Extern domein - leading maken..
Ik had een plannetje bedacht om meerdere websites op een script te laten werken.
Het voorbeeld:
Hoofd-Domein - map: privat_html;
- niet voor bezoekers bereikbaar. Hier staat de core van het script in.
Domein1 - map: public_html; index.php
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
<?php
$host_name = 'domein1.nl' ;
include('/home/***/domains/Hoofd-Domein.nl/private_html/index.php') ;
?>
$host_name = 'domein1.nl' ;
?>
Domein2 - map: public_html; index.php
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
<?php
$host_name = 'domein2.nl' ;
?>
$host_name = 'domein2.nl' ;
?>
In de private_html staat het script van de site. Deze leest de layout uit en haalt de juiste data die bij het domein hoort uit de database door middel van de var $host_name. En stuurt dit terug naar de gebruiker.
De main site bestanden staan dus niet in de:
Domein1 - map: public_html;
Maar in
Hoofd-Domein - map: privat_html;
Dus wanneer ik een wijziging wil doorbrengen aan het script hoef ik maar een bestand te veranderen in het Hoofd-Domein en alle domeinen veranderen mee.
Maar nu kreeg ik de error bij http://www.domein1.nl :
Warning: include() [function.include]: open_basedir restriction in effect. File(/home/***/domains/HoofdDomein.nl/privat_html/index.php) is not within the allowed path(s):
En [function.include]: failed to open stream: Operation not permitted in
Dit is wel te wijzigen, maar is dit gevaarlijk om te doen? Om dit toe te laten..
En zo ja, weten jullie misschien ook een andere manier om het te doen?
Ik hoor het graag en hoop dat ik het duidelijk genoeg heb uitgelegd.
Alvast bedankt.
Gewijzigd op 07/11/2010 00:38:56 door Ki ma
bump?
bump, bump?
De error geeft als ik het goed heb ook aan wat je include path is anders moet je die even opvragen.
Je moet de domeinen een C-NAME of A geven naar eenzelfde host.
Mocht dit geen oplossing zijn, verhuis dan je domeinen naar het account waarin het hoofd-domein staat. Dan werkt het wel.
Werkt het nog steeds niet? Praat dan met je hoster of ga op zoek naar een andere hoster. Of neem eventueel een eigen (virtuele) server, waarin je je eigen configuratie kan zetten waarop dit veel makkelijker gaat :-)
Toevoeging op 09/11/2010 10:25:53:
Overigens Pim, dit heeft niets te maken met de verwijzing naar de server, maar met het account waar het domein in staat..
Heb je zelf beschikking over de server, want het is onzin om dit soort zaken door PHP op te laten lossen Apache virtualhosts doet precies dit.