

GaMer B

GaMer B

19/07/2009 12:53:00
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php

$barrackWood
= 100; // Level 0 (basis grondstoffen)
$barrackLevel = 1;
echo ($barrackWood * pow(1.25, $barrackLevel)); // 125
$barrackLevel = 2;
echo ($barrackWood * pow(1.25, $barrackLevel)); // 156.25[/code]
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door GaMer B

Nigel

Nigel

19/07/2009 13:10:00
Quote Anchor link
Dan vind ik dit laatste nog wel het makkelijkst:)

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.