extern rss-bestand inlezen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP Developer

Functie Middels Scrum en sprints bouw jij in deze functie mee aan complexe webapplicaties en ons SaaS platform. Hierbij hoort ook architectuur tot een van je taken. Daarnaast ben je één van de leden van het Scrum team. Dat betekent dat je naast je kerntaken ook in contact staat met de product owner. Oftewel, je bent bij het gehele ontwikkelproces betrokken. Tools die hierbij gebruikt worden zijn o.a. PHP, Symfony en Git. Eisen • Minimaal HBO werk- en denkniveau • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met PHP • Kennis en ervaring Symfony (Laravel is pré) & Lando • Kennis van

Bekijk vacature »

Front-end developer (HTML, CSS, SASS, JavaScript)

Functie Momenteel zijn we voor ons Digital team op zoek naar een (medior) Front-end developer. Samen met je collega’s werk je in een Agile/Scrum omgeving aan de ontwikkeling van onze webapplicaties, websites en andere oplossingen. Je draagt bij aan een sterk ontwikkelproces waarin kwaliteit voorop staat. Hiervoor ben je niet alleen bezig met eigen code maar ook code reviews van andere collega’s. Ben jij graag op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in je vakgebied en wil je deze toepassen voor diverse projecten? Dan komen wij graag met je in contact! Eisen • HBO werk- en denkniveau • Minimaal 2

Bekijk vacature »

Digital Agency is looking for PHP developers!

Functie The team currently has 20 colleagues, consisting of developers (front and backend) and the operations team, which also includes management and two scrum masters. They are looking for a PHP developer who is able to work independently. You will work in one of the three scrum teams and start working on a project for the customer. The interesting thing about this is that you do have variety in terms of work, but at the same time continuously work for existing customers. This also gives you the opportunity to really go into depth and develop innovative technical solutions. In terms

Bekijk vacature »

Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterd

Functieomschrijving Voor de Politie zijn wij opzoek naar een Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterdam. De politieorganisatie heeft jaarlijks te maken met een aanzienlijk aantal politiemedewerkers die vanwege mentale overbelasting niet of beperkt inzetbaar zijn. De Blauwe Haven Rotterdam ondersteunt deze politiemedewerkers in hun herstel en re-integratieproces. De huidige digitale systemen van de Politie bieden onvoldoende ondersteuning in het herstel- en re-integratieproces van politiemedewerkers. Zowel voor de politiemedewerkers als voor de organisatie. Politiemedewerkers worden buitengesloten, waardoor zij eigen regie verliezen. Begeleiders kunnen de voortgang van de medewerkers niet goed monitoren. Management beschikt niet over de mogelijkheid trends te signaleren

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie The position we have for you As a .NET developer you will work for one of our customers active in the High Tech Industry. Our customers are mainly located in the Eindhoven area. We are very selective when it comes to the projects we accept and therefore only focus on innovative and complex projects. Because our customers are mainly specialized in machine construction, you often work close to the machines. Our team currently consists of Embedded engineers, IOT developers and Cloud engineers. We mainly work on Microsoft projects where WPF, UWP, .NET Core and Microsoft Azure are used. Eisen

Bekijk vacature »

Programmeur / Developer

Voor een familiebedrijf in Doetinchem, actief in de machinebouw voor de food-sector, zijn wij op zoek naar een programmeur / developer. In deze functie ben je werkzaam in een team van 5 medewerkers. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit het verhelderen van requirements vanuit de opdrachtgever, de klant en de afdeling ontwikkeling. Je verricht haalbaarheidsstudies en werkt specificaties uit die je afstemt met de opdrachtgever. Je ontwerpt design in software en stemt af met je collega's. De huidige vision-systemen zijn geschreven in C software, welke draait op een CUDA platform. Je schrijft en codeert software en zal gaan testdraaien. Tot

Bekijk vacature »

.NET Developer Medior Senior

Dit ga je doen Ontwikkelprocessen verder optimaliseren en verder ontwikkelen met C#; CI/CD-pipelines automatiseren; Herbruikbare componenten maken; Testen; Front-end pagina's gebruiksvriendelijk maken. Hier ga je werken Als .NET Developer kom jij terecht binnen een grote en internationale organisatie. Zij streven naar een positieve impact op de mens, milieu en maatschappij. Het bedrijf is oorspronkelijk een familiebedrijf en werkt aan de productie van hoogwaardige en technische systemen voor de gezondheidszorg. Momenteel willen zij betere ontwikkelprocessen creëren op internationaal gebied en staat kwaliteit en veiligheid voor hun op nummer 1! Als .NET Developer werk jij aan het ontwikkelen van verbeterde software voor

Bekijk vacature »

Network Engineer (f/m/d) in Heidelberg

Network Engineer (f/m/d) The IT Services team operates and supports the IT infrastructure and services at EMBL headquarters in Heidelberg and at the laboratory’s sites in Barcelona and Rome. As part of IT Services, the Network team is responsible for managing and developing the network infrastructure in our data centres, on campus, and to our external network providers. As a leading scientific institution with highly data-intensive research, extensive data flows at and between the laboratory’s six sites and to the Internet, EMBL is connected to national and international scientific networks using state-of-the-art technologies from vendors including Cisco, Extreme Networks and

Bekijk vacature »

Oracle Apex developer

Bedrijfsomschrijving My client is a technology company based in Den Bosch, the Netherlands. They specialize in providing innovative software solutions to clients, and they are currently looking for an experienced Oracle Apex developer to join the IT team. Functieomschrijving As an Oracle Apex developer, you will be responsible for designing, developing, and maintaining web-based applications using Oracle Apex. You will work closely with project managers, business analysts, and other developers to ensure that clients' needs are met and that the software solutions are of the highest quality. Responsibilities: Design, develop, and maintain Oracle Apex applications. Work with project managers and

Bekijk vacature »

Oracle Apex Developer

Dit ga je doen Jouw taken bestaan uit: Het bouwen maatwerk Oracle applicaties voor Europese business units; Het implementeren van de nieuwste technieken om te blijven innoveren; Actief meedenken en aandragen van verbetervoorstellen. Hier ga je werken Deze organisatie in de regio Veenendaal is een van wereld grootste retailers met ruim 16.000 winkels in 27 markten en jaarlijks ruim 5,3 miljard klanten die winkelen bij een van hun welbekende retailmerken. Binnen de organisatie is er een IT Group actief die dient als IT Service Provider voor de hele organisatie en waar dagelijks IT'ers werken aan state-of-the-art IT oplossingen. Dit doen

Bekijk vacature »

UX Writer (m/v/d)

UX Writer (m/v/d) Everything we do, starts with you. Together with you, we build the most human-centric fintech. We have the ambition to create the next. And - with Bertelsmann - a strong foundation to start from. Let’s make it new – for society and for yourself. Wij zijn op zoek naar een UX Writer (m/v/d) Fulltime - Op ons kantoor in Amsterdam of Heerenveen / deels vanuit huis Als UX Writer bij Riverty hou jij je bezig met onze strategie om daar te zijn waar onze gebruikers zijn en op de manier waarop zij ons nodig hebben, terwijl wij

Bekijk vacature »

C#.NET Developer Jr. Functie

Functie omschrijving Bouw jij graag aan applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren? Wij zijn op zoek naar een C#.NET ontwikkelaar in regio Breda die hier graag een steentje aan bijdraagt! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je krijgt veel vrijheid in de keuze van de technieken die je gaat gebruiken. Uiteraard wel binnen de gestelde kaders, en door gebruik te maken van het .NET platform. Je gaat aan de slag met de ontwikkeling van een nieuwe module binnen de WMS suite van dit bedrijf. Deze "carrier" module gaat er voor zorgen dat de selectie van een vervoerder volledig

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functieomschrijving In deze uitdagende functie als Software Developer ga je de volgende taken uitvoeren: Maatwerk back-end software programmeren; API koppelingen bouwen; Software optimaliseren voor klanten; Bouwen maatwerk applicaties; Werken met Microsoft stack zoals C#, .NET (Core) en Entity framework; Bedrijfsprofiel Je gaat werken bij een klein softwareontwikkelingsbureau, die maatwerk software bouwt voor klanten door heel Nederland. Dit doen zij al meer dan 20 jaar. Het is van oorsprong een familiebedrijf, opgezet door de eigenaar, die er nog steeds werkt. Het team bestaat vooral uit back-end developers en één systeembeheerder. Je krijgt veel kans om jezelf te ontwikkelen en krijgt tevens

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een uitdagende werkgever in omgeving Waalwijk zijn wij op zoek naar een enthousiaste softwareontwikkelaar met kennis of ervaring met C# en SQL. In een uitdagende rol als C#.NET Developer werk je samen met een enthousiast en informeel team aan het bouwen van maatwerk software voor variërende klanten. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je houdt je bezig met het ontwikkelen

Bekijk vacature »
Barman V

Barman V

11/01/2006 13:29:00
Quote Anchor link
Beste allen,

www.emerce.nl heeft een rss bestand met het laatste nieuws. Ik wil automatisch de laatste nieuwsberichten op mijn website hebben. Ik heb al heel het internet nagezocht over hoe ik een extern rss bestand moet uitlezen, maar ik kom er niet uit.
Dit heb ik als code.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
<?php
/////////////////////
// cls  = class    //
// p_  = parameter //
// m_  = member    //
// a   = array     //
// n  = numeriek   //
// s  = string     //
// obj  = object   //
/////////////////////

$objErrorHandler = new clsErrorHandler();

define('XML_URL', 'http://www.emerce.nl/rss/hea.rss');

define('SIMPLEXML', 1);
define('DOM', 2);
define('XPATH', 3);

class clsErrorHandler {
  private $m_sError;

function
__construct(){
    error_reporting(E_ALL);
    set_error_handler(array($this, 'errorHandler'));
  }

function
errorHandler($p_nType, $p_sBericht, $p_sBestand, $p_nRegel){
    $p_sError = '';
    $p_sError = '
    <p>
      <span style="font-weight:bold;">Fout ['
.$p_nType.']:</span> '.$p_sBericht.'<br>
      <span style="font-weight:bold;">Regel:</span> '
.$p_nRegel.'
    </p>'
;
    $this->m_sError .= $p_sError;
  }

function
getError(){
    if ($this->m_sError){
      $p_sErrorKader = '';
      $p_sErrorKader = '
      <div style="position:absolute; right:5px; top:5px; width:400px; border:1px solid #000000; padding:2px;">
        <span style="font-size:14px; font-weight:bold; color:#993300;">Fout(en) op deze pagina</span><br>
        '
.$this->m_sError.'
      </div>'
;
      return $p_sErrorKader;
    }
  }
}

class clsLeesXML {
  private $m_nParser = 0;

function
__construct($p_nParser){
    $this->m_nParser   = $p_nParser;
  }

function
laadXML(){
    $p_sInhoud  = '';
    switch ($this->m_nParser){
      case
SIMPLEXML:
        if ($objSimpleXML = simplexml_load_file(XML_URL)){
          foreach ($objSimpleXML->channel->item as $objItem){
            $p_sInhoud .= '
            <a href="'
.$objItem->link.'">'.$objItem->title.'</a><br>';
          }
        }
else {
          $p_sInhoud = 'Kan het XML document niet laden';
        }

break;
      case
DOM:
        $objDOM     = new DOMDocument();
        if ($objDOM->load(XML_URL)){
          $objRootElement = $objDOM->documentElement;
          $aItemElementen  = $objRootElement->getElementsByTagName('item');

foreach ($aItemElementen as $objHuidigElement){
            $aLinkElementen    = $objHuidigElement->getElementsByTagName('link');
            $aTitleElementen   = $objHuidigElement->getElementsByTagName('title');

foreach ($aLinkElementen as $objItem){
              $p_sInhoud .= '
              <a href="'
.$objItem->textContent.'">';
            }

foreach ($aTitleElementen as $objItem){
              $p_sInhoud .= $objItem->textContent.'</a><br>';
            }
          }
        }
else {
        }

break;
      case
XPATH:
        if ($objSimpleXML = simplexml_load_file(XML_URL)){          
          foreach ($objSimpleXML->XPath('//item') as $objDitItem){
            $p_sInhoud .= '
            <a href="'
.$objDitItem->link.'">'.$objDitItem->title.'</a><br>';
          }
        }
else {
        }

break;
      default:

$p_sInhoud = 'Er is een fout opgetreden bij het selecteren van een XML-parser!';
    }

return $p_sInhoud;
  }
}

//Titel van het document
$sPagina  = '
<h1>Nieuws vanuit emerce.nl</h1>'
;

//Het ophalen van de nieuwsberichten m.b.v. SimpleXML
$objXML    = new clsLeesXML(SIMPLEXML);
$sPagina  .= '
<h2>Ophalen met behulp van SimpleXML</h2>
'
.$objXML->laadXML().'<br>';

//Het ophalen van de nieuwsberichten m.b.v. DOM
$objXML    = new clsLeesXML(DOM);
$sPagina   .= '
<h2>Ophalen met behulp van DOM</h2>
'
.$objXML->laadXML().'<br>';

//Het ophalen van de nieuwsberichten m.b.v. XPath
$objXML    = new clsLeesXML(XPATH);
$sPagina   .= '
<h2>Ophalen met behulp van Xpath</h2>
'
.$objXML->laadXML();

$sPagina  .= $objErrorHandler->getError();

//het tonen van de opgehaalde nieuwsberichten
echo '
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
  <head>
  <title>XML document uitlezen</title>
  <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
  <style type="text/css">
    BODY {
      font-family:Arial, Helvetica, sans-serif;
      font-size:12px;
    }
    H1 {
      font-size:18px;
    }
    H2 {
      font-size:14px;
      margin:2px 0px 0px 0px;
    }
  </style>
  </head>
  <body>
    '
.$sPagina;
    echo '
  </body>
</html>'
;
unset($sPagina);
?>

Als ik dit laad, dan doet hij erg lang met laden en geeft de melding dat 30 seconden zijn overscheden, of hij geeft een 500 error.

Een intern XML bestand kan hij wel uitlezen, maar waarom kan dat dan niet via extern, zoals hierboven?

PHP hulp

PHP hulp

17/11/2024 19:58:50

Eris -

Eris -

11/01/2006 13:42:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
//define the source of the feed
define(feed,'http://feed.phpnieuws.nl/rss.xml');
//recive file form server
$xml_feed = file_get_contents(feed);
//create a xml phraser
$xml_praser = xml_parser_create();
//tell the vars to the xml phrasers
xml_parse_into_struct($xml_praser,$xml_feed,$xml_keys,$xml_index);
//lets phrase ^^
xml_parser_free($xml_praser);
//generate the headlines
for($i = 0; !empty($xml_index['TITLE'][$i]); $i++){
if($i == 0){
echo '<strong>Headlines van:<a href="'.$xml_keys[$xml_index['LINK'][$i]]['value'].'">PHPnieuws</a></strong><br />';
}
else{

echo '<a href="'.$xml_keys[$xml_index['LINK'][$i]]['value'].'">'.$xml_keys[$xml_index['TITLE'][$i]]['value'].
'</a><br />
'
;
}
}

?>

Volgens mij gaat dit sneller :P

Barman V

Barman V

11/01/2006 15:53:00
Quote Anchor link
Grandioos bedankt. Ik ben je eeuwig dankbaar. Het werkt, dus ik kan weer ademhalen.

Wat ik heb ontdekt is dat het op mijn Abyss server niet goed gaat, maar dat het online wel goed gaat.
www.bvveen.com/phphulp.php
Maar mijn host ondersteund geen PHP5, dus kan ik mijn script online niet werkend krijgen.

Is er iemand die wil controleren of mijn bovenstaande script wel werkt? Aan die informatie heb ik namelijk heel veel. Ik wil namelijk verschillende manieren tonen om xml uit te lezen.

Alvast bedankt voor de moeite.

Barman V

Barman V

11/01/2006 19:42:00
Quote Anchor link
Zou iemand het script kunnen testen?
Misschien vind je het script wel handig voor het afhandelen van errors en het lezen van xml bestanden.

Ik wil alleen weten of mijn code de juiste is om rss bestanden uit te lezen.

Kalle P

Kalle P

11/01/2006 19:46:00
Quote Anchor link
Ik weet niet of ik php5 heb maar ik wil het best uittesten van eris of van jou?

Kalle P

Kalle P

11/01/2006 19:49:00
Quote Anchor link
Die van eris werkt bij mij, maar bij die van jou krijg ik een error op regel 21.

+typo+
Gewijzigd op 11/01/2006 19:53:00 door Kalle P

Eris -

Eris -

11/01/2006 19:54:00
Quote Anchor link
Die van mij werkt zeker op php 4.3.x en PHP5 ;)

Barman V

Barman V

11/01/2006 20:10:00
Quote Anchor link
Allereerst bedankt voor het testen.
Ja die van Eris werkt bij mij ook. Kalle, ik denk dat jij geen PHP5 hebt, want jij krijgt error bij
private $m_sError;
Dit kan php4 niet lezen, daar is het:
var $m_sError;

Ik wil namelijk ook mijn scriptje sturen naar een bedrijf voor tbv een afstudeerplek, daarom is het zo belangrijk.

Zijn er nog mensen die het kunnen testen met PHP5?
Gewijzigd op 11/01/2006 20:11:00 door Barman V

Kalle P

Kalle P

11/01/2006 20:14:00
Quote Anchor link
Graag gedaan, sorry dat ik je niet verder kan helpen.

Barman V

Barman V

11/01/2006 20:30:00
Quote Anchor link
Geeft niet :)
Maar dit moet echt getest worden met PHP5, want PHP4 kent geen simpleXML, kan de DOM niet laden en kan dus ook niet met de XPath werken. PHP5 kan dat zeker wel, maar volgens mij staat mijn webserver zo geconfigureerd dat hij geen contact kan maken met een externe server.

Als er nog mensen zijn die willen testen. Heel graag.

Eris -

Eris -

11/01/2006 20:30:00
Quote Anchor link
Het wertk hier wel alleen wel erg langzaam

Barman V

Barman V

11/01/2006 20:43:00
Quote Anchor link
THX. Ik zal de resultaten opsturen. Hij is langzaam omdat hij 3x de nieuwsberichten ophaalt.

Het resultaat van de SAX manier is te zien op:
http://www.bvveen.com/emerce.php

Ik heb maar alles omgebouwd, zodat het werkt met PHP4. Hij doet het nu niet met de DOM, SIMPLEXML en XPath helaas. Maar wel met SAX.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.