extensies

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Programmeur PHP

Functie Wij zijn op zoek naar een PHP programmeur voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alblasserdam. Heb jij altijd al willen werken bij een bedrijf dat veilige netwerkverbindingen levert door middel van veilige oplossingen? Lees dan snel verder. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van geleverde software en webapplicaties. Tevens

Bekijk vacature »

Senior Java developer

Dit ga je doen Jouw taken als Senior Java Developer zijn: Het maken van strategische keuzes omtrent de nieuwbouw van applicaties; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java FX, JDBC, SQL, REST, Jax-RS, JSON, Maven, JUnit en Spring (boot)); Reviewen van code en feedback geven op collega developers; Analyseren en oplossen van bugs/incidenten door het onderlinge verband te kunnen leggen van verschillende losstaande systemen. Hier ga je werken Het bedrijf waar je als Senior Java Developer komt te werken staat internationaal bekend om het testen van bodemstructuren door middel van echotechnieken en beeldherkenning.

Bekijk vacature »

C# Developer Research and Development - Delft

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Delft Vacature ID: 6307 Introductie C# Developer Research and Development - Delft - Onze klant is één van de meest innovatieve bedrijven in de region van Delft. Op dit moment zijn ze voor het innovatie centrum. In het innovatie centrum wordt gewerkt aan de nieuwste technieken voor navigatie software. R&D / C# / Pattern Recognition / Algorithms / 3d Data / DotNET Functieomschrijving Als C# Developer kom je te werken in een innovatief scrumteam. We ontwikkelen en door ontwikkelen de nieuwste technieken op het gebied van navigatie software. Deze software wordt onder andere

Bekijk vacature »

Fullstack developer (NodeJS, React, AWS)

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam, maar zoals gezegd komt er veel meer bij kijken dan alleen maar ontwikkelen. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden maar hiernaast doe je doorlopend onderzoek naar de inzet van bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Maar waar staan ze nu? Na een onderzoeksfase van ruim een jaar zijn

Bekijk vacature »

Experienced Lead Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Delft Vacature ID: 13301 Introductie We are seeking a Lead Java Developer for our team in the area of Delft. You will develop an application used exclusively by the engineers and geologists for site characterizations, which imports raw field and laboratory measurements for further processing, integration, ground modelling, and geotechnical analysis and reporting. The client/server application is entirely written in Java, and the server is hosted in the Amazon cloud, utilizing frameworks such as Spring and Hibernate, and connected to an MS SQL Server RDS instance. There is a trend towards using more

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer (Vue.js)

Functie Als Front-end developer ben je uiteindelijk overkoepelend aan de slag voor de 3 ontwikkelteams die ieder aan een specifiek product werken. In samenwerking met de UX-designer en de huidige Front-end developer zorg je voor gebruiksvriendelijke software. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en feautures naar een hoger niveau te tillen? En vind je het niet erg om oudere delen van de applicaties te refactoren i.c.m. het toevoegen van nieuwe functionaliteiten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en zelfredzaamheid)

Bekijk vacature »

Low code Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen van bestaande applicaties en het geheel van scratch af aan opzetten van nieuwe applicaties binnen een low code platform; Je beoordeelt technisch ontwerpen en maakt de vertaalslag naar de technische oplossingen binnen het platform; Je voert testwerkzaamheden uit; Je adviseert de organisatie op jouw vakgebied; Je schakelt met business analisten en de architect om tot mooie oplossingen te komen; Je lost bugs op en denkt mee over een structurele oplossing. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van Software Developer! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van ervaren

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Full Stack Software Ontwikkelaar gezocht! Voor een bedrijf in de regio van Ermelo zijn wij op zoek naar een Software Ontwikkelaar die gaat bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van SaaS applicatie van dit bedrijf. Hierbij ga jij voor- en samenwerken met de klanten van de organisatie, het is hierbij dus van groot belang dat je communicatief vaardig bent en dat je beschikt over beheersing van zowel de Nederlandse als Engelse taal. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? Altijd al in een echt familiebedrijf willen werken? Dan is dit je kans! Het bedrijf waar je komt te

Bekijk vacature »

Senior C# Software Ontwikkelaar te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever heeft als missie om haar klanten op ICT-gebied volledig te ontzorgen. Ze zijn een ICT bedrijf met een verscheidenheid aan ICT oplossingen waaronder Cloud oplossingen en een groot deel van het werk is gericht op software realisatie. Voor de Enterprise-klanten voert het relatief kleine ontwikkelteam waar jij deel uit van kan gaan maken binnen deze organisatie te Zaandam de grootste opdrachten uit. Niet alleen websites en complexe webapplicaties maar ook mobile apps, web services en complete systeemintegraties! Je moet dan denken aan Dynamics, Sharepoint en Salesforce. Je komt hier terecht in een relatief kleine organisatie met ontzettend

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT Informatica diploma in ontvangst mogen nemen? Of heb je een aantal jaar ervaring als Software Developer en ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Goirle zijn wij op zoek naar een junior/medior Back-end Developer met affiniteit met MS Acess. Samen met een vooruitstrevend team ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL en affiniteit met MS Acess. Je bent klantvriendelijk en flexibel ingesteld en vindt het leuk om klanten te

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Front-end PHP Developer

Dit ga je doen Bouwen van de frontend van een nieuwe applicaties; Verbeteren van de user experience; Opstellen van een style guide; Schakelen met collega developers over de te bouwen oplossing; Je speelt een belangrijke rol in het neerzetten van het nieuwe systeem; Werken met o.a. Symfony 6, API Platform, Twig, Javascript, Redis Automatiseren van processen; Koppelen van verschillende functionaliteiten; Unit tests, integration tests, end-to-end tests; In de toekomst ga je nog werken aan andere projecten. Hier ga je werken Voor onze vaste opdrachtgever in de regio Breda zijn wij op zoek naar een Frontend Developer. Het betreft een organisatie

Bekijk vacature »

Medior Mobile Developer iOS Amsterdam

Functie What will you be doing as Mobile Developer? As an iOS app developer you will work in a multidisciplinary team of app developers, web developers and designers. You will work on world-class apps that will be used by thousands of people. There is a lot of room for self-development on a technical and personal level. Together with the rest of the team you develop in the newest techniques and you go for the best quality. We work with Kotlin Multiplatform Mobile to develop hybrid apps and we guarantee quality with peer reviews, unit testing and we use a CI/CD.

Bekijk vacature »

C#.NET ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Je bouwt webshops, webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Framework en C#. Je zorgt voor de optimalisering van bestaande software en de automatisering van

Bekijk vacature »
Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/07/2014 11:39:59
Quote Anchor link
Hey guys,

Ik vraag me iets af. Beetje vreemde vraag wellicht.

Ik sla dus cache-bestanden op en die sla ik op in een "cache" map. Nu bedacht ik dat ik die cache-bestanden prima zonder extensie kan opslaan, want ze staan toch in een "cache" map dus het is duidelijk om wat voor bestanden het gaat.

Dus niet zo:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
cache/
      foo.cache
      bar.cache
      baz.cache

maar zo:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
cache/
      foo
      bar
      baz

Is dat gebruikelijk? Is het slim? Of hebben extensies wellicht nog een ander nut, waardoor het niet slim is om ze weg te laten?

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2024 21:21:54

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

02/07/2014 11:43:25
Quote Anchor link
- Aan de extensie kun je zien wat er in een bestand zit.

- Je kunt bestanden beveiligen op basis van de extensies.

- Je kunt via de extensie bepalen welk programma het bestand uitvoert.

Zit er PHP in een bestand, dan zou ik daarom gewoon de standaardextensie .php aanhouden.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/07/2014 11:48:51
Quote Anchor link
Ward, dankjewel voor je (razendsnelle) reactie. Even wat "tegenreacties" op jouw argumenten. Niet om jou te bekritiseren :) maar om even duidelijk te krijgen voor mezelf wat de meerwaarde voor mij is.

>> - Aan de extensie kun je zien wat er in een bestand zit.
Klopt, maar dat kun je ook aan de map(naam) zien waar de bestanden in staan.

>> - Je kunt bestanden beveiligen op basis van de extensies.
Klopt ook. Maar wat als die bestanden buiten je webroot staan?

>> - Je kunt via de extensie bepalen welk programma het bestand uitvoert.
Klopt ook. Voor cachebestanden weliswaar minder relevant.

>> Zit er PHP in een bestand, dan zou ik daarom gewoon de standaardextensie .php aanhouden.

Dit is wel grappig. Ik heb even getest, en als je een php bestand zonder extensie opslaat, werkt het gewoon prima. Best maf :)

Maar je zou dus kunnen zeggen dat je ze in sommige gevallen nodig hebt, en in andere gevallen niet per se. Hmmm... voor de consistentie dan toch maar overal gebruiken?

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

02/07/2014 12:37:30
Quote Anchor link
Zelf zou ik een afbeelding eerder als /images/logo.png en liever nog als /i/l.png opslaan dan als /images/png/logo, maar als jij de tweede vorm logischer vindt voor je cache, moet je die gewoon gebruiken. ;-)

Als je een directory /cache/ hebt, dan heeft de extensie .cache gebruiken inderdaad geen zin, dat ben ik helemaal met je eens.

E vH

E vH

02/07/2014 12:40:54
Quote Anchor link
Ward van der Put op 02/07/2014 12:37:30:
Zelf zou ik een afbeelding eerder als /images/logo.png en liever nog als /i/l.png opslaan

Mag ik vragen waarom?

Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/07/2014 12:46:13
Quote Anchor link
>> Als je een directory /cache/ hebt, dan heeft de extensie .cache gebruiken inderdaad geen zin, dat ben ik helemaal met je eens.

Oké... maar waarom zou je het in dit geval niet doen? Gewoon even uit nieuwsgierigheid he... want dan zou je bijv. ook kunnen zeggen dat je al je bestanden in directory "classes" geen .php extensie geeft, omdat er toch alleen maar php bestanden in staan.

Wat is voor jou dan de reden om in een "cache" directory geen extensie te gebruiken? Waar trek je zeg maar de grens?

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

02/07/2014 12:51:12
Quote Anchor link
Elmar vH op 02/07/2014 12:40:54:
Ward van der Put op 02/07/2014 12:37:30:
Zelf zou ik een afbeelding eerder als /images/logo.png en liever nog als /i/l.png opslaan

Mag ik vragen waarom?

Omdat het 8 bytes bespaart in élk request om dat ene plaatje.

Dat is een micro-optimalisatie die vroeger substantieel meer opleverde, alleen geldt het achterliggende principe nog steeds. Het is even wennen, maar bijvoorbeeld /i/, /c/ en /j/ gebruiken in plaats van /images/, /css/ en /javascript/ is niet zo onlogisch.

Ozzie PHP op 02/07/2014 12:46:13:
Wat is voor jou dan de reden om in een "cache" directory geen extensie te gebruiken? Waar trek je zeg maar de grens?

Ik zou juist wél een extensie gebruiken. Je slaat er nu misschien alleen PHP-bestanden in op, maar wie zegt dat dit zo blijft? Juist een cache moet je ontwerpen voor groei, in de breedte (meer bestanden van hetzelfde) én in de diepte (meer functionaliteit).
Gewijzigd op 02/07/2014 12:54:28 door Ward van der Put

Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/07/2014 12:58:56
Quote Anchor link
Ik zou juist wél een extensie gebruiken. Je slaat er nu misschien alleen PHP-bestanden in op, maar wie zegt dat dit zo blijft? Juist een cache moet je ontwerpen voor groei, in de breedte (meer bestanden van hetzelfde) én in de diepte (meer functionaliteit).

Ah oké, dan begreep ik je even verkeerd.

Stel dat ik nu een object serialiseer en opsla in een cache-bestand, hoe noem je dan de extensie van zo'n cache-bestand? De extensie .php lijkt me niet kloppen, want er staat geen php in.

En stel je hebt bijv. een directory met logbestanden, bijv. de apache log en de php log. Wat is daar dan een logische extensie voor? Ik zou niks anders weten dan simpelweg .log, maar dan heb je dus een mapje "logs" met bijv. een apache.log en een php.log. Raar, of niet raar?

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

02/07/2014 13:49:56
Quote Anchor link
Goede vragen, maar misschien moeten we daarom terugkeren naar de hamvraag.

Wáárom gebruik je een extensie? In de eerste plaats vooral om duidelijk te "labelen" en "stickeren": een extensie plak je aan een bestand om te beschrijven wat erin zit.

Voor serialized PHP-objecten is .txt dan inderdaad logischer dan .php. Het is immers meer tekst dan PHP. Alleen... waarom dan niet voor absolute duidelijkheid gaan met bijvoorbeeld de dubbele extensie .txt.php of .serialized.php?

Iets kan twee dingen tegelijk zijn, dus we kunnen dat ook laten zien door er dan twee stickers op plakken, precies zoals je .js voor JavaScript hebt naast .min.js voor minified JavaScript.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/07/2014 13:55:27
Quote Anchor link
Ah oké, goed punt. Da's inderdaad geen gek idee! Maar wat doe je dan met de extensie van een logbestand?

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

02/07/2014 14:04:43
Quote Anchor link
Dan denk ik dat ingesleten gewoonten toch het meeste moeten gelden. Iemand die bij problemen op zoek gaat naar log files, zal naar de extensie .log zoeken.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/07/2014 14:08:44
Quote Anchor link
Allright... thanks voor het meedenken :)
Zijn van die dingen waar je eigenlijk weinig bij stilstaat, maar wat toch nuttig is om even over na te denken :)

Dos Moonen

Dos Moonen

02/07/2014 15:13:13
Quote Anchor link
Ik denk dat usability meespeelt. Het soort bestand afleiden aan de extensie (die dus deel van de naam is) lijkt makkelijker voor onzen hersenen dan het weet ik veel waar in de interface te moeten zoeken in welke map het bestand staat.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/07/2014 16:05:27
Quote Anchor link
Dat zou zomaar kunnen Dos. We zijn er aan gewend waarschijnlijk. Maar strict gezien zou je dus alles, wellicht met uitzondering van index.php, zou je dus alles extensieloos kunnen doen :) Ergens ook wel komisch :)

Willem vp

Willem vp

03/07/2014 21:27:49
Quote Anchor link
> wellicht met uitzondering van index.php, zou je dus alles extensieloos kunnen doen

Als je Apache gebruikt is het een kwestie van een instelling in je httpd.conf wijzigen:

DirectoryIndex index

> Ergens ook wel komisch

Ik lach niet...

Bij Unix-achtige filesystems heeft een . geen specifieke betekenis. Het is gewoon een teken in je bestandsnaam. Extensies zijn iets wat tussen de oren van de gebruiker zit. Bij filesystems die onder MS-DOS of Windows worden gebruikt is de extensie echter een aparte namespace.

En eerlijk gezegd vind ik het voornamelijk irritant dat executables onder Windows per se een bepaalde extensie moeten hebben om ze te kunnen starten. En nog irritanter vind ik het dat de Explorer standaard de extensies verbergt, maar dat terzijde...

Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/07/2014 22:35:46
Quote Anchor link
>> Dat vind ik ook irritant. Gelukkig kun je dat gedrag uitzetten.

Maar ben jij geen voorstanden van extensies dan? Omdat je zegt dat het iet is "wat tussen de oren van de gebruiker zit"?

Willem vp

Willem vp

06/07/2014 12:09:12
Quote Anchor link
Met mijn opmerking wilde ik niet aangeven dat ik tegen extensies ben, maar meer benadrukken dat onder Unix het begrip 'extensie' een dingetje van de gebruiker is. Unix zelf kent geen extensies.

Wel ben ik tegen de manier waarop Windows omgaat met extensies, maar het gaat een beetje buiten de scope van deze discussie om dat uit te leggen. ;-)

Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/07/2014 13:21:49
Quote Anchor link
>> ... dat onder Unix het begrip 'extensie' een dingetje van de gebruiker is. Unix zelf kent geen extensies.

Ah oké, helder. Het is dus eigenlijk vooral om het ons, mensen, wat makkelijker te maken?

>> Wel ben ik tegen de manier waarop Windows omgaat met extensies, maar het gaat een beetje buiten de scope van deze discussie om dat uit te leggen. ;-)

Nou, laat het dan toevallig "mijn" discussie zijn... ;) Brand los zou ik zeggen...

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.